شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵

روزنامه نورخوزستان در ستون ویژه های خود نوشت : بعد از آنکه قرار شد شکل جلسات کار گروه اشتغال استان تغییر کند، در هر جلسه تعدادی از دارندگان واحدهای مختلف که مشکلات مربوط به دریافت وام دارند، در اتاقی مجاور سالن جلسات استانداری می نشینند و یکی یکی برای ورود به جلسه و طرح مشکل هدایت می شوند.

این افراد بلافاصله پس از نشستن در جلسه، فریاد شان از بانک مربوطه ای که قرار بوده از آن وام بگیرند، بلند شده و با برخورد نامناسبی در حضور همه اعضای کارگروه، مدیران و خبرنگاران، هر چه می خواهند می گویند و بعضی از آنها رعایت حریم مسئولان بانکها را نمی کنند. در حالی که پس از طرف موضوع معلوم می شود که طرف یا ماههاست پیگیر کار خود نشده و یا موضوع را با مدیر بانک در میان نگذاشته است. به عنوان مثال در جلسه کارگروه اشتغال بعدازظهر روز شنبه، چند نفر از متقاضیان وام، حملات شدیدی به توحیدی سرپرست شعب بانک ملی استان خوزستان کردند و فضای کار گروه به جلسه محاکمه و مآخذه این بنده خدا تبدیل شده بود، در حالی که پس از طرح هر مورد، وی با توضیحاتی که می داد، ثابت می شد در قضیه بی گناه بوده و آخر سر هم قول می داد که روز بعد جوابگوی درخواست کننده خواهد بود و مشکل را در صورتی که متقاضی از نظر مدارک نقصی نداشته باشد، حل خواهد کرد و به این ترتیب ثابت می شد که توحیدی نیت انجام کار دارد، آمار هم این را نشان می دهد به طوری که از 29 مورد پرداخت های یک هفته، 22 مورد آن مربوط به بانک ملی بوده است.

حتی در یک مورد او برای حل صورت وضعیت ماده 186 یک متقاضی با دارایی تهران چانه زنی کرده بود که وقتی به توحیدی گفتند دستت درد نکند، وی از فرط ناراحتی گفت: دستم بشکند.

 

راوی پیشنهاد می کند برای جلوگیری از چنین وضعی، قبل از جلسه کارگروه اشتغال یک نشست محدودتر و خصوصي تر با شرکت سرپرست هاي بانک هایی که قرار است پرونده های آنها در کار گروه مطرح شود برگزار گردد و مسایل مورد بحث قرار گیرد و اگر مشکلی حل نشد و ضرورت طرح آن در جلسه کار گروه محسوس بود در جمع بررسی و تصمیم گیری شود تا حریم مدیران مربوطه بخصوص مسئولان بانکها که معمولا قصد و نیت انجام کار را دارند حفظ شود. در جلسه اخیر کار گروه اشتغال، سرپرستان سایر بانک ها نیز برای حل مشکلات وامی متقاضیان اعلام آمادگی کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار