اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
شوشان خرمشهر: خانواده جهانگیری پنج پسر داشت. این خانواده دو پسر شهید دارد. یکی در روزهای ابتدایی جنگ به شهادت رسید و دیگری در سال ٦٣ و در عملیات بدر.

فرزند اول خانواده ابراهیم است. ابراهیم جهانگیری پس از ریاست‌جمهوری روحانی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان شد. در سال ١٣٩٤ رد صلاحیت مانع از حضور ابراهیم در رقابت انتخاباتی برای مجلس شورای اسلامی شد.

پس از ابراهیم، اسحاق دومین فرزند خانواده است. پس از انقلاب اسحاق راه جهاد سازندگی جیرفت و نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را طی کرد.هفت سال در مجلس شورای اسلامی ماند و بعد استاندار دولت اول هاشمی‌رفسنجانی در اصفهان شد. 

وزارت صنایع و معادن در دولت اصلاحات دیگر تجربه اجرائی اسحاق پیش از به‌قدرت‌رسیدن محمود احمدی‌نژاد بود. دکتر اسحاق، در میان دیگر برادران جهانگیری، سیاسی‌ترینشان است. کسی که همین حالا و در مقام معاون اولی رئیس‌جمهور از شرکت در کنگره حزب کارگزاران سازندگی ابایی ندارد. او که از اولین مؤسسان کارگزاران بود، از اعضای بنیاد باران نیز‌هست. 

مهدی جهانگیری یا م. ج، این روزها، آخرین فرزند خانواده است. او در بین همه برادران جهانگیری از همه اقتصادی‌تر، جوان‌تر و پرحاشیه‌تر است.

مهدی در دوران احمدی نژاد اقتصادی‌ترین سمت سازمان میراث فرهنگی، یعنی معاونت سرمایه‌گذاری این سازمان را بر عهده داشت و پس از یک اتفاق مجبور به استعفا شد. او پس از استعفا، گروه مالی گردشگری را ایجاد کرد و پس از آن شرکت خصوصی «سمگا» (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران) را تأسیس کرد و توانست زیرمجموعه‌های فراوانی برای آن ایجاد کند، زیرمجموعه‌هایی مانند: بانک گردشگری و...

این اندوخته مالی در کنار انتساب خانوادگی او به دولت تدبیر و امید کم‌کم انتقاداتی را در بین اصولگرایان برانگیخت. ودر نهایت به خبر بازداشت او در کرمان منجر شد که فرمانده سپاه کرمان، اعلام کند جهانگیری را سپاه ثارالله کرمان بازداشت کرده است.

روز گذشته اما حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران گفت که هیچ ارتباطی بین مهدی جهانگیری و کارگزاران وجود ندارد. آقای مهدی جهانگیری در تهران با جمعی از دوستان خود بانک گردشگری را تأسیس کرده و هیچ ارتباطی هم بین مجموعه‌هایی که تحت مدیریت مؤسسه مولی‌الموحدین است، با ایشان وجود ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار