اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
امام جمعه اهواز: کارگزینی صنعت نفت در استخدام اخیر به خوزستان بی‌مهری کرد / آیا شرایط این بخشنامه صحیح و به انصاف است؟ / این روند نشانگر بی‌مهری نسبت به خوزستان است و از هیچ مسئولی هم پذیرفته نیست.
امام جمعه اهواز با انتقاد از روند استخدام اخیر صنعت نفت گفت:  روند در پیش‌گرفته‌شده در خصوص این استخدام نشانگر بی‌مهری نسبت به خوزستان است و از هیچ مسئولی هم پذیرفته نیست. 

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز 10 آذر ماه در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز، ضمن توصیه به رعایت تقوا و با تبریک پیشاپیش سالروز ولادت خاتم‌الانبیاء و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: حضرت محمد (ص) رئیس دین ما و امام جعفرصادق (ع) نیز رئیس و موسس مذهب ما هستند. یعنی تفسیر و تشریح مذهب ما توسط این امام معصوم انجام شده است و ما این مذهب را از امام هفتم خود داریم.

وی با اشاره به وضعیت زلزله‌زدگان زلزله اخیر غرب کشور تصریح کرد: عزیزانی که در این زلزله شدید مصدوم، آواره و داغدار خانواده یا بستگان خود شدند و مصیبت‌زده هستند، اکنون در این شرایط دمای زیر صفر درجه و هوای بسیار سرد در چادرهایی اسکان یافته‌اند و از این نظر بسیار در رنج هستند. این چادرها از نفوذ سرما و باد و باران ممانعت نمی‌کنند و وزش باد شدید موجب می‌شود این چادرها از جای کنده شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: از مسئولان محترم مستقر در سرپل‌ذهاب استان کرمانشاه، پیغامی مبنی بر نیاز به کانکس در مناطق زلزله‌زده دریافت کرده‌ایم. البته برخی عزیزان در مساجد مختلف با همت شروع به ساخت کانکس برای زلزله‌زدگان کرده‌اند. از مردم می‌خواهیم در صورتی‌که در ساخت و یا فراهم‌شدن ابزار و قطعات مورد نیاز برای احداث کانکس می‌توانند کمکی کنند، به این مساجد یا سایر مراکز فعال در زمینه ساخت کانکس برای زلزله‌زدگان سری بزنند.

آیت‌الله موسوی جزایری افزود: یکی از مساجدی که به طور جدی ساخت کانکس برای زلزله‌زدگان را آغاز کرده، مسجد جوادالائمه در پادادشهر اهواز است. مردم می‌توانند با مراجعه به این مسجد در صورت داشتن تخصص‌های مورد نیاز نظیر جوشکاری و نجاری در ساخت این کانکس‌ها مشارکت و در غیر این‌صورت کمک‌ مالی و سازندگان این کانکس را تشویق و ترغیب کنند تا انشالله  بتوانیم در حد توان خود بخشی از نیاز زلزله‌زدگان را برطرف و به آن‌ها خدمت کنیم. البته نیاز زلزله‌زدگان ما خیلی زیاد است. وسایل گرمایشی نیز از دیگر اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان است.

وی با اشاره به جنایات اخیر حکومت آل خلیفه در بحرین علیه آیت‌الله شیخ‌عیسی‌قاسم، عنوان کرد: آن‌گونه که شنیده می‌شود اکنون وضعیت مزاجی این مجاهد نستوه و علامه جلیل‌القدر رضایت‌بخش نیست و متاسفانه رو به وخامت می‌رود. ظاهرا با وجود اینکه پزشک‌هایی بر بالین آیت‌الله شیخ‌عیسی‌قاسم آورده‌اند، این پزشکان هیچ کاری برای بهبود این عالم بزرگوار نکرده‌اند، یا نمی‌توانند بکنند و یا نمی‌خواهند که کاری انجام دهند.

امام جمعه اهواز افزود: در هر حال باید حصر شیخ‌عیسی‌قاسم شکسته شود و محدودیت‌هایی که علیه ایشان وجود دارد، برداشته شود تا ایشان آزادانه معالجه خود را در بحرین یا هرجای دیگری ادامه دهند. ما خواستار شکستن حصر شیخ‌عیسی‌قاسم هستیم و جنایت رژیم منحوس آل خلیفه را به شدت محکوم می‌کنیم.

آیت‌الله موسوی جزایری بیان کرد: هفته پیش‌رو هفته وحدت است. اهل سنت 12 ربیع‌الاول و شیعیان 17 ربیع‌الاول را روز ولادت حضرت خاتم‌الانبیاء می‌دانند و بنابراین 12 تا 17 ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت امت اسلام نام‌گذاری شده است. معنای این وحدت که از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود این نیست که شیعیان سنی بشوند یا سنی‌ها شیعه شوند. البته هرگز نخواهند شد.

وی بیان کرد: وحدت امت اسلام یعنی زمانی‌که جامعه اسلامی در معرض دشمنی خطرناک قرار دارد نباید عربستان سعودی این‌طور علیه جمهوری اسلامی ایران فحاشی و بدگویی کند. عربستان کار بسیار بد و غلطی می‌کند. این کشور هر روز از صبح تا شب در شبکه‌ها و رسانه‌ای فراوانی که در اختیار دارد نسبت به ملت و دولت ایران و کل شیعیان جسارت و بدگویی می‌کند. این کار بدی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود:  مصر نیز کشوری اهل سنت است اما رفتار حکومت این کشور با ما مودبانه است. بسیاری از این کشورهای اهل تسنن نظیر افغانستان و پاکستان روابط بسیار خوب و صمیمانه‌ای با ایران دارند. برادران اهل سنت در ایران نیز رفتاری بسیار صمیمانه با شیعیان کشور دارند و خود را از شیعیان جدا نمی‌بینند و خود را شهروندان و از ملت ایران می‌دانند.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به ارادات اکثر مسلمانان اهل سنت به ائمه اطهار، گفت: یک دسته از سنی‌ها وهابی‌ هستند. که معاند هستند. منظور از وحدت امت اسلام، وحدت با داعش هم نیست. داعشی‌ها خبیث، ملعون و آدمکش هستند ما با داعش دشمنی داریم و با آن‌ها جنگیدیم. ریشه تفکر داعش‌ در وهابیت است و نسبت به اهل بیت ارادت ندارند بلکه نسبت به بنی‌امیه و حتی یزید ارادت دارند. نباید تمام اهل را سنت را یکسان دید.

وی ادامه داد: همان‌طور که امام جعفر صادق(ع) فرموده‌اند شیعیان باید رفتار محبت‌آمیز با آن دسته از مسلمانان اهل سنت داشته باشند. که نسبت به اهل بیت ارادت دارند، طرفدار ما هستند و به ما کمک می‌کنند و با بنی‌امیه نیز دشمنی دارند که این دسته از سنی‌ها اکثریت مسلمانان اهل سنت را تشکیل می‌دهند. مقصود از وحدت شیعه و سنی این دسته از سنی‌ها هستند.

امام جمعه اهواز با این‌که وهابی‌ها باید سرعقل بیایند، افزود: بیشتر از دو سال است که به  یمن حمله و  شبانه‌روز یمن را بمباران می‌کنند و مردم این کشور را می‌کشند و زیر خروارها خاک دفن می‌کنند و به صغیر و کبیر رحم نمی‌کنند‌. این چه رفتاری است؟ چرا این رفتار را با یمن می‌کنند؟ چون یک ملت مسلمان محب اهل بیت هستند باید مستحق این جنایات باشند؟

آیت‌الله موسوی جزایری افزود: عجیب است که در سراسر این دنیای ظلمانی تنها جمهوری اسلامی ایران است که نسبت به این جنایات علیه یمن اعتراض می‌کند و جز ما صدای کشور دیگری به طرفداری از یمن بلند نمی‌شود. بنابراین حساب داعش و وهابی‌ها از سایر اهل تسنن جدا است و  باید این حساب‌ها را تسویه شود.

وی بیکاری را عارضه‌ای بسیار بد دانست و اظهار کرد: این عارضه اگر زیاد باشد برای هر کشور یا نظامی یک خطر محسوب می‌شود. بنابراین معضل بیکاری حتی‌الامکان باید کنترل شود. متاسفانه مسئولان کارگزینی صنعت نفت نسبت به استان خوزستان بی‌مهری کردند. در دستورالعمل یا بخشنامه این استخدام اخیر نفت مبنی بر استخدام دو هزار و 500 نفر، شرایطی قید شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: شرایط بخشنامه مذکور به این معنا است که این دو هزار و 500 نفر از آن سر دنیا یعنی از استان‌های دور نظیر تهران و خراسان و آذربایجان بلند شوند و برای کار به سوسنگرد و هویزه و جفیر و سایر میادین نفتی خوزستان بیایند. اما مردم بومی چه می‌شوند؟

آیت‌الله موسوی جزایری ادامه داد: این در حالی است که در خوزستان افراد تحصیل‌کرده و متخصص داریم که می‌توانند در این مشاغل به کار گماشته شوند. برای دیگر افراد بومی هم می‌توان دوره آموزشی برگزار کرد. آیا شرایط این بخشنامه صحیح و به انصاف است؟ در سمینار روز گذشته هر 45 امام جمعه شهرهای خوزستان نسبت به روند در پیش‌گرفته‌‌شده برای استخدام‌ اخیر صنعت نفت هشدار دادند و ابراز نگرانی و اعلان خطر کردند.

وی افزود: آقایان مسئول چشم‌های خود را باز کنند و بدون در نظر گرفتن عواقب و پیامدهای اقدامات خود دست به این کارها نزنند. این کارها باعث نگرانی می‌شود، احساسات برانگیز است و بعد حتی دشمن هم سوءاستفاده می‌کند. خوزستان قابل قیاس با دیگر استان‌های کشور نیست. 

امام جمعه اهواز ادامه داد: در خارج از کشور شیاطینی وجود دارند که نه به اصفهان کار دارند و نه به شیراز و مشهد و تبریز و... بلکه فقط با خوزستان کار دارند و نقشه می‌کشند و برنامه‌ریزی می‌کنند تا خوزستان را به هم بریزند. این شیاطین در عربستان سعودی نشسته‌اند و راس آن‌ها ملک سلمان و فرزند منحوسش محمد هستند و صریحا و علنا نیز این هدف خود را مطرح می‌کنند. با وجود این مسائل، آقایان مسئول می‌خواهید به دشمن کمک کنید و زمینه را برای سوءاستفاده دشمنان مهیا کنید؟

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به ناراحتی ائمه جمعه خوزستان از شرایط و روند بخشنامه استخدام وزارت نفت، بیان کرد: بنده نیز به شدت از این روند ناراحت هستم و اکنون نیز مجددا ناراحتی شدید خود را از این قضایا اعلام می‌کنم. این روند نشانگر بی‌مهری نسبت به خوزستان است و از هیچ مسئولی هم پذیرفته نیست. 

وی ادامه داد: اگر این مسئولان می‌توانند با تمام ملت به طور یکسان و با عدالت رفتار کنند، در پست خود باقی بمانند و در صورتی‌که آدم‌هایی متعصب هستند و عدالت را رعایت نمی‌کنند، حق ندارند در نظام مقدس جمهوری اسلامی که نظام عدالت است، مسئولیتی داشته باشند. ائمه جمعه در اعتراض به این روند نامه‌ای به رئیس‌جمهور امضا و ارسال کرده‌اند. از نمایندگان و استاندار محترم نیز که به این موضوع توجه کرده‌اند نیز تشکر می‌کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار