اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
وزیر نیرو در خوزستان:
باید از گذشته مدیریتی خود درس بگیریم و با نگاهی امیدوارانه و رو به جلو با ایجاد نشاط و امید بین مردم برای رونق، اشتغال و آسایش بیشتر فعالیت کنیم.
شوشان: وزیر نیرو صبح دوشنبه در بدو ورود به شهر بستان به منظور افتتاح پروژه احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چزابه اظهار كرد: حضورم در استان خوزستان تنها يك هفته پس از رای اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، توفيق و تحقق وعده‌ای بود که به مردم استان خوزستان، نمایندگان ‌آن‌ها در مجلس و مدیران ارشد استان داده شده بود.

وزير نيرو با اشاره به برنامه سفر خود درخصوص بازديد از برخي شهرهاي استان و  بررسي ميزان پشرفت کارها و حل و فصل‌ مشکلات موجود، تصريح كرد: امروز طرح انتقال آب بستان به چزابه در کمتر از دو ماه به منظور تامین آب آشامیدنی سالم زائران حسینی با همکاری سازمان آب و برق خوزستان افتتاح شد.

وي ادامه داد: اين طرح كه نزديك ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده، ۳۰ کیلومتر خط لوله دارد و در كنار آن دو ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۸۰ و ۲۹۰ مترمکعب در ساعت افتتاح شد و در طولانی مدت مخزن بزرگتری در نظر گرفته خواهد شد.

وی عنوان کرد: استان خوزستان نه فقط اینکه ظرفیت‌های خداداد، طبیعی و سرشاری دارد بلکه به واسطه نیروی انسانی گسترده می‌تواند و باید سرآمد، پیشرو و الگوی مناطق دیگر کشور باشد. 
  
اردکانیان گفت: خوزستان یکی از استان‌های مرزی است و همه مرزهای کشور باید آبادترین نقاط ایران باشند. آنچه که در این پروژه در زمان کوتاه رخ داد حاکی از آن است که می‌توان با کمک نیروهای فعال در این استان، نمایندگان، مجموعه‌های مردم نهاد، ظرفیت بالای مدیریتی و بنیه‌های فکری چالش‌های پیش رو را با کمک هم پشت سر بگذاریم. 
  
وی افزود: باید کاری کنیم که استان خوزستان کماکان مهاجرپذیر باشد و این اتفاق نخواهد افتاد جز اینکه باور داشته باشیم ظرفیت غلبه بر چالش‌ها و تنگناها را داریم و با همدلی و همفکری بنا را بر رفع نقاط ضعف بگذاریم. 
اردکانیان گفت: با آسیب شناسی از وضعیت موجود باید ریشه مشکلات را شناسایی و از پررنگ کردن آن نهراسیم؛ باید از گذشته مدیریتی خود درس بگیریم و با نگاهی امیدوارانه و رو به جلو با ایجاد نشاط و امید بین مردم برای رونق، اشتغال و آسایش بیشتر  فعالیت کنیم. 
  
وی بیان  کرد:با پرهیز از تکرار نقاط ضعف و رسیدگی‌های جدی به قصورها و تقصیرات مشکلات پیش رو را حل کنیم. با همه مجموعه‌های وزارت نیرو در خدمت مردم این استان هستم و برای تولید و ارائه برق مطمئن و پایدار، تأمین آب شرب و جمع آوری فاضلاب، بخش کشاورزی به شکل مقدور و ممکن فعالیت می‌کنیم تا روزهای روشن تری را برای این استان زرخیر فراهم شود. 

در ادامه غلامرضا شريعتي نيز با اشاره به عملي شدن قول وزير نيرو در خصوص انتخاب خوزستان به عنوان نخستين مقصد سفرهاي استاني خود عنوان كرد: اردکانیان از شب گذشته وارد استان شدند و جلساتي تخصصی با مدیران دستگاه‌های مربوطه در خوزستان به منظور بررسی مشکلات حوزه وزارت نیرو، آب کشاورزی و حوزه برق استان داشتند.

وي يادآور شد: جلساتی با نمایندگان استان برگزار خواهد شد و جمع بندی اي برای ارائه راهکارها و برنامه‌های درنظر گرفته شده برای استان خواهیم داشت تا بتوانیم وعده‌هایی که دولت برای بهبود شرایط زیست از لحاظ آب، فاضلاب و برق داده را اجرایی کنیم.

صبح امروز دوشنبه 15آبان پروژه احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چزابه با حضور وزير نيرو، فرماندار دشت آزادگان، استاندار خوزستان و جمعي از مسئولان استاني افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.

اين طرح كه با هدف توسعه و آباداني مناطق مرزی کشور و آبرسانی به زوار و مواکب احداثی، عملیات اجرایی آبرسانی به پایانه مرزی چزابه را در دستور کار قرار دارد، از محل طرح آبرسانی غدیر، با اعتباری بر ۳۰۰ میلیارد ریال در غرب خوزستان اجرا مي شود.

طرح آبرسانی به پایانه مرزی چزابه، تامین آب با کیفیت شرب را در کوتاه مدت از بالا دست رودخانه کرخه و در افق بلند مدت طرح از محل سد دز بر عهده دارد. عملیات اجرایی احداث اين خط انتقال آب از شهریورماه امسال آغاز و در مدت دو ماه از آغاز عملیات اجرایی با احداث دو ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۸۰ و ۲۸۸ مترمکعب در ساعت، اجرای ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب شرب و احداث ۵۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب در مرحله بهره برداری قرار گرفت.

گفتني است خطوط انتقال آب از ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس تا تصفیه خانه سوسنگرد به طول ۲۶ کیلومتر، سوسنگرد به بستان به طول ۳۳ کیلومتر و بستان به پایانه مرزی چزابه به طول ۲۷ کیلومتر اجزای اصلی و تکمیلی این پروژه هستند.




































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار