اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
مرادی: برای ما اثبات شد که تصمیم هیات ژوری عمدی نبود
فدراسیون وزنه برداری تصمیم گرفت به اتفاقات دسته فوق سنگین مسابقات جهانی ۲۰۱۷ اعتراض نکند.
از پایان رقابت های جهانی وزنه برداری ۲۰۱۷ بیش از ۲ هفته می گذرد. اتفاقاتی که برای بهداد سلیمی در شب پایانی این مسابقات رخ داد، کام خیلی از علاقه مندان به این رشته را تلخ کرد. 


سلیمی که با چراغ قرمز هیات ژوری در حرکت اول و سوم خود در بخش دوضرب روبه رو شد، به شدت از اعضای هیات ژوری به ویژه جلود، رییس عراقی آنها عصبانی بود. حتی کار به جایی رسید که این قهرمان ایرانی اعلام کرد به خاطر تکرار اتفاقات المپیک و ناداوری علیه او قصد دارد از وزنه برداری خداحافظی کند.


رییس فدراسیون وزنه برداری که یک بار در المپیک تجربه اعتراض های شدید را در محل مسابقات داشت و همین مساله ایران را تا آستانه محرومیت هم پیش برد؛ این بار اعلام کرد بعد از بازگشت به ایران و در کمال آرامش اعتراض خود را به دست فدراسیون جهانی می رساند. 


بعد از گذشت ۲ هفته از بازگشت کاروان وزنه برداری از آمریکا با علی مرادی تماس گرفتیم تا جویای اعتراض ایران بابت ماجرای بهداد سلیمی شویم. 


رییس فدراسیون وزنه برداری به این سوال خبرنگار "ورزش سه" اینطور پاسخ داد: «ما اتفاقات دسته فوق سنگین را بررسی کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که حتی اگر ما اعتراض کتبی خود را اعلام کنیم و مورد قبول هم قرار بگیرد، در نهایت مقام دوم و سومی بین نمایندگان ایران تقسیم شده و فرقی به حال ما ندارد. در واقع این یک مساله بین خودمان بود که به همین خاطر تصمیم گرفتیم اعتراضی نکنیم.»


وی همچنین می افزاید: «گاهی اوقات باید نیمه پر لیوان را ببینیم. ممکن است داوران و هیات ژوری هم اشتباهاتی داشته باشند. در اوزان دیگر طبق بررسی هایی که ما انجام دادیم، داوران با تصمیمات سختگیرانه می توانستند وزنه برداران ما را از گرفتن مدال دور کنند. آنجا تصمیمات به نفع ما شده و شاید در فوق سنگین هم به ضرر ما شده باشد. باید همه جوانب را در نظر بگیریم. البته اگر اتفاقی به عمد رخ داده بود، باید برخورد شدیدی می شد؛ اما از نظر من اشتباهی هم اگر صورت گرفته باشد، عمدی نبوده است.»


مرادی در پایان می گوید: «با توجه به اینکه قهرمان این دسته فاصله زیادی با ۲ وزنه بردار ما داشت، به صلاح نبود که ما خودمان را وارد این ماجرا کنیم. به هر حال این اتفاقات در ورزش طبیعی است. ۸ سال هم حق سعید علی حسینی تضییع شده؛ اما او حالا با انگیزه برگشته و کارش را می کند. بهداد سلیمی نیز قهرمان بزرگی است؛ اما طبق گفته خیلی از کارشناسان حرکت غیرمتعارف او زیر وزنه هم داوران را تحریک کرد. بهتر است به جای پرداخت به این مطالب خودمان را قویتر کنیم تا در سال های آینده بهتر باشیم.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار