شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
رضا کیانی مشاور استاندار خوزستان در امور هنری در گفتگو با شوشان: نباید از زاویه انفعال ، رفع تکلیف و یا فرمایشی و بسیار سطحی به زنگ هنر در مدارس نگاه شود / تنها نباید به برگزاری جشنواره های دانش آموزی بسنده کرد / شایسته است که در مدارس درس هنر هم به صورت تخصصی و دقیق مورد عنایت قرار گیرد
زنگ هنر تابعی از نظام آموزشی است و می بایست با برنامه ریزی اصولی از این فرصت در راستای توسعه هنر و آینده جامعه هنری کشور بهره برد و نباید از زاویه انفعال ، رفع تکلیف...


شوشان: مشاور استاندار خوزستان در امور هنری در گفتگو با شوشان با بیان اینکه مدارس می توانند نقش تعیین کننده ای در مسیر توسعه هنر در جامعه ایفا کنند  ، گفت: تنها نباید به برگزاری  جشنواره های دانش آموزی  بسنده کرد هرچند که برگزاری سالانه جشنواره های هنری دانش آموزی بستر خوبی برای تبلور استعدادها و تبادل تجربیات هنری دانش آموزان است اما باید به گونه ای ریشه ای و جدی تر  به تقویت بنیه هنری دانش آموزان و ترغیب آنها به فعالیتهای هنری پرداخت و آن هم اهتمام جدی به امر آموزش و افزایش سطح کیفی زنگ هنر در مدارس است.

رضا کیانی افزود: زنگ هنر تابعی از نظام آموزشی است و می بایست با برنامه ریزی اصولی از این فرصت در راستای توسعه هنر و آینده جامعه هنری کشور  بهره برد و نباید  از زاویه  انفعال ،  رفع تکلیف و یا فرمایشی  و بسیار سطحی به  زنگ هنر در مدارس  نگاه شود .

وی با بیان اینکه دوران مدرسه فرصت ارزشمندی برای بروز ذوق و  خلاقیت دانش آموزان ،   تربیت نیروهای هنرمند و کشف استعدادها و هدایت آنها است  ، گفت: آنچنانکه به سایر  دروس توجه می شود شایسته است که  درس هنر هم به صورت تخصصی و دقیق مورد عنایت قرار گیرد.  بسیاری از هنرمندان  آینده  ما همین دانش آموزان امروز هستند اگر به اعتلای هنر  اعتقاد داریم ، باید از دل مدارس و آموزش مدون و متناسب با مقاطع مختلف تحصیلی آغاز کنیم.  تاکید میکنم مقاطع مختلف ، چرا که در هر برهه سنی مقتضیات روحی و میزان شناخت و ظرفیت فکری دانش آموزان متفاوت است .

مشاور استاندار خوزستان در امور هنری با اشاره به ضرورت افزایش کیفیت زنگ هنر  در مدارس ، گفت: مدیران مدارس باید نسبت به انتخاب معلمان هنر و افزایش کیفیت زنگ هنر حساسیت خاصی نشان دهند. باتوجه به نقش کلیدی آموزش های دوران مدرسه در تربیت افراد ، بخصوص در مقاطع ابتدایی ، انتخاب معلم هنر باید از میان دانش آموختگان هنر و افراد مسلط به شیوه های آموزشی و تربیتی  کارآمد صورت گیرد ، چه بسا برخی راهکارها و اطلاعات نادرست مسیر آموزش را  از معیارهای صحیح دور سازد  و البته  در کنار  ِ آموزش های تئوری ،  فعالیتهای عملی هنری و پرورشی هم ضروری است.

وی در پایان گفت: ارج نهادن به فعالیت هایی نظیر تشکیل گروههای تئاتر و موسیقی  و اجرای برنامه به مناسبتهای مختلف ، تشکیل نمایشگاه از آثار دانش آموزان  ، تاکید بر توجه جدی به  مسایل اخلاقی به عنوان یک ضرورت برای هنرمندان و تبین این مهم برای دانش آموزان    ، دعوت از چهره های شناخته شده هنری سطح شهر جهت مشاوره و ارزیابی فعالیتهای هنری دانش آموزان و برنامه های بازدید از فعالیتهای حرفه ای ،  و  فراهم آوردن  بستر مناسب جهت پرسش ، نقد  و کنکاش دانش آموزان نسبت به دنیای هنر و تقویت اعتماد نفس آنها  موثر به نظر می رسد .



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار