شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: بااجرای این طرح جوانان دردوران خدمت مقدس سربازی باکسب مهارت بعنوان خود اشتغال و کارآفرین تبدیل شوند.
عبدالنبی سواعدی جلسه مشترک فنی و حرفه ای و سپاه خوزستان در راستای مهارت آموزی نیروهای کادر و وظیفه سپاه و بسیج استان در سالن مهارت فنی و حرفه ای خوزستان و همزمان از طریق ویدئو کنفرانس با سرتا سر استان برگزار شد اظهارکرد:  با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص توانمند سازی سربازان برای مهارت آموزی، اشتغال، تشکیل قرارگاه مهارتی در نیروی مسلح هماهنگی بسیار خوبی با بسیج به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد:انجام آموزش‌های مهارتی مناسب برای آماده‌سازی جوانان جهت ورود به بازار کار و امکان اشتغال مولد در سربازان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات مراکزآموزشی و نیروهای مسلح را از اهداف انعقاد تفاهم نامه است. 

سواعدی ادامه داد: سپاه پاسداران بانیازسنجی آموزشی براساس تقاضا محوری می تواندآموزش ها راهدفمند کرده تا جوانان پس ازدوران سربازی جذب بازارکارشوند. 

وی تصریح کرد: فرآیند اجرای مهارت آموزی سربازان یک تکلیف است که بااستفاده ازتمام ظرفیت وتوان برای تحقق هدفمند آن تلاش شود.

سواعدی عنوان کرد:کادر رسمی و وظیفه سپاه وبسیج در صورت توانایی در ارائه آموزش و تدریس می توانند در اجرای این طرح همکاری داشته باشند. 

 سواعدی در پایان سخنان خود آمادگی همه جانبه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در تحقق مهارت آموزی سربازان وظیفه، در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه جدی به اشتغال جوانان کشور اعلام کرد.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر(عج)خوزستان اظهارکرد: فنی و حرفه ای بسیار کارآمد عمل می کند و با مهارت آموزی به جوانان وایجادفرصت شغلی  درجامعه پویایی ونشاط بوجود می آورد. 
عبدالرضاحاجتی بیان کرد:سربازان در دوران خدمت مقدس سربازی مهارت را فرا گرفته تا پس از اتمام سربازی وارد بازار کار شده تا از گره و دام های دشمنان در امان باشند.

 حاجتی عنوان کرد:شیوه زندگی جوانان امروزی با قبل متفاوت است و باید بر اساس نیاز های امروزی آنها را آموزش داده تا وارد بازار کار جدید اشتغال شد.

حاجتی تصریح کرد:بزرگترین مشکل جامعه اقتصاد و اشتغال جوانان در کشور است که اگر این معظل مرتفع گردد ایران از همه لحاظ در جهان قدرتمند خواهد بود و دشمن هیچگونه تصرفی در هیچ زمینه نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد:تعداد بسیاری از سربازان سپاه آماده مهارت آموزی هستند که باید از لحاظ مهارتی توانمند تا نیروی انسانی ماهر وقتی در حین خدمت تربیت شود

حاجتی گفت :تشویق های لازم برای سربازان در حین گذراندن دوران مهارت آموزی و پس از آن هنگام دریافت گواهینامه ارائه خواهد شد.

گفتنی است در پایان روسای مراکز و فرماندهان نواحی بسیج ازطریق ویدئو کنفرانس دیدگاه ها و نقطه نظرات خود برای اجرای موفق این طرح بیان کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار