اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
توسط روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان برگزارشد
کارگاه آموزشی خبرنویسی و عکاسی خبری برای رابطان خبری روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، تورج فتاحی مدیر روابط عمومی شرکت در این کارگاه آموزشی گفت: در عصر ارتباطات اهمیت کارکرد خبر و اطلاع رسانی بر همگان روشن است که مجهز شدن به این توانایی ارتباطی در هدایت افکار عمومی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: رسالت روابط عمومی  به عنوان مهمترین منبع تولید خبر در سازمان جستجوی اطلاعات و اخبار و انتقال آن به مخاطبان است  لذا در این میان رابطان خبری واحدها نیز باید با شناخت مجموعه ای که در آن کار می کنند به تولید خبرهایی با ارزش خبری بالا اقدام کنند.

فتاحی تصریح کرد: مهمترین مرحله در فرآیند تهیه خبر شناخت خبر است که بدون شک رابطان خبری  با اشراف بر موضوعات سازمانی و  مهارت های فردی و ذاتی می توانند  با توجه به دوره آموزشی برگزار شده  به تهیه و تولید خبر بپردازند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی لازم است نیروهای روابط عمومی و رابطان خبری به علم اطلاع رسانی آگاه باشندتا بتوانند در کنار اصحاب رسانه به فعالیت حرفه ای خود ادامه دهند و برنامه های شرکت را تشریح کنند، چرا که شرکت برق منطقه ای خوزستان ، منطقه جغرافیایی وسیعی  در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد را پوشش  می دهد و کارهای ارزنده ای در این خصوص برای پایداری شبکه برق در  این دو استان در حال انجام است که نیازمند اطلاع رسانی دقیق، سریع و حرفه ای است.

در ادامه این کارگاه آموزشی حسن دهقانی کارشناس خبر  روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان، به عنوان مدرس این دوره آموزشی اظهار کرد: برخورداری از دانش خبر نویسی در دنیای پیچیده کنونی نیازمند طی کردن مراحلی مبتنی بر علم و آشنایی با شیوه های خبرنویسی و عکاسی است که امیدوارم این کارگاه آموزشی فرصتی باشد تا رابطان خبری با اصول اساسی این حرفه آشنا شوند.

این استاد دانشگاه مُسلح شدن به توانایی صحیح خبرنویسی را لازمه کار رابطان خبری دانست و افزود: دیگر زمان آن گذشته که خبرها  به صورت خام و تنظیم غیرحرفه ای به مخاطب عرضه می شد بلکه  امروزه باید تولید خبر به شیو های نوین و و رعایت اصول خبر نویسی  برای رسانه ها و مخاطبان تهیه و ارسال گردد تا آنها بتوانند در جریان فعالیت های شرکت قرار گیرند.

گفتنی است ، در این کارگاه یک روزه آموزشی موضوعاتی از قبیل،  ضرورت و اهمیت خبر ، تعریف خبر، ارزشهای خبری، عناصر خبر، تیتر خبر، قواعد تیتر نویسی، اجزای تیتر، لید، سبک های خبرنویسی ، شیوه نگارش اعداد در خبر نویسی، تفاوت های خبرنویسی در رسانه های جمعی، دروازه بانی  خبر، منابع خبری، انواع عکس های مطبوعاتی، نشانه گذاری یا علامت گذاری در خبر و خبر الکترونیک و سایبر ژورنالیسم  برای رابطان خبری تدریس شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار