اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب روستایی استان خوزستان:
با بهره برداری از ایستگاه پمپاژ و افزایش دبی تامین آب شرب دهستان نصار، 41 روستا با جمعیتی بالغ بر 7 هزار نفر از آب شرب پایدار برخوردار شدند.
به گزارش روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب روستایی استان خوزستان درویشعلی کریمی با اشاره به پایداری آب شرب 41 روستای شهرستان آبادان گفت: با نصب ایستگاه پمپاژ و افزایش دبی آب، 41 روستای دهستان نصار شهرستان آبادان از آب شرب پایدار بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت آبفاروستایی استان خوزستان ادامه داد: تا پیش از بهره برداری از این پروژه بیشتر روستاهای دهستان نصار یا بصورت نوبت بندی و یا از طریق تانکر سیار آبرسانی می شد.


وی با اشاره به بهبود کمی و کیفی آب شرب کلیه روستاهای دهستان نصار اظهار کرد: مشکل تامین آب شرب 41 روستای دهستان نصار پس از سالها بکلی حل شد و انتظار می رود اهالی شریف روستاها نیز در همراهی و همکاری با خادمان خود در آبفاروستایی نسبت به نگهداری و پرداخت حق آب بهاء مصرفی متعهد باشند. 

کریمی یادآور شد: با توجه به اینکه دولت فقط بودجه مورد نیاز برای تکمیل پروژه ها را در اختیار این شرکت قرار می دهد و برای تعمیر و نگهداری بودجه ای تعریف نشده است، لذا انتظار می رود اهالی شریف روستاها نسبت به پرداخت قبوض آب خود متعهد باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 3 تصفیه خانه مجهز در شهرستان آبادان گفت: وجود 3 تصفیه خانه کشتکار، ثوامر و نصار برای تامین آب شرب روستاهای شهرستان آبادان باعث شده تا هیچ گونه مشکلی برای آبرسانی به روستاها وجود نداشته باشد.

کریمی افزود: این 3 تصفیه خانه تحت عنوان پدافند غیرعامل عمل می کنند و هرگاه مشکلی در یکی از آنها بوجود آید، از دیگر تصفیه خانه برای آبرسانی کمک گرفته می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان با اشاره به اصلاح و بازسازی 2 نقطه از خط انتقال آب شرب تصفیه خانه شهید کشتکار گفت: این خط انتقال سال ها پیش از زیر اتوبان عبور داده شده بود و بدلیل فرسودگی و شکستگی های مکرر باعث هدر رفت آب می شد که به همت کارکنان خدوم آبفاروستایی خوزستان 110 متر از آن با سختی فراوان خارج و تعویض شد، نقطه دیگر نیز زیر پل یادمان شهدا بود که شکستگی های مکرر و هدر رفت آب سبب شد تا 200 متر از این خط لوله در آن منطقه نیز تعویض شود.

وی افزود: با اصلاح و بازسازی 2 نقطه از این خط انتقال ضمن اینکه از هدر رفت آب شرب جلوگیری بعمل آمد، مشکل افت فشار روستاها نیز برطرف شد.

کریمی در پایان با اشاره به انجام عملیات اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شرب روستای فیاضیه شهرستان آبادان با جمعیتی بالغ بر 3 هزار نفر اظهار کرد: این پروژه در دست مطالعه و تامین لوله های مورد نیاز قرار دارد.

وی بیان کرد: این پروژه در راستای بهبود کیفیت و کمیت آب شرب اهالی شریف این روستا انجام خواهد شد.


/شوشان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار