اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
با حضور معاون اول رییس جمهور انجام شد:
بهره بهرداری از فاز اول 2 مجتمع آبرسانی روستایی در اندیکا بیش از 50 درصد از جمعیت روستایی این شهرستان که یا با کمبود آب شرب مواجه بودند
شوشان: شکوه تدبیر منجر به امید بخشی به اهالی شریف 111 روستا با جمعیتی بیش از 31 هزار نفر شد. و اینبار با بهره بهرداری از فاز اول 2 مجتمع آبرسانی روستایی در اندیکا بیش از 50 درصد از جمعیت روستایی این شهرستان که یا با کمبود آب شرب مواجه بودند و یا از بی آبی رنج می بردند از نعمت آب شرب مطمئن، پایدار و بهداشتی برخودار شدند. این مهم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز از محل صندوق توسعه ملی و ارزی کشور محقق شد.

این 2 پروژه در آن حد از اهمیت قرار داشتند که معاون اول رییس جمهور، وزیر نیرو و جمع دیگری از مسوولین ملی و محلی در آیین بهره برداری از آن حضور یافته و روبان افتتاح را با تشریفات خاص قیچی کنند.


 فاز اول 2 پروژه آبرسانی به 111 روستای شهرستان اندیکا با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

اسحاق جهانگیری در آیین بهره برداری از 2 مجتمع آبرسانی به 111 روستای شهرستان اندیکا اظهار کرد: سیاست دولت بر آن است تا محرومیت در روستاها را با فراهم آوری امکانات مورد نیاز روستاها کاهش بخشد.

وی ادامه داد: تامین آب شرب پایدار، مطمئن و بهداشتی یکی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید است که تا کنون در سطح کشور دستاوردهای قابل توجهی حاصل شده و رضایتمندی اهالی شریف روستایی را در پی داشته است.

جهانگیری با اشاره به لزوم تسرییع در روند پیشرفت پروژه های روستایی بیان کرد: مناطق روستایی بعنوان بخش مهم تولید در کشور می بایست دارای امکانات مورد نیاز باشند تا ضمن آنکه به بخش تولیدات کشاورزی و دامداری آسیبی وارد نشود از رجوع به حواشی شهر و گسترش حاشیه نشینی جلوگیری شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به پروژه های روستایی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و ارزی کشور اظهار کرد: در سال 95 مبلغ 500 میلیون دلار و در سال 96 مبلغ 100 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی و ارزی به پروژه های تامین آب شرب روستایی سطح کشور تخصیص داده شده که برای سال آینده نیز اعتبار قابل توجهی در مد نظر قرار گرفته است.

در ادامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان با اشاره به افتتاح فاز اول 2 پروژه مجتمع آبرسانی 37 روستای مسیر سد شهید عباسپور و مجتمع آبرسانی 107 روستای آبژدان و بخش مرکزی گفت: در فاز اول این 2 پروژه 111 روستا با جمعیتی بالغ بر 31 هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند شدند.

درویشعلی کریمی ادامه داد: با بهره برداری از این 2 مجتمع آبرسانی روستایی بیش از 50 درصد از جمعیت فاقدآب و یا دچار کمبود آب شرب روستاهای شهرستان اندیکا از اب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند شدند.

وی با اشاره به تکمیل فاز دوم این پروژه های آبرسانی تا پایان سالجاری اظهار کرد: برخوداری 33 روستای آبژدان و بخش مرکزی و ادامه خط انتقال آب شرب و اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در فاز دوم این 2 پروژه انجام خواهند شد که تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهند رسید.

درویشعلی کریمی در آیین افتتاح پروژه های آبرسانی شهرستان اندیکا با حضور معاون اول رئیس جمهوری دراین شهرستان اظهار کرد: این دو پروژه آبرسانی به 111 روستای شهرستان اندیکا به نام فاز اول مجتمع آبرسانی روستاهای مسیر سد شهید عباسپور و همچنین فاز نخست مجتمع آبرسانی به 107روستای بخش مرکزی و آبژدان خوزستان که در این فاز 74 روستا بهره مند خواهند شد، از محل اعتبارات ملی، استانی و صندوق توسعه ارزی اجرا شده اند .


وی افزود: با بهره برداری از پروژه آبرسانی شهدای شهرستان اندیکا، 37 روستای دهستان کوشک آبرسانی می شود و پنج هزار و 672 خانوار (17 هزار و 94 نفر) از این طرح از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند که جمعیت افق طرح 26 هزار نفر پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: منبع تأمین آب این پروژه رودخانه کارون است و طول شبکه توزیع آن 10 کیلومتر، طول خط انتقال 30 کیلومتر و تعداد مخازن زمینی آن نیز سه باب است.

کریمی با بیان‌این‌که نوع لوله های خط و شبکه این پروژه فولاد و گالوانیزه است، گفت: میزان تولید آب در شبانه روز هشت هزار و 380 مترمکعب و حجم مخازن زمینی آن نیز یک هزار و 850 مترمکعب است.

وی همچنین به احداث جاده دسترسی به طول چهار کیلومتر در این منطقه اشاره کرد و گفت: 6 دستگاه الکتروپمپ های شناور، هشت دستگاه افقی و راهگشایی به طول چهار کیلومتر و همچنین احداث سه باب ایستگاه تقویت فشار نیز از دیگر امکانات لازم برای خدمت رسانی به این منطقه بوده است.

کریمی با اشاره به مشخصات پروژه دیگری که در این روز به بهره برداری رسید افزود: منبع تأمین آب برای 107 روستای آبژدان و بخش مرکزی دریاچه سد شهید عباسپور است، طول شبکه توزیع آن 17 کیلومتر، طول خط انتقال هشت کیلومتر، تعداد مخازن زمینی چهار باب و نوع لوله های خط و شبکه توزیع نیز فولاد و گالوانیزه است.

وی افزود: میزان تولید آب در این پروژه 420 مترمکعب در ساعت است و حجم مخازن زمینی پنج هزار و 350 مترمکعب و نوع الکتروپمپ به کار برده شده نیز الکتروپمپ های شناور و افقی است.

مدیرعامل آبفاروستایی خوزستان همچنین بااشاره به پروژه های شاخص استان در سال جاری گفت: تکمیل فاز دوم پروژه آبرسانی شهدای جنگیه شهرستان کارون، تأمین آب شرب 37 روستای مسیر سد شهید عباسپور شهرستان اندیکا، تأمین آب شرب هشت روستای دهستان جفال شهرستان شادگان، بهره برداری از فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای شاوه ها شهرستان رامشیر و تأمین آب شرب روستای فاقد آب ابومشیلش شهرستان کارون از جمله این پروژه هایی هستند که در سال جاری به بهره برداری رسیده اند.

مدیرعامل آبفا روستایی خوزستان گفت: بهره برداری از فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای بخش آبژدان و قسمتی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان اندیکا نیز از دیگر پروژه هایی است که بخش عمده ای از مشکلات آب این منطقه را برطرف می‌کند.

وی یادآور شد: آبرسانی به 112 روستای فاقد آب شرب خوزستان و همچنین بهره مند کردن 351 روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی که پیش از این تنها دو ساعت در طول دو هفته آبرسانی می شدند از دیگر اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال 95 تا آذر ماه سال جاری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار