اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۵

روزنامه تهران امروز در ستون آن سوی سکه سیاست امروز پنج‌شنبه خود نوشت:

*تکذیب حضور ولایتی در شورای عالی امنیت ملی

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص حضور‌ علی اکبر‌ولایتی در‌کابینه دولت یازدهم گفت: همانطور‌که دفتر آقای روحانی اعلام‌کرده، این مباحث گمانه زنی است و به نظر می‌رسد انتخاب افراد مراحل خاص خود را طی می‌کند و با توجه به اینکه لیست اعضای پیشنهادی کابینه دولت آینده طبق روال همیشگی به محضر مقام معظم رهبری ارائه می‌شود، نباید در مورد معرفی اعضای کابینه تعجیل کرد بلکه باید صبر‌کنیم.

به گزارش تسنیم،وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پست دبیر شورای عالی امنیت ملی به علی اکبر ولایتی پیشنهاد شده یا خیر، تأکید کرد: با وی هیچ صحبتی در این زمینه نشده است.

*علت رای آوردن روحانی از زبان حسینیان

حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه رأی مردم به آقای روحانی رأی به حل مشکل اقتصادی و گرانی بود، تصریح کرد: عدم خریدن نفت، تحریم بانک مرکزی و وارد نشدن پول به کشور سبب ایجاد مشکلات اقتصادی و تورم در اواخر دولت آقای احمدی‌نژاد شد و انتظار امروز مردم این است که گرانی با سرعت مهار شود.

*دختران امام و هاشمی در لیست دولت روحانی

بعد از آنکه حسن روحانی تشکیل وزارت زنان در دولت خود را به عنوان یکی از شعارهای خود مطرح کرد حالا همه چشم دوخته‌اند تا ببینند وی در کابینه خود به چه میزان از حضور زنان استفاده می کند.در همین راستا از زهرا مصطفوی و زهرا پیشگاهی فر به عنوان گزینه های ریاست مرکز امور زنان ریاست جمهوری یاد می شود. البته این روزها زمزمه حضور پیشگاهی فر در این پست قوت بیشتری گرفته است.

او نخستین بانوی ایرانی است که توانسته‌است در رشته جغرافیای سیاسی، بالاترین مدرک دانشگاهی (دکترا) را دریافت کند.به گزارش الف، طبق شنیده‌ها ریاست هلال احمر احتمالا برای فاطمه هاشمی در نظر گرفته شده است.با همه اینها پیشنهاد جالب را توران ولی‌مراد دبیر ائتلاف اسلامی زنان در نشست ائتلاف اسلامی زنان مطرح کرده و گفته که اصرار داریم سخنگوی دولت هم از میان زنان انتخاب شود، چرا که این امر باعث می‌شود خیلی از مرزها شکسته شده و وجهه‌ جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌ بین‌المللی ارتقا پیدا کند.

*جبهه ایستادگی «اعضای کابینه» پیشنهاد می‌دهد

سید ابوالقاسم رئوفیان عضو شورای عالی جبهه ایستادگی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره جلسه شورای عالی تشکل سیاسی متبوعش،گفت: در این جلسه در خصوص انتخابات شوراها، دیدار با رئیس جمهور منتخب و ارائه پیشنهاد فهرست کابینه یازدهم به حسن روحانی بحث و بررسی شد.وی افزود: اعضای شورای عالی جبهه ایستادگی در دیدار با منتخب مردم ضمن ارائه فهرست پیشنهادی خود برای کابینه یازدهم، آمادگی این تشکل را برای هرگونه کمک به دولت اعلام می‌کند.چرا که معتقدیم برای حاکمیت شایسته سالاری همه باید به دولت کمک کنند.

*واکنش روح الامینی به حکم پرونده قضات کهریزک

طی روزهای اخیر اخبار غیر رسمی درباره محتوای حکم پرونده قضات کهریزک صادر شد. محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه روز دوشنبه صدور حکم این متهمان را تایید کرد اما با بیان اینکه این حکم هنوز قطعی نشده و قابل تجدید نظر است از بیان جزئیات آن خودداری کرد.

در همین حال عبدالحسین روح الامینی پدر یکی از قربانیان بازداشتگاه کهریزک در گفت‌و‌گو با خراسان تاکید کرد: پرونده شکایت خانواده روح الامینی از مرتضوی درباره معاونت در قتل در دادسرای کارکنان دولت مفتوح است.روح الامینی ضمن تایید خبر صدور حکم پرونده قضات کهریزک اظهار داشت: احکام اولیه آقایان مرتضوی، حداد و حیدری فر صادر و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه براساس اخبار شنیده شده متهمان به انفصال دائم از مشاغل قضایی محکوم شده‌اند افزود: همچنین گفته شده هر 3 متهم به انفصال از خدمات دولتی نیز محکوم شده‌اند.روح الامینی تاکید کرد: حکم صادر شده حکم اولیه است و وکلای متهمان اعلام کرده‌اند که نسبت به آن اعتراض خواهند کرد.وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود در بخشی از این حکم متهم اصلی به 200 هزار تومان جریمه برای گزارش خلاف واقع محکوم شده تصریح کرد: براساس ماده 540 قانون قاضی در این مورد می‌توانست علاوه بر شلاق از 20 تا حداکثر 200 هزار تومان جریمه برای متخلف تعیین کند.

روح الامینی با بیان اینکه ما به احکام صادر شده تمکین می‌کنیم و آن را دستاورد بزرگی در برخورد با متخلفان می‌دانیم افزود: از عملکرد قوه قضائیه در برخورد با صاحب منصبان سابق قوه قضائیه راضی هستیم و از گام عبرت آموزی که این قوه برداشته تقدیر می‌کنیم البته توقع می‌رفت برای پیشگیری از تخلف مشابه و احترام و اقناع افکار عمومی از مجازات‌های تکمیلی با استفاده از سایر ظرفیت‌های متناسب ثانوی استفاده می‌شد.

وی در عین حال تصریح کرد: افکار عمومی منتظر است که انفصال دائم از خدمات قضایی، پشیمانی متهمان را به دنبال داشته باشد.لازم به ذکر است براساس قانون قاضی می‌تواند در مورد اتهام مذکور احکام شدیدتری همچون تبعید و محرومیت از امکانات اجتماعی صادر کند.وی همچنین با بیان اینکه آقای مرتضوی از اتهام معاونت در قتل مرحوم محمد کامرانی تبرئه شده است گفت: اما پرونده شکایت ما (خانواده مرحوم محسن روح الامینی) از (س-م) و (ح-ف) در ارتباط با معاونت در قتل در دادسرای کارکنان دولت مفتوح است.

*حمله سایت توکلی به حسین شریعتمداری

حجت‌الاسلام محمدحسن حائری شیرازی طی یادداشتی در سایت «الف» وابسته به احمد توکلی به نقد تند مواضع اخیر حسین شریعتمداری پرداخت.در این یادداشت آمده است: جناب آقای شریعتمداری سرمقاله شما با عنوان «خوابی که فتنه‌گران برای رئیس‌جمهور منتخب دیده‌اند» موجب نوشتن این چند سطر گردید.

البته به نظر می‌رسد مقاله جنابعالی بیشتر نمایانگر خوابی باشد که شما برای ایشان دیده‌اید! البته نگرانی شما بجاست چرا که چهار سال تلاش جهت حذف یک جریان سیاسی بی‌ثمر مانده است. در ادامه آمده است:به همان معیار که حمایت از آشوب‌طلبان و فتنه گران سال 88 زشت و محکوم است، تلاش برای حذف یک جناح سیاسی از صحنه رقابت با ابزار تهمت و افترا و سخنان اثبات نشده نیز فتنه است. قرار دادن دو جناح که باید به مثابه دو حزب قوی و دو بال عمل نمایند در مقابل یکدیگر و پاشیدن تخم کینه بین ایشان و تبدیل نمودن صحنه رقابت سیاسی به صحنه جنگ و جدال و اهانت، هم فتنه است.

کینه توزی صحنه سیاسی آرام و منطقی فعلی را به صحنه جنگ خیابانی سوق می‌دهد و بعید نیست کسانی که در روش قانونمند انتخابات منزوی شده‌اند، بخواهند صحنه بازی را عوض نمایند. تهدید آن آقای غوغاسالار به تظاهرات خیابانی در راستای خط‌مشی امثال شماست.در آخر پیشنهاد می‌شود یک شماره حساب اعلام شود جهت کمک به سفر شما به دور دنیا! تا هم قدری مردم بیاسایند و هم شما دنیا دیده‌تر شوید. باشد که تحمل و شرح‌صدرتان افزون گردد.

 

شوشان: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار