اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
یک اندیشمند مستقر در اتاوا بر این باور است که نامه دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی در سال ۲۰۱۵ میلادی همچنان عمیق و تیزهوشانه است.

دنیس رانکورت اندیشمند کانادایی تاکید کرد: نامه رهبر انقلاب اسلامی نشان می دهد که همزیستی و انسانیت می تواند علی رغم تلاش های صورت گرفته از سوی واشنگتن و لابی های خاص برای ایجاد هرج و مرج در کشور، هنوز در غرب مستولی و چیره شود.

وی در ادامه تصریح کرد: نامه رهبر انقلاب اسلامی امروز همچنان شگرف و عمیق است. این یک ارتباط زیبا و مستحکم از سوی یک رهبر متفکر است که آشکارا پیشرفت جهان را به سوی همکاری، توسعه معنادار و امنیت برای همه مردم می‌خواهد.

این اندیشمند کانادایی افزود: لابی‌های قدرتمند اسرائیلی در کشورهای غربی دارای نفوذ غیردموکراتیک هستند و سیاست‌های عمومی کشورهای غربی را به سوی سرکوب هرگونه انتقاد از اسرائیل، بدگویی از کشورهای اسلامی، و یک نقش گسترده نظامی و توسعه‌طلبانه برای اسرائیل در خاورمیانه پیش می‌برند.

وی اظهار داشت: علی رغم این مشکلات، نامه رهبر انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که انسانیت و همزیستی اجتماعی می‌تواند چیره شود، اگر جوانان غربی به منظور ایجاد یک حس اجتماعی از مهربانی و شفقت، عدالت و احترام به خود ، حرکت و اقدام کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که «نامه دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان غربی را تا چه حد برای کمک به جهانیان با هدف تفاوت قائل شدن بین اسلام واقعی و اسلام تکفیری، موفق می داند و اینکه چرا رهبر ایران بار دیگر گفتگوی مستقیم با جوانان غربی را از طریق نامه انتخاب کرده اند»، تاکید کرد: نامه رهبر انقلاب اسلامی همچنان شگرف و عمیق است. با این رهبری، ایران شکوفا شده است، جایگاه بی‌نظیر خود را در بین فرهنگ ها حفظ کرده و حاکمیت خود را بر اقتصادش اعمال می‌کند، آن هم بر خلاف تلاش‌های تجاوزکارانه آمریکا برای منزوی کردن و تضعیف این کشور در همه زمینه‌ها. کشورهایی که رهبران‌شان خود را به آمریکا فروحته‌اند، تنها توهم امنیت و ثروت مادی موقت را دارند. اشاره من به طور مثال به عربستان سعودی است که یک فاجعه انسانی به شمار می‌رود.

به همین ترتیب، رژیم نظامی و آپارتاید اسرائیل نیز در حال تجربه یک افول فرهنگی و روحی عمیق است، آن هم به دلیل پایبندی بلندمدت خود به آمریکا به عنوان یک نیروی سرکوبگر در منطقه و پیشبرد عملیات بی‌وقفه پاکسازی علیه مردم فلسطین.در مواجهه با تهدیدات مستقیم نظامی، فرهنگی، معنوی و امنیتی علیه کشورهای اسلامی در منطقه، آیت‌الله خامنه‌ای گفتگوی مستقیم با جوانان غربی را انتخاب کرده‌اند.

هدف رهبر انقلاب اسلامی ایران این است که موجی از عقلانیت و دلسوزی و دلبستگی شاید در بین بسیاری از جوانان غربی رخنه کند، و در نتیجه یک دنیای جدیدی را ایجاد نماید که در آن جنایات کشورهای غربی قدرتمند محدود شود و یا حتی تغییر کند.

این تحلیلگر کانادایی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره تلاش های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تشدید اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان و اقدام وی در بازنشر فیلم‌های ضد اسلامی در توئیتر، گفت: نهادهای غربی مثل سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های خبری‌شان و اندیشکده‌ها و حتی کمیته‌های سازمان ملل و آژانس‌های آن تحت نفوذ و تسلط غرب قرار دارند، و این نهادها به شدت تلاش‌های صورت گرفته برای به رسمیت شناختن این واقعیت که آمریکا به دنبال استعمارگری در خاورمیانه است را بی‌اعتبار کرده و به این تلاش‌ها لطمه می‌زنند. این کارزار چیزی فراتر از تبلیغات است. این یک حمله علیه قوانین بین‌المللی و حقوق اساسی بشر است. من فکر نمی‌کنم توئیت‌های ترامپ و سایر اقدامات تحریک‌آمیز وی از اهمیت زیادی برخوردار باشد. آمریکا نمی‌تواند به سرکوب جمعیت مسلمان خود ادامه دهد.


/تسنیم


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار