اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه 40 کیلومتر حوزه استحفاظی شهر آبادان تنها با یک ماشین آتش‌نشانی اداره می‌شود، گفت: در حال حاضر توان مالی شهرداری آبادان تنها کفاف پرداخت حوقق بخشی از کارکنان این شهرداری را می‌دهد و رسیدگی به شرایط خاص این شهرداری مستلزم عزمی ملی و مدیریتی جهادی است. 
  
حسن کمری در همایش شوراها و شهرداران خوزستان اظهار کرد: شرح وظایف و نوع کار واقعی شوراها، نوع ارتباط با مردم و تنوع خواسته‌های مردم و حجم مشکلات شهر، ایجاب می‌کند که شوراها واقعا شوراهای شهر باشند، نه شوراهای شهرداری و این شرایط مستلزم مدیریت واحد شهری است. 
  
وی ادامه داد: متاسفانه نبود دستورالعمل‌های کافی و قوانین راه‌انداز، موجب شده که شوراهای ما همان شوراهای شهرداری باقی بمانند و این مساله مشکلاتی را ایجاد کرده است. متاسفانه سازوکارهای قانونی و ابزارهای لازم برای اینکه شوراهای ما شوراهای شهر باشند، وجود ندارند. 
  
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه شوراها ابزار کاری برای اجرای برخی از وظایف خود ندارند، عنوان کرد: شرح وظایف شوراها ناقص و ناکارآمد باقی مانده است و متاسفانه قوانین لازم نیز برای حل این نواقص تدوین نمی‌شود. شرایط خاص شهرداری آبادان اکنون به گونه‌ای است که رسیدگی به آن نیازمند عزم ملی و فرااستانی و مدیریت جهادی است. 
  
کمری ادامه داد: متاسفانه توان مالی شهرداری آبادان، اکنون به گونه‌ای است که تنها کفاف پرداخت حقوق بخشی از کارکنان خود را می دهد. بخش زیادی از مردم آبادان به ویژه در محلات مجاور پالایشگاه به سختی تنفس می‌کنند و عوارض ناشی از این آلایندگی‌ها شامل حال مردم نمی‌شود. 
وی بیان کرد: بحث پرداخت چهار درصد مربوط به تامین اجتماعی و بدهی‌های فزاینده ناشی از آن و همچنین بدهی‌های به جا مانده از سال‌های قبل، کمک‌های خاص و ملی را می‌طلبد، در غیر این صورت کاری از دست شهرداری ساخته نیست و روز به روز شرایط ما وخیم‌تر می‌شود. در حال حاضر 40 کیلومتر حوزه استحفاظی آبادان تنها با یک ماشین آتش‌نشانی اداره می شود. 
  
به گزارش ایسنا؛ مریم الهایی سحر رئیس شورای اسلامی سوسنگرد نیز در این همایش اظهار کرد: متاسفانه مسئولان بلندپایه کشور آنچنان که باید حق خوزستان را ادا نکردند. یکی از مشکلات ما در خوزستان عدم پرداخت حق آلایندگی است و با وجود قرار گرفتن این تعداد از میادین نفتی در این استان زرخیز تاکنون حق آلایندگی نفت به هیچکدام از شهرستان‌ها تعلق نگرفته است. 
  
وی تصریح کرد: تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری از روزمزدی به قراردادی و همچینین از پیمانی به رسمی از دیگر مشکلات ما در شهرداری است. اکثر پرسنل ما روزمزدی هستند که این امر مسبب بروز بسیاری از مشکلات شده است. 
  
رئیس شورای اسلامی سوسنگرد گفت: با توجه به اینکه برخی شهرستان‌های خوزستان به طور کلی درآمد پایداری ندارند، متاسفانه ارزش افزوده‌ای که به این شهرها تعلق می‌گیرد نیز بسیار کم و پایین است. انتظار می‌رود حداقل به شهرستان‌هایی که دارای درآمد پایداری نیستند، ارزش افزوده بالاتری تعلق بگیرد. 
  
الهایی سحر با اشاره به مشکلات ناشی از تبدیل برخی از روستاها به شهر عنوان کرد: در تقسیمات کشوری، بسیاری از روستاها به شهر تبدیل شدند و بنابراین شورای شهر و شهرداری در آنها شکل گرفت که یکی از این روستاها، روستای کوت بود که البته اکنون به شهر کوت تبدیل شده و تاکنون فاقد یک سایت اداری برای شورا یا شهرداری بوده است. 
  
وی ادامه داد: وقتی که خود شهرداری به طور استیجاری مستقر شده است، چطور انتظار داشته باشیم مشکلات شهر را حل کند؟ در بحث اربعین هم متاسفانه اعتبارات ما آنقدر کم است که برای خدمات‌رسانی به زوار حسینی اعتباری باقی نمی‌ماند. 
  
به گزارش ایسنا؛ عظیم سرافراز رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این همایش اظهار کرد: وزارت کشور طی سال‌هایی که از شکل‌گیری نهاد شورا می‌گذرد، گام‌های موثری برای شورا برنداشته است. واقعا قرار است شورا به کجا برود؟ و برنامه ما برای شورا چیست؟ 
  
وی تصریح کرد: با وجود اینکه در پنجمین دوره فعالیت شوراهای شهر و روستا قرار داریم، اما تاکنون هیچ نتیجه‌ای در بحث مدیریت واحد شهری حاصل نشده است. بعضی از شوراهای ما نه تنها شورای شهر نیستند بلکه شورای شهرداری هم نیستند. 
  
رئیس شورای شهرداری دزفول با انتقاد از نحوه پرداخت عوارض ادارات به شهرداری‌ها بیان کرد: چرا باید ادارات عوارض خود را به صورت سالانه یا هر سه سال یکبار به شهرداری‌ها پرداخت کنند؟ چرا نباید این عوارض به صورت ماهانه پرداخت شود و چرا باید با ابلاغ پرداخت شود؟ 
  
سرافراز با اشاره به اهمیت توجه به بافت تاریخی شهرهای دارای بافت تاریخی نظیر دزفول، شوشتر، بهبهان و ... اظهار کرد: متاسفانه از مثلت طلایی که می‌توانستیم در بحث بافت کهن شمال خوزستان متشکل از شهرهای دزفول، شوش و شوشتر داشته باشیم، غفلت شده و توجه به شهرهای دارای بافت تاریخی به فراموشی سپرده شده است.  

برچسب ها: آبادان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار