شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۹

روزنامه تهران امروز در ستون آن‌سوی سکه سیاست امروز پنجشنبه خود نوشت:

*عصر جمعه به رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفتم

سید محمد غرضی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با عصرایران درمورد تجربه‌اش در مناظرها گفت:من به سهم خودم خیلی سعی کردم تا سطح مناظره‌ها را بالا ببرم و به نظرم هم در مناظره اقتصادی و هم در مناظره‌های سیاسی و فرهنگی توانستم تاثیر مثبتی بگذارم. من حتی کمترین حالت ناراحتی یا عصبی هم نداشتم و به همین دلیل از خودم راضی‌ام.

وی در پاسخ به اینکه شب بعد از انتخابات و هنگام شمارش آرا خواب بودید یا بیدار؟! گفت:حالت من طوری است که در گاری بنشینم یا در هواپیما یا ماشین، خیلی زود به خواب می‌روم و به همین دلیل 24 خرداد هم حدود ساعت یازده شب خوابیدم.وی افزود:عصر جمعه به روحانی تبریک گفتم و برای او به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب آرزوی موفقیت کردم.

هیات منصفه مطبوعات «خورشید» را مجرم شناخت

هیات منصفه مطبوعات، «خورشید» و «جامعه پرستاری» را در مورد برخی اتهامات مجرم تشخیص داد.به گزارش ایسنا، جلسه‌ رسیدگی به پرونده‌های نشریات «خورشید» و «جامعه‌ پرستاری» دوم تیر ماه در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات برگزار شد.

پس از اعلام ختم رسیدگی، هیات منصفه مطبوعات وارد شور شد و اعلام کرد که روزنامه‌ خورشید در مورد اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی مجرم است و مستحق تخفیف نیست و در مورد اتهام افترا مجرم دانسته نشد.جامعه پرستاری نیز در مورد اتهام نشر اکاذیب مجرم نیست، در اتهام افترا مجرم دانسته شد و البته مستحق تخفیف است. در مورد اتهام توهین نیز مجرم تشخیص داده نشد.

*ارسال پرونده مشایی به وزارت اطلاعات

مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: پرونده‌ای درخصوص اظهارات مشایی در مورد مکتب ایرانی، انبیا، مدیریت داوود نبی و حضرت مسیح و رژیم صهیونیستی در کمیسیون اصل 90 مورد بررسی قرار گرفت و برای رسیدگی به مبادی ذی‌ربط ارسال شد.وی افزود: این پرونده با شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی تنظیم شده و تعدادی از نمایندگان مجلس هفتم و هشتم نیز در این میان هستند.وی گفت: پرونده‌های کمیسیون اصل 90 مجلس عمدتا به نهادهای نظارتی همچون وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور فرستاده می‌شود.

خون شهدای هفتم تیر دامن منافقین را گرفت

آیت‌الله ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به فرا رسیدن هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش گفت: زمانی که دشمنان ما مایوس می‌شوند به کارهای غیر معقول روی می‌‌آورند.وی با تاکید بر اینکه خون مظلومان هدر نمی‌رود، به وقایع اخیر مصر و شهادت چند تن از شیعیان این کشور اشاره کرد و افزود: جریان اخیر مصر در تاریخ ماند و این باعث نابودی سلفی‌ها خواهد شد همانطور که خون مظلومان هفتم تیر منافقین را از بین برد و دیگر نامی از آنها باقی نیست.

*پورمحمدی در فکر دولتمردی دوباره

مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به قرابت‌های فکری خود با دیدگاه‌های روحانی، بیان کرد: هنوز هیچ پیشنهادی برای حضور در دولت آتی نداشته‌ام.به گزارش خانه ملت وی درباره احتمال حضور خود در کابینه روحانی گفت: حضورم در کابینه بستگی به شرایط آینده دارد.

پورمحمدی درباره برخی اظهارات که پرونده فساد 450 میلیون یورویی کیش را شوی تبلیغاتی خوانده بودند، توضیح داد: معاون رئیس‌جمهور از سازمان بازرسی کل کشورخواسته بود در صورت وجود اسناد و مدارک درباره این موضوع، آنها را ارائه دهند که سازمان هم چنین کاری کرد.سازمان بازرسی کل کشوردر مورد این موضوع پیش‌قدم نشده بود و صرفا پاسخگو بود؛ بنابراین تفسیر شوی تبلیغاتی از این موضوع به هیچ‌وجه صحیح نیست.

*چه کسانی باید عذرخواهی کنند؟

حبیب‌الله عسگراولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگویی با فارس با اشاره به انتخابات ایران گفت:امروز پایه‌های امنیت و اقتدار ملی به‌دلیل خلق حماسه سیاسی در ایران محکم‌تر شده و نظام می‌تواند با قدرت با جهانخواران غربی روبه‌رو شود و در واقع، ایران هیچ‌گاه اینقدر مقتدر و توانا در منطقه و جهان ظاهر نشده بود.وی افزود:شکی نیست کسانی که سال 88 به نظام تهمت تقلب در انتخابات زدند امروز باید از مردم و خدا عذرخواهی کنند.

یک میلیون نفر از همین مردم در سراسر کشور انتخابات را برگزار می‌کنند اینها با کسی عقد اخوت ندارند و آخرت خود را به دنیای کسی نمی‌فروشند هرچه در صندوق باشد صادقانه اعلام می‌کنند.رقبا و طرفداران برخی نامزدها در سال 88 تفاوت 11 میلیون نفری را نپذیرفتند و آن را انکار و وتو کردند اما اصولگرایان تفاوت چند صدهزار نفری را وتو نکردند و صادقانه نتایج انتخابات را نه تنها پذیرفتند، بلکه به فرد پیروز تبریک هم گفتند.

اینجا دو فرهنگ و دو نظام فکری مطرح است که یکی رای ملت را به شرط چاقو قبول می‌کند ودیگری صادقانه، هرچه هست قبول می‌کند. یکی وقتی رای نمی‌آورد در رای ملت تردید می‌کند اما وقتی رای می‌آورد می‌گوید دموکراتیک‌ترین انتخابات برگزار شد. اما جریان دیگر، ملاک و معیار و میزان را رای ملت می‌داند. اینها از نگاه مردم و ناظران جهانی پنهان نیست.

شوشان : انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار