خطیب جمعه موقت آبادان ادامه داد: مردم با حضوری چشمگیر در انتخابات فردی با سابقه، روحانی و صاحب گفتمان را برای چهار سال آینده کشور انتخاب کردند و از این رئیس جمهور منتخب انتظار می‌رود تا در حل مشکلات، مردم را یاری کند.

"> در خطبه های نماز جمعه های خوزستان چه گذشت؟ / از انتقاد به مرسی تا انتظار از دولت روحانی
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱

خطیب جمعه موقت آبادان ادامه داد: مردم با حضوری چشمگیر در انتخابات فردی با سابقه، روحانی و صاحب گفتمان را برای چهار سال آینده کشور انتخاب کردند و از این رئیس جمهور منتخب انتظار می‌رود تا در حل مشکلات، مردم را یاری کند.

خطیب جمعه موقت آبادان: هیچ امت مسلمانی بدون ولایت فقیه ثبات ندارد

خطیب جمعه موقت آبادان گفت: هیچ امت مسلمانی بدون ولایت فقیه ثبات ندارد و نتیجه آن حکومتی همچون دولت مرسی می‌شود.

حجت الاسلام عبدالله باوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آبادان در جمع نمازگزاران اظهار کرد: ماه رمضان، ماه تکامل انسان و ماه رستگاری مسلمان است و باید از این ماه مبارک ‌نهایت استفاده را برای نزدیک شدن به خداوند متعال کرد.

*تبریک به‌مناسبت روز قلم

وی ادامه داد: در هفته پیش‌رو، روز قلم را خواهیم داشت که پیش از هر چیزی این روز را به نویسندگان و قلم به دستان تبریک عرض کرده و از آنها درخواست دارم تا قلم‌ خود را در راه تشویق مردم به دوری از اختلاف به کار گیرند و از ایجاد شایعه پراکنی و بدبینی در بین مسلمانان بپرهیزند.

خطیب جمعه موقت آبادان با بیان اینکه انسان وظایف متعددی دارد که یکی از آنان شکرگذاری است، افزود: شکر به درگاه خداوند و نعمت‌هایش، شکر بر زحمات پدر و مادر و معلم خویش از جمله این وظایف انسان هستند، اما نعمتی که از همه نعمات شکر بر آن واجب‌تر بوده نعمت ولایت فقیه است.

*ولایت فقیه مشروعیت نظام است

باوی تصریح کرد: ولایت فقیه است که مشروعیت را به نظام مقدس جمهوری اسلامی داده است.

وی تاکید کرد: دو رکن اساسی و اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد که متشکل از رکن رهبری و رکن حضور و پشتیبانی مردم است.

وی گفت: دشمنان نیز متوجه این موضوع شده‌اند و همواره در اندیشه تضعیف نظام و افکار عمومی مردم هستند اما به پشتوانه مقام معظم رهبری، ملت آگاه و بیدار هستند.

*تعیین رئیس جمهوری فرهیخته

خطیب جمعه موقت آبادان ادامه داد: مردم با حضوری چشمگیر در انتخابات فردی با سابقه، روحانی و صاحب گفتمان را برای چهار سال آینده کشور انتخاب کردند و از این رئیس جمهور منتخب که فردی فرهیخته و دارای سابقه درخشان است انتظار می‌رود تا در حل مشکلات، مردم را یاری کند.

باوی یاد آور شد: مردم به گفتمان اعتدالی که از سوی رئیس جمهور منتخب ایراد شد رای دادند و مشخص کردند که ملت ایران نه اهل تسلیم شدن هستند و نه ستیزه جویی در خوی آن‌هاست.

وی تصریح کرد: اعتدال به آن معناست که حق بر کشور حاکم باشد و اگر انسان از حق دور شد ناگزیر گمراهی به سراغ آن فرد خواهد آمد.

*اتفاقات اخیر مصر

امام جمعه موقت آبادان در خصوص اتفاقات اخیر کشور مصر نیز در سخنانی با انتقاد از سیاست‌های دولت مخلوع مرسی عنوان کرد: ملت مصر پس از خلع حسنی مبارک، سه انتخابات برگزار کردند و در هر سه انتخابات نشان دادند که خواهان حکومت اسلامی در کشورشان هستند.

باوی با بیان اینکه ملت مصر خواهان دولتی اسلامی هستند، گفت: برخی نام این تغییر و تحول را در مصر کودتای نظامی می‌دانند، اما نام صحیح‌تر برای این تحول بی‌کفایتی سیاسی مرسی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید منتظر ماند و دید که در آینده چه سرنوشتی در انتظار ملت مصر است و این موضوع بدان معناست که هیچ امت مسلمانی بدون ولایت فقیه ثبات ندارد و نتیجه آن حکومتی همچون دولت مرسی می‌شود.

امام جمعه موقت اهواز : نهی از منکر با خوشرویی

امام جمعه موقت اهواز نهی از روزه‌خواری را یک وظیفه همگانی دانست و متذکر شد: نباید این طور باشد که اگر کسی را در حال روزه‌خواری دیدیم سریعا او را سیلی بزنیم بلکه با محبت و خوشرویی او آیت‌الله سیدابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اهواز اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ و اساسی مردم مصر و جنبش‌های به وجود آمده در کشورهای منطقه و مسلمان نداشتن رهبری صحیح است.

وی افزود: خداوند در انقلاب اسلامی نعمتی بزرگی به نام رهبری و ولایت به ما عطا کرد که از سال 1342 حضرت امام خمینی (ره) و بعد از رحلت ایشان ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آن را عهده‌دار شدند و توانستند انقلاب و نظام را از تمام طوفان‌ها نجات دهند.

ضرورت تمسک به اهل بیت (ع)

این استاد حوزه علمیه نداشتن پشتوانه فکری و اعتقادی را یکی دیگر از مشکلات مهم مردم مصر عنوان کرد و گفت: مبانی فکری علمای الازهر ناقص است و نمی‌توانند پشتوانه فکری خوبی برای این جنبش به وجود آمده توسط مردم مصر باشند.

وی تاکید کرد: اگر کشورهای اسلامی در کنار قرآن به عترت و ائمه اطهار (ع) تمسک جویند خلاهای فکری و اعتقادی آن‌ها برطرف می‌شود که این را امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود آورده است.

امام جمعه موقت اهواز یکی دیگر از موانع سد راه ملت مصر را نداشتن استراتژی و برنامه مدون عنوان کرد و افزود: باید برای مرحله مرحله این جنبش برنامه داشته باشند که پس از طی کردن یک مرحله به سراغ اجرای مراحل بعدی بروند.

نشناختن دوست و دشمن

حسن‌زاده با بیان اینکه مردم مصر دوست و دشمن خود را نمی‌شناسند افزود: پس از روی کار آمدن محمد مرسی، روابط مصر با اسرائیل هیچ تغییری نکرد جمعی از مردم مصر پرچم اسرائیل را از سفارت آن‌ها پایین کشیدند ولی از آن طرف مرسی کاری برای قطع رابطه با آن انجام نداد.

وی در ادامه یکی دیگر از کارهای انجام شده در زمان مرسی را اجازه دادن به تکفیری‌ها برای انجام هر نوع کاری عنوان کرد و گفت: یکی از جنایاتی که توسط این گروه انجام شد شهادت تعدادی از علما و شیعیان بود که در چند روز گذشته صورت گرفت.

سرور تمام ماه‌ها

امام جمعه موقت اهواز در ادامه فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم (ص) ماه رمضان را سرور تمام ماه‌ها می‌دانست.

وی تاکید کرد: از تمام ماه‌های سال هیچ ماهی مانند رمضان نیست در برخی روایات از مسلمانان خواسته شده این ماه مانند ماه‌های دیگر نباشد که به راحتی آن را به پایان برسانند.

به گفته حسن‌زاده، باید سعی کنیم با طهارت روح وارد ماه مبارک رمضان شویم و با پاکی دل به استقبالش برویم.

نهی از منکر با خوشرویی

این استاد حوزه‌های علمیه اهواز با توجه به طولانی بودن روز‌ها و گرمای هوا در استان خوزستان گفت: این موضوعات دلیلی نمی‌شود که در انظار عمومی روزه‌خواری صورت گیرد.

امام جمعه موقت اهواز، نهی از روزه‌خواری یک وظیفه همگانی دانست و متذکر شد: نباید این طور باشد که اگر کسی را در حال روزه خواری دیدیم سریعا او را سیلی بزنیم بلکه با محبت و خوشرویی او را نهی از منکر کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن از آنچه در داخل کشور ما می‌گذرد عصبانی است تصریح کرد: نمایندگان و مقام‌های آمریکا خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ما شدند زیرا به اهدافی مد نظرشان در انتخابات ریاست جمهوری دست نیافتند.

قطع وابستگی از دشمنان

خطیب جمعه اهواز در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه اهواز هفته صنعت، معدن و تجارت را تبریک گفت و ادامه داد: صنعت در ایران و خوزستان نقش موثر و اساسی دارد که از جمله ان می‌توان به تولید ثروت، اشتغالزایی و قطع وابستگی از دشمنان اشاره کرد.

حسن‌زاده افزود: هر چقدر تولید بیشتر شود هم تولید و اشتغال بیشتر می‌شود و وابستگی به کشورهای دیگر کمتر می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که حماسه سیاسی که مد نظر رهبر معظم انقلاب در انتخابات 24 خرداد محقق شد افزود: دشمن نتوانست مردم ما را از صندوق‌ها جدا کنند تا در انتخابات شرکت نکنند لذا این مساله آمریکا و استکبار را عصبانی کرده است.

باقی ماندن بر سر عهد

امام جمعه موقت اهواز افزود: دشمنان فکر می‌کردند اگر برخی نامزد‌ها رای بیاورند منافعشان را در ایران محقق می‌شود اما بر خلاف این تصور رییس جمهوری منتخب ایران، به هیچ وجه در جهت منافع آن‌ها نبوده و مواضعی که در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد‌‌ همان مواضع جمهوری اسلامی است.

حسن‌زاده با تاکید بر این نکته که رییس جمهوری منتخب باید بر سر عهد خود باقی بماند افزود: زیرا مردم به واسطه شعارهایی که دادید به شما اعتماد کردند و رای دادند.

وی اظهاری امیدواری کرد که آقای روحانی بر سر مهم‌ترین شعار خود یعنی اعتدال بماند و خط قرمز خود را برای ورود پیدا نکردن افراطیون به کابینه و بدنه دولت قرار دهد.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: افراد زیادی از جناح‌های مختلف در کشور وجود دارند که دارای اعتدال و اعتقاد به نظام و ولی‌فقیه هستند و همانطور که قول داده‌اند کابینه‌ای فراجناحی تشکیل دهند و با این کار همدلی به وجود آورد زیرا همدلی و صمیمیت بسیار خوب است و رهبری عزیز از این موضوع سرور می‌شوند.

خطیب جمعه خرمشهر:مصر به دلیل عمل نکردن به تعهدات رهبران دگرگون شد

خطیب جمعه خرمشهر گفت: مرسی و اخوان مسلمین دستورالعمل بسیار خوبی در کارنامه خود داشتند ولی متاسفانه به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود نتوانستند راه خود را ادامه دهند.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: سیاست اخوان مسلمین که بر مبنای ابهام بنا شده بود هیچ گونه تفسیر و تصریحی برای عملکرد خود نداشت.

*اتفاقات مصر

وی اضافه کرد: مرسی و اخوان مسلمین دستورالعمل بسیار خوبی در کارنامه خود داشتند ولی متاسفانه به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود نتوانستند راه خود را ادامه دهند.

موسوی عنوان کرد: ایران اسلامی و شیعه با توجه به رهبری امام و دعای پیامبر اکرم(ص) در مقابل تمام چالش‌ها در طول انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند.

*ماه مبارک رمضان

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: نماز جماعت در مساجد خرمشهر کمرنگ است و در نقاط کمی از شهر برگزار می‌شود.

امام جمعه خرمشهر خاطرنشان کرد: به‌ویژه اینکه نماز صبح در اکثر مساجد این شهر تعطیل است در صورتی که در سایر شهرهای استان خوزستان این گونه نیست.

امام جمعه شوشتر:نقش مردم در کشورهای حاشیه خلیج فارس هیچ است

امام جمعه شوشتر گفت: نقش مردم در کشورهای حاشیه خلیج فارس هیچ است و در این حکومت‌ها به نقش مردم اصلا توجهی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان شوشتر اظهار کرد: پادشاه قبلی قطر با کمک انگلیس علیه پدر خود کودتا کرد و به قدرت رسید و در شرایط کنونی نیز با توصیه و سفارش انگلیس و آمریکا قدرت را رها کرد و به پسرش سپرد.

وی با اشاره به اینکه قدرت در این کشورها بسیار فاسد است، خاطر نشان کرد: در کشورهای حاشیه خلیج فارس هیچ به نقش مردم اهمیتی داده نمی‌شود ولی استکبار جهانی با این کشورها مشکل خاصی ندارد زیرا همه قدرت‌های سرکار آمده به نحوی با استکبار جهانی همسو هستند.

امام جمعه شوشتر با اشاره به اینکه استکبار جهانی در شرایط کنونی در منطقه به دنبال اهداف خود است، گفت: در شرایط کنونی استکبار جهانی به دنبال اهداف خاصی از پیش تعیین شده است که به‌عنوان مثال می‌توان به شرایط کنونی بحرین اشاره کرد.

سلیمانی عنوان کرد: در بحرین شاهد هستیم که حکومتی کاملا قبیله‌ای و فاسد بر سرکار آمده است و تنها به فکر نابودی شیعه و اسلام است و در این راه از حمایت کامل استکبار جهانی نیز برخوردار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر خاطر نشان کرد: در عربستان شاهد حکومتی فاسد، ضد اسلام، متحجر و گمراه هستیم زیرا حکومت موجود در این کشور بسیار عقب افتاده است.

*انتخابات مسائل را روشن کرد

سلیمانی خاطر نشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری در ایران با درصد مشارکت بسیار بالا نشان داد که یاوه گویی‌های استکبار جهانی در منطقه بر ملت ایران هیچ تاثیری ندارد و مردم پیرو انقلاب و رهبری در انتخابات مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در جهان بی‌نظیر بود، افزود: مشارکت 73 درصدی مردم در انتخابات از حداکثر جهانی حداکثر 54 درصد فاصله زیادی دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر گفت: در نقد دولت دهم و نهم باید انصاف را رعایت کرد و بکوشیم تا نقاط قوت و ضعف را در کنار هم دیده و در تحلیل شرایط بهترین تحلیل را به جامعه ارائه کنیم.وی تاکید کرد: نباید همه مشکلات را از آن دولت نهم و دهم دانست و همه تقصیرها را به این دولت انتصاب داد بلکه باید در برخورد با شرایط منصفانه و همراه با تقوا عمل کرد.

سلیمانی گفت: مردم در شرایط کنونی و بر اساس سخنانی که کاندیداها در انتخابات ایراد کرده‌اند توقعات زیادی دارند و به این دلیل باید کوشید تا وعده‌های داده شده محقق شوند.

امام جمعه موقت شوش:تحولات مصر به دلیل نبود یکپارچکی در حکومت است

امام جمعه موقت شوش تحولات مصر را بسیار پیچیده دانست و گفت: این تحولات به دلیل نبود اتحاد و یکپارچکی در حکومتشان است

عبدالرزاق عفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: مردم ایران مردمی صبور و غیوری بوده که در همه حال پشتیبان نظام و انقلاب خود هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه کشورهای غربی همواره قصد تجاوز و تعدی در امور میهن عزیزمان را دارند، در انتخابات 24 خردادماه سال جاری همه جهانیان فهمیدند که مردم ایران مردمی ولایی و همیشه در صحنه هستند و هیچ ترفند و حیله‌ای نمی‌تواند در اراده آنها خللی وارد کند.

امام جمعه موقت شوش با اشاره به تحولات اخیر منطقه عنوان کرد: به دلیل اینکه بین مردم این کشورها یکپارچگی و اتحاد وجود ندارد همواره این کشورها با چالش‌های متفاوتی برخورد می‌کنند و این امر را می‌توان در تغییرهای ناگهانی دولت‌های آنها دید.

عفری تحولات مصر را بسیار پیچیده دانست و خاطر نشان کرد: ثبات منطقه امری بسیار مهم است که با این‌گونه تحولات ناگهانی می‌تواند برهم بخورد

 

امام جمعه موقت شهرستان شوش در فرازی دیگری از خطبه‌های خود گفت: با نزدیکی به ماه مبارک رمضان باید دل‌ها از کینه خالی شود و برای نزدیکی به خدا، ماه مبارک رمضان فرصتی بسیار خوبی است.وی توجه به این ماه مبارک را بسیار ضروری دانست و افزود: باید به پیشواز ماه مبارک رمضان رفت و خود را برای آن مهیا کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار