اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
گزارش شوشان از نشست شورای شهر اهواز : رییس شورای شهر اهواز: فشارهای سیاسی بین المللی برای ایجاد شکاف اجتماعی هستند / موسی پور عضو شورا: وضعیت پارک بانوان اهواز اسف بار است / هادی قنوات عضو شورا : موضوع بازنشستگان سازمان اتوبوسرانی به طور ویژه بررسی می شود
در پارک بانوان با مسائل و مشکلات امنیتی مواجه هستیم که در این زمینه هم مقرر شد توسط شهرداری، بحث امنیت این پارک مورد پیگیری قرار گیرد

شوشان: رییس شورای شهر اهواز در هشتمین جلسه شورای شهر اهواز در خصوص سخنان ضد ایرانی رییس جمهور امریکا با استناد به فرمایشات امام خمینی(ره) اظهار کرد: مواضع توهین آمیز رییس جمهور امریکا ثابت کرد امریکایی ها قابل اعتماد نیستند و می خواهند با موضع قلدر مآبانه و زیاده خواهانه خود  با مسائل و کشورهایی که به زعم آن ها باید زیر مجموعه آن ها دیده شوند برخورد کنند. 

رییس شورای شهر اهواز تصریح کرد: حضرت امام خمینی روشن کرده است که در برابر همه این رفتارها چگونه برخورد کنیم و نوع نگاه به مسائل این چنینی را تا آخر خطر برای ما مشخص کرده است. همه به حسن نیت جمهوری اسلامی و پایبندی کشور به برجام واقف هستیم و حضرت امام خمینی می فرمایند آنان مرزی جز عدول از همه هویت ها و ارزش های معنوی و الهی ما نمی شناسند. این شاه کلید فرمایش امام است و می گوید تا زمانی که از هویت ها و ارزش های معنوی خو عدول نکنیم، آن ها درست بردار نخواهند بود.

وی ادامه داد: چه بخواهیم و چه نخواهیم امریکا و شوروی در تعقیب ما هستند تا هویت دینی و شرافت مذهبی ما را لکه دار کنند و به گفته قرآن هرگز دست از ستیز با شما بر نمی دارند مگر این که شما را از دین تان برگردانند.

فلسفی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) در خصوص بی اهمیت بودن وضعیت کشورهای جهان سوم در نزد ابر قدرت ها گفت: بعضی مغرضین ما را به اعمال سیاست نفرت و کینه توزی در مجامع بین المللی متهم می کنند و با دلسوزی های بی مورد و اعتراض های بی مورد جمهوری اسلامی را مسبب بسیاری اتفاقات می دانند. باید در پاسخ به آن ها گفت که ملت های جهان سوم و مسلمانان به ویژه ملت ایران در چه زمانی نزد شرقی ها و غربی ها احترام پیدا کردند که امروز بی اعتبار شده باشند؟! 

وی تاکید کرد: با استناد به فرمایشات غنی امام که اصول و مبانی سیاست های ما را مشخص کرده است، در مقاطع این چنینی می توانیم گره های بسیاری را باز کنیم.

فشارهای سیاسی بین المللی برای ایجاد شکاف اجتماعی هستند

به گزارش شوشان ، رییس شورای شهر اهواز فشارهای سیاسی بین المللی را برای ایجاد فشار و شکاف اجتماعی در بین مردم کشور دانست و عنوان کرد: اگر بسیاری از فشارهای سیاسی بین المللی نبود بسیاری از مشکلات موجود در کشور وجود نداشتند.

فلسفی با اشاره به وضعیت برخی بازنشستگان سازمان اتوبوسرانی و مشکلات بیمه ای آن ها، گفت: قرار بود به پرسنل اتوبوسرانی که سال 94 و 95 تحت عنوان مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شدند، 4 درصد بابت سخت و زیان آور به تن به تعلق گیرد که اکنون با حاشیه هایی همراه شده است.

وی افزود: شهرداری بابت این موضوع 5 میلیارد تومان بدهکار شده است که با قسطی شدن آن قرار شد ماهی 500 میلیون تومان به تامین اجتماعی پرداخت می شود و نخستین قسط آن در خردادماه امسال پرداخت شد؛ سازمان تامین اجتماعی برای اقساط دیگر درخواست چک کرده است ولی شهرداری به طور قانونی نمی تواند چک صادر کند بنابراین نشست ها و گفتگوهایی داشتیم تا بتوانیم به نتیجه ای در این زمینه برسیم. 

رییس شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم فقط روی این زمینه تمرکز کنیم، همه بودجه شهرداری صرف بدهی ها می شود بنابراین سازمان تامین اجتماعی باید بر اعتبار آقای کتانباف حساب کند و اجازه دهد در بلند مدت با تامین اعتبار از منابع دیگر این مشکل حل شود.

 وضعیت پارک بانوان اهواز اسف بار است

جاسم موسی پور در نطق پیش از دستور خود به سخنان اخیر رییس جمهور امریکا بر ضد سپاه پاسداران واکنش نشان داد و اظهار کرد: امروز سپاه تنها ملجا و امید ملت های آزاده و مستضعف منطقه و جهان است و حمایت های سپاهیان اسلام داعش را بر نقطه بدون بازگشت و مرز پرتگاه نابودی کشانده است.

وی ادامه داد: به نمایندگی از اعضای شورا اعلام می کنم که سپاه پاسداران نهادی است که ورای جناح ها و سلیقه ها، مورد اعتماد و اتکا همه ایرانیان و نقطه امید همه مظلومان جهان است.

عضو شورا شهر در ادامه با تاکید بر این که در اداره شهر اهواز فرصت آزمون و خطا و تکرار اشتباهات گذشته وجود ندارد، عنوان کرد: حتی یک لحظه را نباید در خدمت جهادی و بی منت به مردم، رفع محرومیت ها و انجام پروژه های بزرگ و ماندگار از دست بدهیم.

وی یادآور شد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز با رصد دقیق و عادلانه وضعیت شهر، تلاش گسترده و همه جنبه ای را برای رفع آسیب های اجتماعی و محرومیت های فرهنگی دیرپا آغاز کرده است و باور داریم در کنار جبران عقب ماندگی های شهر، اولویت نگاه و رویکرد شهردار و مدیریت شهری را به موازات توسعه، به موضع اثرگذار فرهنگ تغییر دهیم.

موسی پور با اشاره به برخی پروژه های شهری اهواز، وضعیت آن ها را اسفناک خواند و گفت: وضعیت نگهداری و بهره برداری از دو پارک بانوان، 74 زمین ورزشی و یک سرای محله اسفناک است؛ امکانات ورزشی موجود به شکل عادلانه و نظام مند تقسیم نمی شود و به دلیل جانمایی نادرست، بانوان نتوانسته اند با پارک های بانوان ارتباط برقرار نکردند. 

وی ادامه داد: اگرچه بانوان در شورای پنجم صاحب کرسی نیستند، ولی تک تک اعضای شورا خود را مدافع حقوق بانوان می دانند و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا از هیچ تلاشی برای رفع محرومیت ها و رسیدگی به این بخش فروگذار نخواهد کرد.

عضو شورا شهر خواستار مدیریت و نظارت جدی تر شهرداری بر بحث خدمت رسانی به زوار حسینی شد و بیان کرد: در آستانه اربعین شاهد بزرگ ترین راهپیمایی تاریخ و خلق یک حماسه هستیم بنابراین انتظار است قوی تر از سال های گذشته تمهیدات مناسب تری برای زوار حسینی اندیشیده شود.

موسی پور با انتقاد از وضعیت خدمات دهی به زایران گفت: با وجود همت مدیریت شهری، سرعت کافی برای خدمت رسانی وجود ندارد در حالی که مدیریت شهرداری اهواز باید ضمن بسیج همه نیروها، حماسه ای در زمینه کمک به زوار حسینی خلق کند.

موضوع بازنشستگان سازمان اتوبوسرانی به طور ویژه بررسی می شود

در ادامه محمدهادی قنوات عضو شورا در واکنش به حضور عده ای از بازنشستگان اتوبوسرانی و عدم تمدید دفترچه بیمه آن ها عنوان کرد: به عنوان عضو کمیته مشاغل سخت و زیان آور موضوع بازنشستگان سازمان اتوبوسرانی را در کمیته مطرح کردم و با شهردار اهواز، مدیر کل تامین اجتماعی، مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رییس سازمان اتوبوسرانی گفتگو کردیم.

عضو شورای شهر اهواز گفت: بحث 4 درصد مشاغل سخت و زیان آور مشکلاتی را برای سازمان اتوبوسرانی به وجود آورده بنابراین خواستم جلسه ویژه ای را برای رسیدگی به این بحث در شهرداری داشته باشیم در همین راستا هفته آینده کمیته بدوی و تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور در محل شهرداری اهواز به منظور بررسی موضوع سازمان اتوبوسرانی و سازمان های تابعه شهرداری جلسه ای برگزار می کند.

به گزارش شوشان ، در خصوص دستور کار نخست شورا که ایرادات فرمانداری نسبت به مصوبه تفویض اختیار شهردار اهواز بود، شورا نسبت به بندهای 5، 18 و 19 رای اصراری صادر کرد ولی ایرادات دیگر این لایحه را پذیرفت. لایحه تفیض اختیارات به شهردار اهواز پیش‌تر به تصویب شورا رسیده و برای تایید نهایی به فرمانداری ارسال شده بود که به دلیل ایرادات هیئت تطبیق فرمانداری از برخی بندهای آن دوباره به صحن شورا برگشت و در صحن شورا از ۲۱ بند موجود 3 بند اصراری مورد تصویب قرار گرفت ولی مابقی ایرادهای فرمانداری بر این لایحه پذیرفته شد.

بند 5 این لایحه به تفویض اختیار به شهرداری اهواز در خصوص وثیقه گذاشتن املاک شهرداری در مراجع قضایی در قبال آزادی پرسنل شهرداری و بند 18 آن به هزینه کرد عوارض و درآمد شهرداری هر شهر منحصرا در همان شهر و حذف واژه دیگر استان های کشور از این بند  اشاره دارد.

بند 19 این لایحه تحت عنوان تفویض اختیار به شهرداری اهواز با شرط تنظیم توافقنامه سه جانبه بین واگذار کننده، شهرداری و مالک رسمی قطعه به نام واگذار شونده که مورد تایید فرمانداری قرار نگرفته بود، با رای اصراری اعضای شورای شهر به فرمانداری ارجاع داده شد. همچنین بند ۶، ۹، ۱۲،۱۳، ۱۶ و ۱۷ این لایحه در خصوص شروطی که فرمانداری گذاشته بود به رای گذاشته شد و مطابق نظر فرمانداری اصلاح شد.

دستور کار دوم شورا با دستور العمل واگذاری خانه های بازی و فرآموز به تصویب اعضای شورا رسید و دستور کار سوم که مربوط به توافق‌نامه شهرداری با قرارگاه خاتم بود مورد بررسی قرار گرفت. این لایحه پیش تر با چهار رای در کمسیون عمران و معماری شهرسازی شورا به تصویب رسید و وارد صحن شد ولی به دلیل بار حقوقی ای که این توافقنامه برای شهرداری ایجاد می کرد، برای بررسی بیش تر، دوباره به کمسیون ارجاع داده شد.

قنواتی در خصوص این لایحه و دلایل ارجاع دوباره آن به کمیسیون تلفیق گفت: برآورد اولیه این قرارداد ۳۰۰ میلیارد تومان است که در بندهایی مثل مالیات بر ارزش افزوده، بحث پیش نویس آن و قراردادهایی که باید منفک شوند با ابهاماتی روبروست که باید در کمسیون تلفیق و عمرانی بررسی شود تا منافاتی با روح قانون نداشته باشد؛ بنابراین معاونت فنی این تفاهمنامه را در کمسیون حقوقی و عمرانی تلفیق بررسی کرده و از جنبه‌های مختلف از جمله بحث مالیات بر ارزش افزوده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

وی در خصوص ضرروت بررسی این لایحه عنوان کرد: اگر 9 درصد از 300 میلیارد برآورد اولیه این توافق را در نظر بگییم، برای کل استان مبلغی بالغ بر 27 میلیارد تومان را شامل می شود و 3 و نیم درصد آن سهم شهرداری اهواز است که با مالیات بر ارزش افزوده این 10 میلیارد تومان می توان 10 پروژه نیمه تمام را تکمیل کرد یا سه فرهنگ سرا ساخت.

عضو شورای شهر اهواز اذعان داشت: بحث 20 درصد پیش پرداخت برای هر پروژه هم یکی دیگر از مواردی است که باید دید در بودجه پیش بینی شده است یا نه؛ چون ممکن است تاخیر در پرداخت ها خساراتی را برای شهرداری اهواز در پی داشته باشد.

چهارمین دستور کار هشتمین جلسه شورای شهر اهواز در خصوص بررسی لوایح مساعدتی تنظیم شده با دستور کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای چهارم از جمله مساعدت به باشگاه فرهنگی ورزشی ولایت اهواز و برخی اشخاص حقیقی برای بررسی بیش تر به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا ارجاع داده شد.

گفتنی است هشتمین جلسه شورای شهر اهواز لایحه ایراد فرمانداری نسبت به مصوبه تفویض اختیار شهردار اهواز، لایحه دستور العمل واگذاری خانه های بازی و فرآموز و لایحه موافقت نامه همکاری قرارگاه خاتم الانبیا با شهرداری اهواز را در دستور کار لایحه بررسی لوایح مساعدتی تنظیم شده با دستور کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای چهارم از جمله مساعدت به باشگاه فرهنگی ورزشی ولایت اهواز و برخی اشخاص حقیقی هم دستور کار دیگر هشتمین جلسه شورای شهر اهواز بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار