این پروژه در طی این سال ها با بی مهری و تاخیرات مکرر بودجه ای مواجه شد و سال ها ساختمان نیمه تمام آن، پاتوق معتادان تزریقی و سگ های ولگرد گردیده بود

"> کلاه گشادی که بر سر مردم رامهرمز رفت
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷

این پروژه در طی این سال ها با بی مهری و تاخیرات مکرر بودجه ای مواجه شد و سال ها ساختمان نیمه تمام آن، پاتوق معتادان تزریقی و سگ های ولگرد گردیده بود

 

شوشان : رامهرمز با دارا بودن بیش از 110 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی و 4 بخش در مرکزیت شهرهای هفتکل ، امیدیه ، رامشیر، بهبهان ، باغملک و آغاجاری قرار گرفته است . این شهرستان با وجود این امتیاز بین شهری همیشه از وضعیت درمانی نامطلوب رنج می برده است .

اولین بیمارستان در رامهرمز

به گزارش شوشان ، در سال1368 با امکاناتی محدود در زمینی که دو فرد خیر بنام های باقرشریف پور و آل کثیر در اختیار دولت قرار داده بودند اولین بیمارستان رامهرمز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. در آن زمان این بیمارستان فقط دارای 3 بخش جراحی ، داخلی و زایشگاه بو.در طی سال های متمادی و با وجود نیاز شدید مردم به بیمارستان بخش ها و ساختمان های دیگری جهت ارائه خدمات بیشتر در محوطه آن بیمارستان احداث شد و بخشی از رفت و آمدهای پرهزینه مردم را به مرکز استان کاهش داد و سیل بیمار از شهرهای دیگر نیز به این بیمارستان سرازیر شد .این بیمارستان بتدریج و با تلاش های برخی افراد دلسوز آن زمان دارای بخش های جراحی داخلی ، اطفال ، زایشگاه ،ccu ، acu ، اورژانش – دیالیز- آزمایشگاه و رادیولوژی شد .

نگاهی به آینده

با این وضعیت و افزایش جمعیت و نیاز بیشتر مردم به امکانات و تجهیزات بیمارستانی بیشتر و ظرفیت کم این بیمارستان در سال 1370 مصوب شد. دومین بیمارستان رامهرمز به صورت تخصصی ایجادشود تا اینکه کلنگ احداث دومین بیمارستان در سال 71 در زمینی به مساحت 56 هزار متر مربع و زیر بنای 11 هزار متر مربع به زمین زده شد.با شروع کار به عملیات احداث دومین بیمارستان مردم رامهرمز سرشار از این اقبال بلند 21 سال انتظار کشیدند و رنج بردند تا شاید به آن شرایط مطلوب درمانی که در شان مردم رامهرمز باشد دست یابند .

تاخیرات بودجه ای

این پروژه در طی این سال ها با بی مهری و تاخیرات مکرر بودجه ای مواجه شد و سال ها ساختمان نیمه تمام آن، پاتوق معتادان تزریقی و سگ های ولگرد گردیده بود که مردم را بسیار آزار می داد. متاسفانه در سال 71 که کلنگ این بیمارستان به زمین زده شد به علت جذب نشدن اعتبار اولیه در پایان سال 71 از گردونه بیمارستان هایی که کار می شد خارج گردید. پیش بینی این بیمارستان 96 تخته بود با تلاش های محمدرضا بهمنی نماینده وقت مردم در مجلس شورای اسلامی در سال 72 مصوب شد که با تقلیل از 96 تخته به 64 تخته عملیات ساختمان آن شروع شود تا اینکه حدود 8 سال طول کشید که سقف آن زده شد و این روند تاخیر در تکمیل بیمارستان دوم رامهرمز ادامه پیدا کرد تا 21 ساله شد .

حرف دل مردم رامهرمز

با وجود پایان عمر هر دولتی متاسفانه افتتاحیه های شتاب زده و نیمه تمام سرعت بیشتری می یابد و اعتماد مردم را به نسبت دولت های بعدی کاهش می دهند. محمد جعفر علیزاده رئیس سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی در مصاحبه ای با خبرگزاری ها پیش از افتتاح بیمارستان دوم رامهرمز از دارا بودن امکانات لازم و عدم هیچ گونه مشکلی در این بیمارستان داد سخن داد که اغلب خلاف واقع است. وی در مصاحبه هایش عنوان کرد این بیمارستان دارای 122 تخت است و دارای چهار بخش تخصصی جراحی زنان و زایمان ، داخلی ، جراحی و نوزادان است . و دارای 12 تخت مراقبت ویژه سی سی یو و به پنج تخت مراقب ویژه کودکان مجهز است که سخنانش اغراق آمیز و به دور از واقعیت های موجود در این بیمارستان است

آقای علیزاده معاون وزیر :

الف : شما در کجای دنیا دیده اید که برای افتتاحیه زود هنگام و فرمالیته یک پروژه مهم دو بخش از بیمارستان قبلی این شهرستان ( بخش اطفال و زنان و زایمان ) را بطور کلی تعطیل و با امکانات و وسایلی مندرس در جای دیگر مستقر و به اسم بیمارستان جدید تحویل دهند و در مصاحبه هایتان از تکمیل نهایی و بدون هیچ مشکلی از بیمارستان جدید رامهرمز سخن پراکنی کردید .

ب : آقای علیزاده به رامهرمز بیایید و 12 تخت مراقبت های ویژه سی سی یو و پنج تخت مراقبت ویژه کودکان را به ما نشان دهید . شاید چشم های مردم رامهرمز بینایی خود را از دست داده اند و تنها شما این تخت ها را مشاهده کرده اید. ج – مگر قرار نبود این بیمارستان کمک حال بیمارستان امام این شهرستان باشد پس چرا دو بخش آن را تعطیل و بصورت نیم بند و ناقص به این بیمارستان انتقال دادید.د – چرا باید ابتدا پذیرش طفل بیمار و زن زائو در بیمارستان قبلی صورت گیرد و جهت بستری به بیمارستان جدید مراجعه نماید. و – این بیمارستان حتی آزمایشگاه هم ندارد و همراه بیمار بایستی آزمایشات بیمار را به بیمارستان قبلی ببرد و دوباره جواب آن را به بیمارستان جدید بیاورد، بنظر شما آیا این صحیح است .

آقایان مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان :

چرا بیماران باید در بیمارستان قبلی پذیرش و ترخیص بگیرند و بعد به این بیمارستان مراجعه نمایند. آیا شما آجرهای فرسوده و رنگ و رورفته این بیمارستان را پس از 21 سال مشاهده نکردید و دست به افتتاح آن زدید. این بیمارستان را فقط با 20 درصد ظرفیت آن هم بصورت بسیار ناقص و در حد یک درمانگاه با وسایلی کهنه و فرسوده راه اندازی کرده اید آیا اینست پاسخ 21 سال انتظار مردم رامهرمز؟. با توجه به عقرب خیز بودن رامهرمز آیا نگاهی به عدم محوطه سازی و محوطه پشت این بیمارستان که بسیار نامناسب است انداخته اید؟ بیمارستانی که افتتاح می شود می بایست پرسنل جدید استخدام نماید و تجهیزات نو و مدرن در آن مستقر شود چرا چنین نکردید؟ چرا تخت های نو و پرسنل جدید استخدام نکردید؟ اگر مجوز استخدام ندارید و بودجه ها به مرخصی رفته اند چرا افتتاحیه راه اندختید؟ آیا وجدانتان راحت است و شب ها با خیالی آسوده سر بر بالین می گذارید؟ با مردم رامهرمز چه کردید؟ تا خدا با شما چه کند؟

آقایان مسئولین :

رامهرمز با توجه به افزایش جمعیت آن می بایست تا پایان برنامه پنجم توسعه 200 تخت بیمارستانی داشته باشد . این تختها به کجا رفتند ؟ آیا می توان با ارائه آمار غیر واقعی مردم را دست به سر کرد ؟ اگر چنین است هر خانه ی ای که چند اتاق داشته باشد را می توان بیمارستان نامید؟ آقایان مسئولین : مردم ما هوشیارند و دنیا را به سخره گرفته اند . با این مردم چرا این گونه رفتار می کنید ؟

آقایان : این بیمارستان حتی داروخانه هم ندارد و از همه بدتر ، سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستانی ندارد و فاضلاب و خونابه های بیماران وارد فاضلاب شهر می شود که بسیار خطرناک و بیماری زاست.همچنین در این به اصطلاح بیمارستان سانترال اکسیژن مرکزی و ساکشن مرکزی آن راه اندازی نشده است و همچون زمان قدیم می بایست کپسول اکسیژن بالای سر بیمار بیاورند. سرویس های بهداشتی این بیمارستان 90 درصد فرنگی هستند و بخش اطفال کلا فرنگی است آیا این کار اصولی است ؟

و حرف آخر مردم رامهرمز :

آقایان مسئولین کشوری و استان، دولت دهم رو به پایان است و شما هم عمر مسئولیت تان در این دوره دارد تمام می شود، به خاطر رضایت خداوند بیائید و این بیمارستان را که فقط نام بیمارستان بر آن است تعطیلکنید و شعور مردم را زیر سوال نبرید مردم ما هوشیارند و واقعیت ها را می دانند باور کنید این بیمارستان نیست بلکه در حد یک درمانگاه ناقص است .

آقایان مسئولین :

برای کوتاهی و سهل انگاری هایتان چه جوابی دارید که به خداوند بدهید. خداوندی که امانت مسئولیت بر مردم را به شما برای مدتی اندک که امتحانی الهی است سپرده است.

و کلام آخر مردم رامهرمز :

( آقایان مسئولین ما شما را به خدا واگذار می کنیم )

 

رو نوشت : به خدا که هر آنچه داریم از اوست و لا غیر ....


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
جواد نورافروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
comment
0
0
comment عالی بود دست شمادرد نکند ولی کو گوش شنوا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار