اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
مدیرکل حج و زیارت خوزستان در گفتگو با شوشان : "سماح" تنها سامانه مورد وثوق ستاد اربعین کشور است / به دلالان صدور ویزای اربعین اعتماد نکنید / کسی که ویزای کاروان شهدای حله را گرفته بود، آن ها را بیمه نکرده بود
سال گذشته اتفاق ناگواری در حله عراق افتاد و شاهد شهادت مظلومانه عده ای از هم وطنان بودیم؛ کسی که ویزای کاروان شهدای حله را گرفته بود...

شوشان: مدیرکل حج و زیارت خوزستان در گفتگو با شوشان درخصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در بحث صدور ویزا برای اربعین امسال اظهار کرد: سازمان حج و زیارت مسئول کمیته ویزا است و در این زمینه، در قالب کمیته اعزام، کنسولگری های عراق در شهرهای اهواز، آبادان و دشت آزادگان مستقر هستند و دفاتر منتخب مجوز دار سازمان حج و زیارت و منطقه آزاد اروند، دفاتر پیشخوان و دفاتر پست در حال دریافت مدارک و ارسال آن به نهاد های مربوطه برای صدور ویزا هستند.

وی تصریح کرد: در بحث صدور ویزا، هماهنگی و نوبت بندی کردن زائران در گذرگاه ها که وظایف سازمان حج و زیارت است، تلاش ها و اقداماتی صورت گرفته است تا راهپیمایی امسال بدون کوچکترین مشکلی در این زمینه برگزار شود.

رییس سازمان حج و زیارت خوزستان "سماح" را تنها سامانه مورد وثوق ستاد اربعین کشور و ستاد اربعین استان خوزستان خواند و عنوان کرد: از مردمی که قصد راهپیمایی در اربعین امسال دارند تقاضا می شود از مسیرهای تعیین شده توسط ستاد اربعین ویزاهای خود را دریافت کنند و به دلالان و کسانی که مسیری جز مسیر ستاد اربعین را نشان می دهند اعتماد نکنند. این دلالان هر بار که دچار مشکل شدند، از مسئولیت شانه خالی کردند و مردم مسئولان را پاسخگو می دانند در حالی که مسئولان پیش تر به آن ها در این خصوص گوشزد کرده اند و کاری از دست شان بر نمی آید بنابراین لازمه شرکت در این راهپیمایی همکاری و همراهی با ستاد اربعین است. 

حویزاوی با اشاره به لزوم ثبت نام برای راهپیمایی اربعین امسال از طریق سامانه سماح گفت: دلیل اصرار ما به گرفتن ویزا از مسیر سامانه سماح این است که ثبت نام کنندگان این سامانه از خدمات بیمه ای و درمانی کشور عراق بهره مند می شوند و اگر برای کسی اتفاقی بیفتد بیمه ایران که طرف قرارداد ستاد اربعین است پاسخگوی آن ها خواهد بود.

وی ادامه داد: سال گذشته اتفاق ناگواری در حله عراق افتاد و شاهد شهادت مظلومانه عده ای از هم وطنان بودیم؛ کسی که ویزای کاروان شهدای حله را گرفته بود، آن ها را بیمه نکرده بود و همین موضوع مشکلاتی را برای خانواده این شهدا ایجاد کرد به همین منظور تاکید بسیاری داریم که هموطنان برای جلوگیری  از وقوع چنین مشکلاتی از سامانه سماح ویزای خود را دریافت کنند.

کنسول گری عراق در خوزستان همکاری خوبی با ستاد عتبات ندارد

رییس سازمان حج و زیارت خوزستان ضمن قدردانی از اعتماد مردم کشور به سامانه سماح بیان کرد: تاكنون ٢٢٠ هزار نفر در سراسر كشور و 18 هزار نفر در خوزستان در سامانه سما ثبت نام كرده اند ولي کنسولگری عراق در خوزستان تاكنون تنها ٨٩ ويزا صادر كرده است.

حویزاوی با انتقاد از روند صدور ویزا توسط کنسولگری کشور عراق در استان خوزستان گفت: در بحث صدور ويزا و روند آن کشور عراق هيچ گونه همكاري ندارد و بيش از ٩٠ درصد ويزاهايي كه براي سفر به عتبات عاليات صادر مي شود بدون پيوست بيمه هستند که می توانند پیامدهای بدی داشته باشند بنابراین اميدواريم تمهيداتي در اين زمينه انديشيده شود.

وی یادآور شد: در حالی که کشور عراق 3 میلیون ویزا برای اربعین امسال در اختیار سازمان حج و زیارت کشور قرار داده است، پیش بینی می شود تنها 150 تا 200 هزار ویزای با پیوست بیمه از طریق سامانه سماح صادر شود و باقی این ویزاها توسط کنسولگری های عراق و بدون بیمه صادر می شود و دلالان از این طریق کسب سود می کنند.

سازمان حج و زیارت تنها پاسخگوی ثبت نام کنندگان سامانه سماح است

رییس سازمان حج و زیارت خوزستان با تاکید بر این که سازمان حج و زیارت تنها پاسخگوی افرادی خواهد بود که از طریق  سامانه سماح ویزای خود را دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه صفر کارمندان این سازمان در مرزهای شلمچه و چزابه مستقر شده و بر فرایند تردد زائران نظارت تام خواهند داشت و تنها ملزم به پاسخگویی به کسانی خواهند بود که از طریق سامانه مذکور به عتبات عالیات سفر می کنند.

حویزاوی با اشاره به اهمیت بحث بیمه مواکب عنوان کرد: موکب داران هم در معرض آسیب هایی هم چون سقوط از ارتفاع و گاز گرفتگی و هستند بنابراین توصیه کردیم موکب داران هم بیمه شوند تا اگر اتفاقی برای آن ها بیفتد، از خدمات بیمه بهره مند شوند.

 رییس سازمان حج و زیارت خوزستان درخصوص حال و هوای روزهای اربعین در استان خوزستان گفت: از مردم ایران و به ویژه خوزستان که با اراده ای قوی به این روزها حال و هوای دیگری بخشیده و در بحث اربعین مشارکت چشم گیری دارند تقدیر و تشکر می کنم؛ و از سوی دیگر بین مسئولان ملی و استانی انسجام و همدلی خوبی هست و شاهد همگامی مردم و مسئولان در ارائه خدمات هستیم.


برچسب ها: اربعین ، ویزا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار