اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
درشهر چه خبر است
از این سو تا آن سوی شهر خرمشهر اخباری از تغییرات و اتفاقاتی بگوش میرسد که فارغ از خوب یا بد بودنشان بیش از هر چیز بر جو متشنج حاکم بر مناسبات سیاسی اجتماعی شهر و استان صحه میگذارد . تغییراتی که بیش از آنکه حاصل نگاه شایسته سالاری باشند ، بوی سیاسی کاری دارند.البته نه تمامشان !
شوشان خرمشهر : از این سو تا آن سوی شهر خرمشهر اخباری از تغییرات و اتفاقاتی بگوش میرسد که فارغ از خوب یا بد بودنشان بیش از هر چیز بر جو متشنج حاکم بر مناسبات سیاسی اجتماعی شهر و استان صحه میگذارد . تغییراتی که بیش از آنکه حاصل نگاه شایسته سالاری باشند ، بوی سیاسی کاری دارند.البته نه تمامشان !

بگزارش شوشان خرمشهر گفت شده تعدادی از اعضای شهر، سودای نمایندگی مجلس را در سر میپرورانند . این افراد که اکنون توانسته اند تعدادی از آرای اعتماد مردم را برای ورود به شورا کسب کنند ، برای کسب بقیه ی آرا در انتخابات مجلس طی دوسال آینده در حال برنامه ریزی هستند . انگیزه ها متفاوت است . برخی چون این ظرفیت را در خود دیده اند ، میخواهند قدم در این راه بگذارند و برخی برای مقابله با جریان حاکم میخواهند خود را در سبد رای اعتماد مردم خرمشهر بسنجند . 
با توجه به اختلافات مشاهده شده از روز اول آغاز بکار شورا بین اعضا ، پیش بینی میشد که شورای پنجم آبستن حوادثی خواهد بود که با یک شورای آرام ، معتدل  و پربازده منافات دارد . قطعا افرادی که برنامه انتخاباتی برای ورورد خودشان به مجلس را در دست تدوین دارند از هم اکنون در حال بررسی گام به گام فعالیت خود در شورا هستند و تمامی قدم هایشان را در راستای جلب نظر مردم و تبلیغ فعالیت های خود برمیدارند . 
گمانه ها بین سه تن از اعضای شورای شهر پررنگ تر است که با رصد فعالیت های اعضا براحتی قابل شناسایی هستند . اما فعلا برای ادامه پیش بینی ها زود است و روزهای آینده ی پرحادثه ی شورا مشخص خواهد کرد که صندلی مجلس برای سامری و اعوانش خواهند ماند یا رقبای شورایی و غیر شورایی آن را از چنگش در خواهند آورد .
فراموش نکنیم که انتخابات مجلس اغلب بروی کسانی که سابقه عضویت یا کاندیداتوری در شورا را داشته اند روی خوشی نشان نداده است .

در آنسوی شهر اما اتفاقات دیگری در شرف وقوع است . طبق اطلاع شوشان خرمشهر ، سازمان منطقه آزاد اروند در آستانه ی برنامه ریزی بزرگترین جشنواره فرهنگی _خریدش با تغییر ناگهانی معاونت روابط عمومی و اموربین الملل خود محافل سیاسی و خبری را متعجب کرد . مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند اسماعیل زمانی طی دو حکم در یک روز ابراهیم عچرش را از معاونت سازمان به مشاور خود و ریاض فرحانی معاون سیاسی فرماندار آبادان را بعنوان قائم مقام مدير روابط عمومی  منصوب کرد . این عزل و نصب یک روزه قطعا نتیجه ی مورد یا مواردی است که زمانی را مجبور به این تغییر  کرده است . ابراهیم عچرش اکنون مشاور استاندار و مشاور مدير عامل سازمان منطقه آزاد اروند است . 

شهردار منتخب شورای شهر خرمشهر نیز که با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند وارد گود سیاست و عمران شده بود هنوز نتوانسته حکم انتصابش را از دست استاندار دریافت کند و گمان میرود این تعلل فقط نتیجه ی امور اداری نیست . گفته شده نماینده ی خرمشهر از همان ابتدای کار با انتخاب مسعود دشت بزرگ بعنوان شهردار مخالف بوده و هنوز هم در پی عدم انتصاب وی است . باید دید رابطه سامری با دشت بزرگ به دوئل می انجامد یا تعامل!

آموزش و پرورش اما روزهای سختی را میگذراند . بعد از تودیع عنبری رئیس قبلی آموزش و پرورش خرمشهر طی چند ماه گذشته و قول مسولین استانی مبنی بر انتصاب یک رئیس جدید در اسرع وقت ، گمان میرود تعریف "اسرع وقت"  برای اداره کل آموزش و پرورش استان  و شهروندان خرمشهر کمی متفاوت باشد . در همین گیرو دار نبود ریاست تام الاختیار بود که مهرماه و بازگشایی مدارس هم گذشت و پروژه ی استخدام های حق التدریس و حواشی  آن هم مزید بر علت شد . اخبار متعددی از اعمال نفوذ در گزینش و پذیرش برخی از پرونده های سفارشی برای استخدام در آموزش و پرورش رسیده که پایگاه خبری شوشان این موضوع را تایید یا تکذیب نمیکند. فرهنگیان و شهروندان کماکان منتظر انتصاب ریاست آموزش و پرورش خرمشهر هستد اما ظاهرا دستهای قدرت هنوز برای انتخاب یک گزینه به توافق نرسیده اند .

بگزارش خبرنگار شوشان خرمشهر حواشی دیگر این هفته برسر ورزش خرمشهر بود . اختلافات داخلی مسولان ورزش و ورزشکاران این هفته رخ عیان کردو منجر به انتشار اخبار و بیانه های متقابل شد . تعدادی از اصحاب ورزش خنفری ریاست اداره ورزش و جوانان را به سیاسی کاری و تحت نفوذ بودن برخی افراد قدرتمند تر متهم کرده اند و در مقابل هم افرادی توضیحاتی را برای توجیه و تصحیح در فضای مجازی منتشر کردند . شعله ی این اختلافات بیش از همه لحاف شمشیر بازان را گرفت که منجر به اعمال نیروی فیزیکی در محل تمرینشان شد . با گذشت چند روز ازاین حوادث روابط عمومی اداره ورزش و جوانان خرمشهر هنوز توضیحات شفاف و مشخصی در این باره ارئه نداده است .

در کنار آبهای خرمشهر نیز انتصاباتی رخ داده است . عادل دریس که پیش از این ریاست اداره بندر خرمشهر را برعهده داشت ، به ریاست اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان منصوب شد . وی ضمن این ارتقا به جایگاه استانی با حفظ سمت به عنوان سرپرست اداره بندر و دریانوردی خرمشهر هم منصوب گشت . باید دید این مشغله ی کاری باعث میبشود از کار اداره ی خرمشهر غافل شود یا خیر ؟!

در پایان نیز اشاره کنیم به کم حاشیه ترین و جالب ترین انتصابات چند هفته ی گذشته در خرمشهر یعنی انتصاب تقریبا همزمان زن و شوهری خرمشهری برای ریاست دو اداره متفاوت . عبدالقادر ابلغی پور که مدتی قبل به ریاست اداره پست خرمشهر منصوب شده بود، چند روز گذشته انتصاب همسرش سرکار خانم هفت جوش به ریاست اداره بهزیستی خرمشهر را نیز تجربه کرد . ظاهرا قرار نیست ابلقی پور ریاست کامل منزل و اداره را تجربه کند. 

ماحصل تغییرات و گمانه زنی های فوق هرچه باشد امید است در راستای منویات رهبری و پیشرفت خرمشهر و رفاه خرمشهری ها باشد . پایگاه خبری تحلیلی شوشان خرمشهر ضمن محفوظ داشتن حق توضیح و پاسخ برای ذینفعان ،آماده ی دریافت هرگونه اخبار تکمیلی درباره موارد فوق از سوی مسولین است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار