شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
جلسه بررسي مشكلات ورزش هاي صبحگاهي و عصرگاهي با حضور نائب رئيس و عضو كميسيون فرهنگي و ورزشي شوراي اسلامي شهر اهواز و معاون شهردار و رئيس سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري اهواز برگزار شد.
به گزارش سايت شهرداري اهواز، در جلسه صبح امروز مشكلات و معضلات ورزش هاي صبحگاهي و عصرگاهي در پاركها و بوستانهاي شهر اهواز، بخصوص مشكلات بانوان ورزشكار با حضور اعضاء شوراي شهر اهواز و معاون شهردار مطرح شد.


ايزدي نائب رئيس كميسيون فرهنگي و ورزشي شوراي اسلامي شهر اهواز با تبريك به مهندس سراج و آرزوي موفقيت براي وي گفت: من خوشبين هستم كه شرايط بهتري خواهيم داشت.

وي در ادامه به مشكلات پرداخت حقوق مربيان ورزشي اشاره كرد و گفت: قرارداد مربيان از آبان 95 تا آبان 96 بوده كه سه ماه حقوق پرداخت شده و 9 ماه مابقي هم پي گيري مي شود. پرداخت ها در سيستم شهرداري زمان بر هستند ولي سنگ اندازي ها، مانع سير طبيعي پرداخت ها شد.

ايزدي ورزش هاي صبحگاهي را نعمت دانست و افزود: اميدوارم اين ورزش ها تقويت شوند چرا كه اگر يك نفر در پارك ورزش كند و به خانه برگردد همراه خود نشاط و شادابي را به خانه مي آورد. هر مقدار كه ورزش ها را افزايش دهيم جامعه را با نشاط تر خواهيم كرد.

وي در ادامه به شرايط مالي شهرداري و بدهي 650 ميليارد توماني شهرداري اهواز و بدهي 11 ميليارد توماني معاونت فرهنگي اشاره كرد و گفت: تا اين بدهي ها حل و فصل شود زمان لازم است ولي كارها پيش خواهد رفت و كمبودها و نواقص در پاركها برطرف مي شوند.

لطفعلي زاده عضو كميسيون فرهنگي و ورزشي شوراي اسلامي شهر اهواز نيز با تبريك به سراج براي پذيرش مسئوليت معاونت و سازمان فرهنگي گفت: بحث فرهنگ و ورزش جزو پيچيده ترين مسائل كاري است زيرا جامعه ما نيازمند مسائل فرهنگي و ورزشي است و انشاا... دوره روشن و پر طراوت با حضور مهندس سراج اتفاق خواهد افتاد.


وي در ادامه گفت: يكي از مسائل و عمده ترين مشكلات شهر ما اين است كه كسب در آمد در شهرمان به واسطه اينكه مردم درآمدشان پايين است، سخت شده است. پروژه ها آنطور كه دوست داريم جلو نمي رود و از كندي خاصي برخوردار است و در اين شرايط مسئولين ما بايد بيشتر كار كنند تا بتوانند خلاء هايي كه با مسائل مالي ايجاد شده است را با دوندگي بيشتر و برنامه هاي بيشتر و بهتر جلو ببرند.

لطفعلي زاده افزود: ما به دنبال خانواده سالم هستيم و خانوادهاي سالم با همسران و مادران سالم رقم مي خورد و ورزش هم جز عوامل مهم و تاثيرگذار است كه به سلامت جسم و روح هر خانواده اي تاثير مثبت دارد. همچنين علاوه بر اينها آموزش شهروندي را نيز بايد در تمام مقولات ايجاد كنيم. ورزش امر مهمي است و فرهنگ ورزشي نيز بسيار مهم است. انشاا... با همه محدوديت هايي كه شهرمان دارد در زمينه شاخص هاي مهم و اصلي ورزش قهرماني و همگاني حركت كنيم و در راستاي توسعه، حركتي پايدار ايجاد كنيم.

اين عضو شوراي شهر با بيان اينكه ما نسبت به كلانشهرهاي ديگر عقب هستيم گفت: اميدوارم با مسائل آموزشي و ... بتوانيم امر ورزش و مسائل فرهنگي و بخصوص آموزش شهروندي را تقويت كنيم و مطمئنا مجموعه شوراي شهر در تلاش هستند تا رضايت شهروندان فراهم شود. ما دنبال تصويب برنامه هاي خوب و منظمي هستيم. انشاا... معضلات و مشكلات را با وجود تمام محدوديت ها برطرف كنيم و در حق مردم اهواز كوتاهي نخواهيم كرد.


سراج معاون شهردار و رئيس سازمان فرهنگي و ورزشي شهردار اهواز نيز در اين جلسه با تشكر از كساني كه در اين جلسه حضور يافتند گفت: در خصوص ورزش همگاني شايد اولين مطلبي كه بشود به آن اشاره كرد پرداختن به ورزش حتي در يك زمان كوتاه است. با توجه به شرايط روز اوقات فراقت كم شده است و چه بسا به دليل شرايط اقليمي كه در اهواز داريم مشكلاتي برای پرداختن به ورزش وجود داشته باشد. ما در اهواز فرهنگ ها و قوميت هاي مختلفي داريم كه بايد به آنها احترام بگذاريم و با توجه به اين ظرفيت سازي ها مدل بومي پيدا كنيم زيرا قوميت هاي ما ارزش ها و فرهنگهاي متفاوتي دارند.

وي افزود: مخاطبان ما ويژگي هاي متفاوتي از نظر سني، شغلي و... دارند.اين ها بايد در نظر گرفته شود و براي هر سني برنامه اي داشته باشيم. قاعدتا اگر كسي مي خواهد روحيه و علاقه ورزشي پيدا كند اين فرهنگ و روحيه ورزشي بايد از سنين كودكي شروع شود در حالي كه اكنون مخاطبان ما اصلا كودك نيستند. بنابراين بايد براي اين موضوع فكري كرد و كارگروه هايي تشكيل داد.

سراج در ادامه به وضعيت مادي و سخت افزاري براي انجام كار اشاره كرد و گفت: اگر ابزار كار در اختيار ما نباشد نمي شود كار كرد. براي ورزش و تحرك جسمي افراد (بخصوص خانم ها) محيط امن و مناسب مي خواهند. موضوع ديگر اينكه ورزش قهرماني نوك قله و ورزش همگاني دامنه است و اگر ورزش همگاني نباشد نمي شود به ورزش قهرماني نزديك شد و همانطور كه رهبر گفتند ورزش همگاني زمينه ساز ورزش قهرماني است.

معاون شهردار اهواز گفت: نفرات قبل از من بسيار زحمت كشيدند و من قدردان زحمات همه آنها هستم ولي شعار من اين است كه هر كجا باشم بايد يك قدم به جلو بروم. نشاط جامعه با ورزش ممكن مي شود و ورزش مي تواند سالمترين عرصه نشاط باشد. در حوزه فرهنگ ورزشي و سازمان دهي و سخت افزاري حتما با خلاقيت ورود مي كنيم.

سراج با تاكيد بر توسعه و ترويج ورزش هاي بومي و محلي و همچنين پي گيري مطالبات مربيان ورزشي گفت: اطلاع رساني و فرهنگ ورزشي جزو وظايف من است و انشاا... با همكاري دوستان در مجموعه وارد مي شويم و قدم به قدم كارها را انجام مي دهيم.

گفتني است که در اين جلسه محمودي مسئول كميته مربيان ورزش همگاني استان خوزستان، عبوسي روابط عمومي هيئت ورزش هاي همگاني و مربيان ورزشهاي صبحگاهي و عصرگاهي مشكلات و معضلات ورزش هاي صبحگاهي و عصرگاهي را در پاركها و بوستاهاي شهر اهواز عنوان نمودند.

در پايان اين جلسه از چند تن از خادمان و مربيان ورزش هاي همگاني تقدير و تشكر به عمل آمد.

شایان ذکر است که از سال گذشته مربیان ورزشی زیر نظر معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در پارکها و بوستانهای شهر اهواز اقدام به راه اندازی ورزش های صبحگاهی نمودند تا شهروندان اهوازی بتوانند به وطر رایگان از این خدمات استفاده نمایند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار