اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان
احداث طرح آبرسانی غدیر به عنوان بزرگ ترین طرح آبرسانی كشور در سال 86 آغاز شد كه تا سال 93 كمتر از ٣٠ درصد پیشرفت فیزیكی داشت ولی امروز ...


شوشان: مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در مراسم افتتاح پروژه احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چزابه كه صبح دوشنبه در شهر بستان برگزار شد، با بیان این که در سه سال اخیر پیشرفت فیزیكی طرح آبرسانی غدیر به ٨٥ درصد رسیده است، عنوان کرد: احداث طرح آبرسانی غدیر به عنوان بزرگ ترین طرح آبرسانی كشور در سال 86 آغاز شد كه تا سال 93 كمتر از ٣٠ درصد پیشرفت فیزیكی داشت ولی امروز در دشت آزادگان كه بخشی از پروژه آبرسانی غدیر است، بخش بیشتر كار آبرسانی در حال اتمام است.

 محمدرضا شمسایی تصریح کرد: وزارت نیرو تاكنون بیش از ٢٥٠ میلیارد تومان به منظور آبرسانی به شهرها و روستاهای مختلف شهرستان دشت آزادگان هزینه كرده است كه از جمله آن خط انتقال آب از ام الدبس به تصفیه خانه سوسنگرد با طول ٢٦ كیلومتر، خط انتقال آب از تصفیه خانه سوسنگرد به شهرستان های حمیدیه به طول ٢٧ كیلومتر، هویزه به طول ١٨ كیلومتر و بستان به طول ٣٣ و خط انتقال آب از هویزه به رفیع به طول ٣٣ كیلومتر و خط انتقال آب از بستان به چزابه به طول 27 کیلومتر بوده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از احداث ١٦٩ كیلومتر خط انتقال برای همه شهرها و روستاها (در مرحله بعد) در استان خبر داد و گفت: تاكنون خط انتقال آب از هویزه به رفیع تنها ٣٠ درصد پیشرفت فیزیكی داشته است ولی دیگر طرح های انتقال آب در این شهرستان به اتمام رسیده است و علاوه بر آن یک خط انتقال آب اضطراری به همراه یك ایستگاه پمپاژ به طول ١١ كیلومتر برای شهرستان حمیدیه اجرا شده است.

شمسایی یادآور شد: طرح انتقال آب بستان به چذابه با هدف آبرسانی به پایانه مرزی چزابه و ١٣ روستای اطراف آن با احداث ایستگاه پمپاژی با ظرفیت ١٨٥ مترمكعب در ساعت و خط انتقالی به طول ٢٨ كیلومتر صورت می گیرد.

گفتنی است قرارگاه خاتم پیمانكار اصلی طرح و شركت فراسان پیمانكار دست دوم طرح است. همچنین دز آب و انهار جنوب به عنوان مشاوران طرح آب بستان به چزابه در اجرای طرح فعالیت داشتند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار