اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱

شوشان - امید حلالی

1) قامت درختان پکن نشان می دهد که از گذشته نسبت به فضای سبز و گسترش آن اهتمام شده است و در فصل پاییز برگ ریزان زیبایی دارند. بخشی از آلودگی هوای چین خاصه در فصل های یرد برمی گردد به استفاده گسترده از زغال سنگ برای گرم کردن هوا که دارای آلودگی ست.

2) معاون مدیرکل آسیای غربی و افریقای وزارت خارجه چین گفت: به احترام هیات ایرانی پیراهنی را با مدل کادر وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران که از تهران خریده بود پوشیده است. جلسه با وی و سایر مقامات چینی درست راس ساعت مقرری که تنظیم شده بود برگزار می گردید و از تاخیرهای متداول ما خبری نبود. هر چند این آن تایم بودن چندان به مذاق ما خوش نمی آمد اما طرف های چینی هم در عین حال نسبت به تغییر برنامه های از پیش تعیین شده غیر منعطف بودند.

3) مترجم زحمتکش گروه رسانه ای نام زیبای فارسی سیاوش را برای کنیه و اسم ایرانی خود انتخاب کرده است.

4) دوچرخه های شارژی به رنگ زرد برای استفاده شهروندان در ایستگاه های زیادی در معابر وجود دارد. استفاده از دوچرخه های شارژی بوسیله رزرو از طریق اپلیکیشن "افو" و " موبایک" دوچرخه هایی به رنگ نارنجی صورت می گیرد. استفاده برای بار اول تا ۲۰ دقیقه مجانی و پس از ساعتی ۱ یوان معادل ۶۳۰ تومان است و می توان پس از استفاده دوچرخه را در معابر عمومی رها کرد. در چهار راه ها در کنار خط عابر پیاده مسیر عبور دوچرخه به رنگ زرشکی وجود دارد و مسیر ویژه عبور دوچرخه و موتور برقی بین پیاده رو و خیابان اصلی حصار کشیده شده است.

5) رودخانه ای در مرکز شهر پکن به عنوان یک رینگ و با کاربرد یک خندق به دور هسته مرکزی ست که در حاشیه آن پارک ایجاد شده و بر روی آن پل هایی وجود دارد. کلانشهر پکن از ۶ رینگ و لایه حمل و نقلی شکل یافته است.

6) برنامه نمایشی اپرای پکن با سویه های موزیکال برگرفته شده از آیین های نمایشی و هنرهای رزمی و ووشو ترکیب شده بود و جنبه ای از نگاهداشت سنت های بومی چین بود. ترکیب آواز و سازهای ملی به هنر رزمی و تلفیقی از روایت تاریخ و حکمی حالتی جذاب و هزار و یکشبی به آن بخشیده بود.

7) مسوولین وزارت خارجه و رسانه های چینی که به تشریح اهداف نوزدهمین کنگره نمایندگان حزب کمونیست چین می پرداختند بر هدف گزاری بر تداوم اصلاحات و سوسیالیست چینی تاکید می کردند.

رعایت نظم و قانون در جامعه چینی نهادینه شده است و از سال ۲۰۱۲ مورد تاکید دبیرکل حزب کمونیست و رییس جمهور آقای " شی جین پینگ" قرار گرفته است. تیوری وی سوسیالیست با ویژگی چینی در عصر جدید است. در رابطه با کنترل فساد اداری از ۱ میلیون نفر تفتیش صورت گرفته است که برای حدود ۲۰۰ هزار نفر جریمه صادر شده است. اهتمامی جدی برای حفظ نظم و سیر رشد تجاری و اقتصادی برای برخورد با متخلفان و فساد اداری وجود دارد و مکانیسمی برای نگهداشت پر جمعیت ترین کشور دنیاست

8) انبار کاهو و سبزیجات و بسته های سیر در ورودی یک رستوران چینی که با غذای حلال و در عین حال متنوع با پایه گیاهی و گوشتی از میهمانان پذیرایی می کند

9) نمونه ای از فضای سبز زیبای اطراف بزرگراه ها و پل ها با رنگ و رویی پاییزی در پکن

10) بازاری در پکن که نحوه جالبی برای فروش و قیمت گزاری اجناس دارد. راهنمایان گفتند هر چقدر که فروشندگان قیمت دادند شما قیمت خرید را از یک سوم آن مبلغ عنوان کنید و جای چانه زدن دارد و واقعیت هم همین طور بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار