اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان خبر داد:
شوشان: پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان خوزستان با حضور دکتر بحرینی مقدم معاون هماهنگی امور اقتصادی ، توسعه منطقه ایی و امور بین الملل استانداری ، حسن زاده رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان و دیگر اعضای این کارگروه برگزار شد.

 حسن زاده ضمن فرا رسیدن روز ملی صادرات و تبریک این روز به تجار و صادرکنندگان استانی بیان داشت: اواخر آبان ماه مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات با حضور مسئولین کشوری و استانی و جمعی از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی برگزار خواهد شد و در این مراسم از صادرکنندگان نمونه استانی در سالجاری همچون سالهای گذشته تجلیل می شود.


وی در ادامه ضمن قرائت دستور جلسه گفت: تراز تجاری کشور در سال 95 برای اولین بار از نظر ارزشی روند رو به رشدی داشته و طی شش ماهه نخست سال جاری نیز این رقم مثبت بوده است. 

وی تعیین ماهیت کالای صادراتی را از جمله مشکلات بخش صادرات آرد عنوان کرد و گفت : امیدواریم این مشکل با همکاری ناظر گمرکات و اداره کل استاندارد استان مرتفع گردد. 

حسن زاده میزان صادرات آرد را طی شش ماهه امسال 13 هزار تن عنوان کرد و گفت : امیدواریم بتوان این رقم را به 50 هزار تن تا پایان سال برسانیم.

وی در ادامه بررسی مشکلات مربوط به سرمایه در گردش کارخانجات آرد استان را خواستار شد و از راه اندازی خط کشتیرانی کانتینری از شهرستان خرمشهر به بندر صهار عمان توسط خط کشتیرانی تورنگ دریا خبر داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در پایان اظهار کرد: پایانه مرزی شلمچه در طول ایام اربعین حسینی همواره باز خواهد بود و صادرات در این مرز انجام خواهد شد.

گفتنی است : در سال جاری ارزش میزان صادرات 3656360000 دلار و از نظر وزنی 10/184 تن بوده است که از نظر وزنی 19 درصد و از نظر ارزشی 30 در صد نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته رشد داشته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار