شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴
گزارش شوشان از نشست ستاد اربعین خوزستان / مدیرکل حج و زیارت : بيش از ٩٠ درصد ويزاهايي كه براي سفر به عتبات عاليات صادر مي شود بدون پيوست بيمه هستند / استاندار: جای نگرانی درخصوص زیرساخت ها در مرزها وجود ندارد / معاون امنیتی استاندار: همه هماهنگی های مسئولان باید به مردمی شدن هرچه بیشتر اربعین منجر شود
نباید از بخش مردمي بودن اربعين كاسته شود، بلکه بايد بر مردمي بودن آن اصرار كنيم
شوشان: نشست ستاد اربعین استان خوزستان با حضور جمعی از مسئولین در سالن جلسات استانداری برگزار شد.  در این نشست ، مدیرکل حج و زیارت خوزستان در جلسه ستاد اربعین که عصر امروز شنبه 21 مهرماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، با انتقاد از عملکرد کنسولگری عراق در اهواز در بحث صدور ویزا اظهار کرد: تاكنون ٢٢٠ هزار نفر در سراسر كشور و 18 هزار نفر در خوزستان در سامانه سما ثبت نام كرده اند ولي کنسولگری عراق در اهواز تاكنون تنها ٨٩ ويزا صادر كرده است و در زمینه صدور ویزا همکاری مناسبی با متولیان امر دریافت ویزا نداشته است.

 ناصر حویزاوی تصریح کرد: بيش از ٩٠ درصد ويزاهايي كه براي سفر به عتبات عاليات صادر مي شود بدون پيوست بيمه هستند که می تواند پیامدهای بدی داشته باشد بنابراین اميدواريم تمهيداتي در اين زمينه انديشيده شود.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان یادآور شد: در حالی که کشور عراق 3 میلیون ویزا برای اربعین امسال در اختیار سازمان حج و زیارت کشور قرار داده است، پیش بینی می شود تنها 150 تا 200 هزار ویزای با پیوست بیمه از طریق سامانه سماح صادر شود و باقی این ویزاها توسط کنسولگری های عراق و بدون بیمه صادر می شود و دلالان از این طریق کسب سود می کنند.

وی با اشاره به اهمیت بحث بیمه مواکب عنوان کرد: موکب داران هم در معرض آسیب هایی هم چون سقوط از ارتفاع و گاز گرفتگی و... هستند بنابراین توصیه کردیم موکب داران هم بیمه شوند تا اگر اتفاقی برای آن ها بیفتد، از خدمات بیمه بهره مند شوند.

حویزایی با تاکید بر این که سازمان حج و زیارت تنها پاسخگوی افرادی خواهد بود که از طریق  سامانه سماح ویزای خود را دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه صفر کارمندان این سازمان در مرزهای شلمچه و چزابه مستقر شده و بر فرایند تردد زائران نظارت کامل خواهند داشت و تنها ملزم به پاسخگویی به کسانی خواهند بود که از طریق سامانه مذکور به عتبات عالیات سفر می کنند.

جای نگرانی در خصوص زیرساخت ها در مرزها وجود ندارد

غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد اربعین در خصوص آخرین اقدامات دولت در بحث زیرساخت ها در مرزهای خوزستان اظهار کرد: مرز شلمچه در آمادگی کامل به سر می برد و اقدامات موثری در حال انجام است؛ راه ها و پارکینگ در حال اصلاح و پایانه در حال بهبود وضع فضا است.

وی تصریح کرد: در مرز چذابه، راه ها مشکلاتی داشته اند و پیمانکاران به جد در حال پیگیری هستند تا راه های منتهی به پایانه چهار بانده شوند. در این مرز فضای پارکینگ هم بیش از دو برابر افزایش داشته است و در حال دیوار چینی آن هستیم تا امنیت آن دو چندان شود. 

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: سیستم برق، آب، مخابرات و اینترنت برقرار است و سیستم های بانکی برای خدمات بانکی مستقر می شوند و جای نگرانی در خصوص زیرساخت ها وجود ندارد. 

وی ادامه داد: محل جدید مواکب در حال ساخت است و به زودی باید تصمیم بگیریم که امسال در محل جدید منتقل شوند یا در محل قدیمی مستقر شوند و طبق تعهد سازمان آب و برق خوزستان، موضوع تامین آب و آب‌ رسانی در مسیر منتهی به مواکب مرز چزابه انجام و برق موردنیاز هم تأمین می ‌شود.

شریعتی از مالچ پاشی در مرز چزابه به منظور تثبیت شن های روان این منطقه خبر داد و گفت: از روز یکشنبه مالچ پاشی ۳۰۰ هکتار از زمین های اطراف مرز چزابه آغاز می شود و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.
 
باید بر مردمی ماندن اربعین تاکید کنیم

قدرت الله دهقان در ادامه با تاکید بر حفظ مردمي بودن اربعين اظهار کرد: نباید از بخش مردمي بودن اربعين كاسته شود، بلکه بايد بر مردمي بودن آن اصرار كنيم و برنامه ريزي ها بر پايه مردمي ماندن آن صورت دهيم.

وی ادامه داد: نهادينه شدن اين كه مردم را دولتي ها  باید ساماندهي كنند و كارهاي شان را انجام دهند، خطرناك است و نظر مسئولان استان  و مقامات بلندپايه كشور اين نيست.

معاون امنیتی استاندار خوزستان با بیان این که آخرين اقدامات و هماهنگي ها صورت گرفته است، عنوان کرد: زیرساخت ها از سوی مسئولان ایجاد شده و جاده ها در حال آسفالت شدن است و آماده ايم تا در بحث زيرساخت ها نگراني ها برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داريم پس از ساخت زيرساخت ها جو به سمتي برود كه مردم به طور خودجوش اقدامات را انجام دهند.
































نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار