اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

سلام

وقت بخیر

در رابطه با مطلب منتشر شده در پایگاه خبری شوشان، تحت عنوان "روز ملی شادگان و برخی تناقض ها"، جوابیه زیر توسط روابط عمومی دفتر نماینده شادگان منتشر شده است که انتظار می رود بنا بر قانون مطبوعات به همان صورت در پایگاه شما منتشر شود.

تشکر فراوان

"برخی تناقضات ناشی از عدم اطلاع و شناخت است"

پاسخی به یادداشت، روز ملی شادگان و برخی تناقض ها

هفته گذشته یادداشتی با عنوان "روز ملی شادگان و برخی تناقض ها" از فردی بنام علی عبدالخانی در شبکه های اجتماعی منتشر شد، شب گذشته در پایگاه اطلاع رسانی شوشان نیز این یادداشت به صورت رسمی منتشر شد. با توجه به متن بسیار ضعیف منتشر شده و صغری کبری چیدن هایی که ظاهرا بیشتر هدف سیاسی دارند تا جنبه دلسوزی و دغدغه مندی، روابط عمومی دفتر نماینده مردم شادگان نیازی به پاسخگویی در شبکه های اجتماعی احساس نمی کرد، اما با توجه به انتشار رسمی، جوابیه زیر صادر شده است که با توجه به ماده ۲۳ قانون مطبوعات انتظار نشر آن در پایگاه خبری شوشان می رود.

در پاسخ به یادداشت مذکور موارد زیر قابل ذکر است:

1) بسیاری از اوقات تناقض های پیش آمده برای افراد ناشی از عدم اطلاع و اشراف به موضوعات مختلف است، لذا پیشنهاد می گردد افراد، خصوصا صاحبان قلم و رسانه قبل از انتشار مطالب خود، کمی بیشتر تحقیق کنند و بعد از آن مطالب خود را به صورت گسترده منتشر کنند.

2) یادداشت روز ملی شادگان و برخی تناقض ها" نیز از همین جنس مقالات است و انتظار می رفت نویسنده قبل از نشر آن حداقل کمی بیشتر مطالعه میکرد. در این یادداشت از سیاست های اقتصادی ای که منطقه حاصل خیز را تبدیل به منطقه خشک کرده سوال شده است. هر چند اصل این سوال بحق و درست است اما وقتی بلافاصله بعد از این سوال در مورد نمایندگان استان خوزستان و استاندار فعلی صحبت می شود، این طور برداشت می شود که نویسنده نمایندگان و استاندار فعلی را مقصر این فاجعه می داند. برای مطالعه نویسنده (علی عبدالخانی) و آشنایی با سیاست های مدیریت منابع آبی ایران، منابع مکتوب و غیر مکتوب زیادی وجود دارد، از جمله آن میتوان به مستند دقیق و زیبای "مادر کشی" ساخته «کمیل سوهانی» در ارتباط با سیاست های مدیریت منابع آب در 40 سال اخیر اشاره کرد که در آن بخوبی نتیجه سیاست های سدسازی، انتقال آب، کشت محصولات نامنتاسب با جغرافیای کشور و ... را نمایان کرده است. سیاست هایی که از قبل از انقلاب و در غالب اصل 4 ترومن در ایران آغاز شد و پس از انقلاب نیز وزراتین نیرو و کشاورزی آنها را ادامه دادند اکنون به بحران آب در سراسر کشور تبدیل شده است و سال های سال است مورد اعتراض طرفداران محیط زیست و همچنین بخش زیادی از نمایندگان و مسئولان خوزستان از جمله نماینده مردم شادگان قرارگرفته است. این مستند به راحتی در اینترنت قابل دانلود است.

3) در مورد همایش روز ملی شادگان، بزرگداشت شاعر اهل بیت ابن سکیت دورقی و حضور مجمع نمایندگان استان خوزستان در این مراسم، ابتدائا به اطلاع میرساند این همایش برای چهارمین سال پیاپی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شادگان اجرا شده است. اخیرا نیز در جلسات مجمع نمایندگان استان خوزستان، مصوب شده بود برای اطلاع بهتر از وضعیت استان و هماهنگی بیشتر نمایندگان در پیگیری اولویت های استان، جلسات مجمع در شهرستان های مختلف برگذار شود. 

با توجه به این رویداد، تصمیم بر آن شد که جلسه مجمع در شادگان برگذار شود. لازم به یادآوری است که مجمع نمایندگان، نقش نظارتی و مشورتی دارد، نه نقش تصمیم گیری و یا اجرایی، لذا توقع از حضور نمایندگان در شادگان نباید تصویب مصوبه و یا اجرای طرحی باشد، بلکه این بازدید به نمایندگان برای شناخت مسائل اصلی کشور و استان و ابراز نقش موثر در جلسات علنی مجلس و کمیسیون ها و سایر جلسات با نهادهای دولتی و غیر دولتی کمک می کند.

4) اما در مورد بخش کوتاهی از سخنرانی نماینده شادگان در این مراسم که در یادداشت آقای عبدالخانی اشاره شده است، باز هم به ایشان پیشنهاد حضور در شادگان و آشنایی بیشتر با این شهرستان ارائه می شود.

نماینده شادگان یکی از راه های خروج شادگان از بحران بیکاری را فولاد شادگان میداند، زیرا در طرح که اکنون فاز اول آن آماده افتتاح است و فاز دوم آن بزودی کلنگ زنی خواهد شد، در زمان بهره برداری بیش از 1000 نفر اشتغال مستقیم و 4000 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد، همچنین در مراحل ساخت آن نیز افراد زیادی مشغول به کار شده اند. آیا این ارقام، رقم های کوچکی هستند؟

امید دیگر مردم شادگان برای درآمدزایی و حل بحران اشتغال یقینا تالاب است که هم در زمینه های کشاورزی، ماهیگیری، پرورش دام و طیور استعداد فراوانی دارد و هم در زمینه گردشگری. درست است که بخش زیادی از تالاب در سالیان گذشته تبدیل به شوره زار و کانون گرد و خاک شده است، اما بخش خوبی از آن هنوز باقی است که می توان از آن بعنوان ظرفیت گردشگری استفاده کرد، از آقای عبدالخانی دعوت میشود در ایام عید نوروز به شادگان بیایند و خیل عظیم حضور مسافران در این شهرستان را ببینند.

اما در مورد آب موجود در تالاب شادگان که از زهکش شرکت های کشت و صنعت نیشکر در حال حاضر تامین می شود، انتقاد اصلی آن است که آب ورودی شور و آلوده است و اگر شرکت های نیشکری آن را بیشتر تصفیه کنند، سرازیر شدن آب به تالاب شادگان موجب حیات تالاب خواهد شد، اما متاسفانه آب ورودی، بیش از حد استاندارد شور و آلوده است که موجب مرگ آبزیان و پوشش گیاهی تالاب شادگان شده است.

5) بازهم نویسنده مذکور را دعوت به مطالعه حداقل اخبار شهرستان شادگان می کنیم، با پیگیری نماینده شادگان دو طرح بزرگ آبرسانی برای حل مشکل آب شرب و کشاورزی مردم شادگان در حال اجرا است که ظاهرا نویسنده از آن ها خبری ندارد. در زمینه آب شرب که مشکل دیرینه مردم شادگان بوده است، طرح آبرسانی غدیر با پیگیری و همت نماینده مردم شادگان با سرعت در حال اجراست و همچنین برای تامین حق آبه تالاب شادگان و نخیلات آن نیز طرح انتقال آب کارون به جراحی با اعتبار حدود 250 میلیارد تومان مصوب و تا چند صباح دیگر کلنگ زنی خواهد شد.

در پایان باید گفت، یقینا نماینده شادگان بیشتر از هر کس دیگر در کشور با مشکلات شهرستان شادگان آشناست و به صورت جزئی از تمام آنها خبر دارد، اما حل این مشکلات نیازمند کار گروهی مسئولین و مردم، علی الخصوص مسئولین دولتی است که الحمدالله در دوره اخیر، فعالیت های بسیار خوبی در زمینه های اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی و عمرانی در حال اجراست.

روابط عمومی دفتر نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار