شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۶

روزنامه تهران امروز در ستون آن‌سوی سکه سیاست امروز سه‌شنبه خود نوشت:

*توضیحات پسر درباره حضور پدر!

در پی انتشار خبری مبنی بر حضور بدون دعوت علی فلاحیان، وزیر اطلاعات هاشمی رفسنجانی در همایش تقدیر از ستادهای انتخاباتی حسن روحانی،ابراهیم فلاحیان، این خبر را تکذیب کرد.پسر وزیر اطلاعات دولت هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو باشریان نیوز ضمن رد این خبر گفت: از حجت‌الاسلام فلاحیان برای حضور در همایش حسن روحانی دعوت رسمی شده بود.دکتر نعمت‌زاده از پدرم برای حضور در همایش دعوت کرده بود.شخص دکتر حسن روحانی نیز از حجت‌الاسلام فلاحیان به خاطر حضورشان قدردانی کردند.

*انتخابات 92 پرونده شبهه تقلب را برای همیشه بست

محمدرضا عارف، کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه آفت یک جریان سیاسی توهم شکست است، خاطرنشان کرد: ‌بنده اجماع را در ضرورت حیات اصلاح‌طلبان می‌دانستم و در آن مقطعی که اصلاح‌طلبان توهم شکست را داشتند و نمی‌دانستند چه کنند، وارد رقابت‌ها شدند. به گزارش مشرق وی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حق‌الناس بودن آرا اشاره کرد و تصریح کرد: این انتخابات 92 سلامت انتخابات را بیمه کرد و پرونده شبهه تقلب و تخلف را برای همیشه بست.

*علت مرگ ستار بهشتی به روایت پزشکی‌قانونی

احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی‌قانونی درخصوص پرونده ستار بهشتی به فارس گفت:پرونده ستار بهشتی یکی از پرونده‌های بسیار پیچیده و مشکل بود که علت فوت در وهله اول آنقدر واضح نبود که قابل تشخیص باشد، در اینگونه پرونده‌ها معمولا می‌گویند علت فوت نامشخص است اما چون بحث این پرونده خیلی حساس بود مدام آزمایشات و کمیسیون‌های مختلف تخصصی تشکیل شد و آنقدر متخصصان رشته‌های مختلف روی علائم آزمایشات بحث کردند تا توانستند جواب نهایی را ارائه دهند.البته ما هم روز اول همین نظر را دادیم که احتمال قوی وجود دارد که بر اثر شرایط خاص و فشارهای روحی ستار بهشتی فوت‌کرده است اما نباید فراموش کرد که ما اصلا در کار کارشناسان دخالت نمی‌کنیم و فقط نظریات را بیان می‌کنیم.

*تدریس را از من بگیرند سکته می‌کنم

آیت‌الله احمد خاتمی، عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری در جمع فرهنگیان شیراز با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ما باید نظام امام زمانی باشد، ویژگی‌های آموزش و پرورش امام زمانی را تبیین کرد.به گزارش مهر،وی گفت: 30 سال است که خود من تدریس می‌کنم و اگر قرار باشد تمامی سمت‌ها و القابی که به من داده‌اند از من بگیرند هیچ مشکلی نیست اما اگر تدریس را از من بگیرند سکته می‌کنم.

آیت‌الله خاتمی گفت: قبل از آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه‌ای مشهد را به من پیشنهاد دادند و من هم در جواب این پیشنهاد اعلام کردم که اگر امر شود می‌روم ولی زودتر از زمان مقرر عمرم به پایان می‌رسد چرا که بخشی از کار امام جمعه فعالیت اجرایی است در حالی که من دلبسته به تدریس هستم.

*واکنش یاسر هاشمی به خبر حضورش در کابینه

یاسر هاشمی درخصوص طرح نام خود در رسانه‌ها برای تصدی وزارت‌خانه نوپای ورزش و جوانان گفت: «حضورم در ستاد دکتر روحانی را برای خود یک وظیفه ملی می‌دانستم. انتشار لیست‌های عجیب و غریب، گمانه‌زنی رسانه‌هایی است که به اعتقاد من هدف‌شان آشتی ملی نیست. کسانی که این شایعات را مطرح می‌کنند می‌خواهند طوری وانمود کنند که دایره انتخاب آقای روحانی بسیار محدود است. باید بگویم به خاطر مردم اجازه سهم‌خواهی در دولت تدبیر و امید نداریم.»

به گزارش خرداد نیوز،وی در ادامه گفت: «با توجه به تاکید آقای روحانی بر تشکیل دولت فراجناحی، برقراری آشتی ملی و مشی اعتدالی قوه مجریه فقط کسانی که مهر افراط و تفریط به پیشانی دارند از این دایره بیرون خواهند بود. دایره انتخاب رئیس‌جمهور یازدهم برای کابینه و دولت بسیار وسیع خواهد بود چرا که این کابینه باید نمادی از آشتی ملی باشد.»

*توصیه سیدحسن خمینی به روحانی

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیدار اعضای هیات نمایندگی رئیس‌جمهور منتخب با حسن خمینی، گفت:سیدحسن خمینی در این دیدار گفت که، هر یک از روسای جمهور یک پایگاهی در جامعه داشتند، یعنی جامعه یک خصیصه آنها را مد نظر قرار داده و برمبنای آن خصیصه، به وی رای داد از این رو جدایی از آن پایگاه می‌تواند آسیب‌رسان باشد.

پایگاه اجتماعی روحانی مشی اعتدالی وی بود و از آنجا که جامعه از درگیری‌ها و منازعات جناحی و تخاصم جریان‌ها خسته شده بود، به مشی اعتدالی روحانی رای داد و اگر رئیس‌جمهور منتخب از این پایگاه به خوبی عمل کند، می‌تواند آن را حفظ کرده و دل‌های مردم را همچنان همراه داشته باشد. ضمن اینکه دولت و رئیس‌جمهور منتخب نباید از پایگاه اعتدال جدا شوند.

به گزارش تسنیم،علوی همچنین تاکید کرد: در این دیدار اعضای هیات نمایندگی و شخص سیدحسن خمینی تصریح کردند که با توجه به شناخت و هوشمندی‌ای که از رئیس‌جمهور داریم، وی از جایگاه اجتماعی خود یعنی اعتدال جدا نمی‌شود و کارها را با اعتدال پیش می‌برد.

*نیازمند بازتعریف اصولگرایی هستیم

امیر محبیان، تحلیلگر سیاسی در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در مورد شخصیت هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی دارای شخصیتی زیرک و از سوی دیگر کلاسیک است و در پی انتقام‌گیری شخصی و عقده‌گشایی نیست. مثلا موقعی که عدم احراز صلاحیت ایشان اعلام شد، می‌توانست در این مورد مسئله‌سازی کند ولی این کار را نکرد.

به گزارش ایسنا،این تحلیلگر مسائل سیاسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه «نیازمند بازتعریف اصولگرایی هستیم»، ادامه داد: باید واقعیت را بپذیریم که 16 سال است کاندیدای متعلق به جریان اصولگرا در انتخابات شکست می‌خورد و اصولگرایان لازم است یک بازنگری جدی در مورد وضعیت خود داشته باشند و بررسی کنند که اشکال کار کجاست، چراکه اگر زنجیره شکست‌های آنها ادامه پیدا کند، به یک جریان حاشیه‌ای تبدیل می‌شود.

وی افزود:بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان در انتخابات از روحانی حمایت کرد ولی در داخل همین جریان، برخی از اصلاح‌طلبان بودند که به خاتمی انتقاد می‌کردند که چرا یک نیروی دانشگاهی را که می‌توانست نزدیک‌تر به آنها باشد مجبور کرد به نفع حسن روحانی کنار برود.محبیان با بیان اینکه «خاتمی در چارچوب عقلانیت و اعتدال عمل کرد و اجازه نداد افراطیون میدان‌داری کنند»، گفت: همانطور که اشاره شد، در درون اصلاح‌طلبان دو گروه در جریان انتخابات حضور داشتند کسانی که از روحانی حمایت کردند و افراد دیگری که چاره‌ای جز حمایت نداشتند و برای ایجاد فضای تنفس برای خودشان از حسن روحانی حمایت کردند.

 

شوشان: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار