اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طرح 550هزار هکتاری مقام معظم هیچ پیوست زیست محیطی ندارد و بدون توجه به مسایل زیست محیطی این طرح در حال اجراست . 

یدالله شمایلی در جلسه شورای کشاورزی خوزستان که امروز، دوم آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: طرح 550 هزار هکتاری با این عظمت در استان خوزستان در حال اجراست اما هیچگونه پیوست زیستی به همراه آن نیست و سازمان محیط زیست در این زمینه نمی داند باید از چه نهادی شکایت کند .

وی افزود: در این زمینه به وزارت جهاد کشاورزی نامه ای ارسال کردیم اما وزیر کشاورزی اعلام کرده که این مساله به ما ارتباطی ندارد. همچنین وزیر نیرو نیز همین مساله را اعلام کرده که این مساله به ما مربوط نیست و اکنون ما نمی دانیم چه کسی متولی طرح است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: دو هفته گذشته EC رودخانه جراحی به عدد 11هزار و 800 میکروموس رسیده است، عددی که بیش از دو برابر شوری زهکش های نیشکر است . 

لاهیجان زاده با بیان اینکه در آخرین مرحله به سراغ قوه قضاییه رفتیم و اقدام به شکایت از مدیران طرح 550 هزار هکتاری کردیم، گفت: در جلسات مختلف استانداری مساله زهکش ها و عدم پیوست زیست محیطی طرح 550هزار هکتاری را مطرح کردیم اما هیچ نتیجه گرفته نشد. همچنین مسایل را در شورای عالی آب با حضور آقای جهانگیری مطرح کردیم .

وی گفت: طرح 550هزار هکتاری هیچ پیوست زیست محیطی ندارد و بدون توجه به مسایل زیست محیطی این طرح در حال اجرا است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خاطرنشان کرد: دریافت پیوست زیست محیطی برای طرح فقط حدود سه ماه زمان می برد و می توان با عقد یک قرارداد 50 تا 60میلیون تومانی با یک مشاور این کار را به راحتی انجام داد. جهاد نصر یک سال است که می گوید پیوست زیست محیطی را برای فاز دوم اخذ خواهد کرد اما اگر این طرح آغاز شود این پیوست دیگر هیچ فایده ای ندارد . 


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار