معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حضور موسسات کنکور در مدارس ابتدایی مخل یادگیری و متناقض ارزشیابی کیفی و توصیفی است گفت: به استانها اعلام کردیم با ورود موسسات کنکور به مدارس ابتدایی به هر شکلی مخالف هستیم.
رضوان حکیمزاده درباره برنامههای شورای آموزش و پرورش برای ساماندهی ورود موسسات کنکور به مدارس اظهار کرد: قرار نیست با توجه به ارزشیابی کیفی و توصیفی که در دوره ابتدایی انجام میشود، ورود موسسات کنکور به مدارس ابتدایی را شاهد باشیم.
وی افزود: قرار نیست هیچ نوع آزمونی از جنس تست چهار گزینهای در دوره ابتدایی برگزار شود، زیرا معتقدیم آزمونهایی از این دست فرآیند تربیت و مهارتآموزی را به طور جدی تحت الشعاع قرار میدهد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهداف مندرج در سند تحول بنیادین اظهار کرد: از منظر اهداف مرتبط با ساحتهای ششگانه سند تحول بنیادین تصمیم بر این است که در دوره ابتدایی محیطی فراهم شود که با توجه به شرایط و اقتضائاتش هیچ رقابت سختی بر آن برقرار نباشد و دانشآموزان دچار استرس نشوند تا بتوانیم ذهن شان را برای رسیدن به اهداف شش گانه سند تحول آماده کنیم.
حکیمزاده ادامه داد: از این منظر تاکید داریم دوره ابتدایی، دورهای نیست که موسسات کنکور بخواهند به آن ورود کنند. به همکاران خود در استانها اعلام کردیم با ورود موسسات کنکور به مدارس ابتدایی به هر شکلی مخالف هستیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای مقاطع بالاتر حتما متولیان امر خودشان نظارت کنند، گفت: اما ما اعلام کردیم در دوره ابتدایی حضور این موسسات مخل یادگیری و متناقض ارزشیابی کیفی توصیفی است.
/ایسنا