اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
در دوازدهمين روز عمليات مهار چاه 147 رگ سفيد اعلام شد
مدير عامل شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب در بازدید روزانه خود از منطقه عملیاتی مهار چاه 147 رگ سفید، ضمن ابراز خرسندي از عملكرد كارگروه های تخصصي و عملياتي مهار چاه در دوازده روز گذشته، گفت: خوشبختانه احداث و آماده سازي لوكيشن 2 چاه امدادي به ميزان 70 درصد پيشرفت داشته و تا 72 ساعت آينده، حداقل يكي از اين دو محل آماده انتقال دكل 93 فتح شرکت ملی حفاری ایران خواهند بود. 

مهندس بيژن عالي پور افزود: با نصب پمپ هاي فايرفايتينگ، تيم عملياتي هم اكنون مشغول احداث 2 خط لوله 14 اينچ به طول هركدام 120 متر در حدفاصل پمپ ها و شعاع 60 متري مركز آتش است كه پس از تكميل رينگ آب و امكان آب افشاني از محل استخر اصلي، عمليات بعدي براي دسترسي به مرکز آتش با استفاده از اتی واگن و برداشتن آهن آلات و بقایای دکل از روی دهانه چاه خواهد بود. 


مهندس عالي پور از اتمام شن پاشي و تسطیح جاده منتهي به چاه و دو بانده كردن آن برای تسهیل در عملیات اصلی، در دو روزآينده خبر داد و يادآور شد: محل استقرار مخازن سيالات نیز در كنار پمپ هاي آتش نشاني حداکثر در 72 ساعت آينده مهيا خواهد بود. وی همچنین از ایجاد يك استخر آب 70 هزار بشكه اي ديگر به عنوان مخزن آب كمكي خبر داد و پیش بینی کرد استخر کمکی، حداکثر تا پنج روز آينده تکمیل و آماده آب گیری شود. رئيس ستاد عملیات مهار چاه 147 رگ سفيد در پايان به ساخت استينگر 11 اينچ به منظور استفاده در عملیات مهار از سطح( Top Kill ) پرداخت و گفت: برنامه مهار چاه 147 رگ سفید به صورت گام به گام و بر اساس سناریوی تدوین شده در حال انجام است و امیدواریم با تسریع در تکمیل مراحل مقدماتی، عملیات اصلی زودتر از موعد تعیین شده، آغاز گردد. 

گفتني است، مديرعامل شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب به همراه فرمانده میدان و اعضای تیم عملیاتی مناطق نفتخیز، در بازديد جمعه نوزده آبان ماه، مراحل پيشرفت كار در لوكيشن هاي چاه هاي امدادي، مرحله نهايي احداث خط لوله 8 اينچ به استخر اصلي، آب گيري استخر و ايجاد اردوگاه براي چاه هاي امدادي را از نزديك مورد بررسي قرار داده و با حضور در جلسه عملياتي، پس از بررسی پیشرفت ها و کاستی ها، راهکارهایی برای تسریع در انجام فرآیندها ارائه و برای اتمام کارهای باقی مانده بازه زمانی تعیین نمودند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار