شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
امام جمعه اهواز:
آیت الله جزایری: باید بدانیم که استخدام در مشاغل دولتی محدود است و امروز جمعیت بیکاران ما زیاد است که می‌توان با رونق بخشیدن به تولید و صنعت مشکل اشتغال را برطرف کرد.
آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۵ دی در اهواز ضمن تاکید بر رعایت تقوای الهی گفت: خداوند متعال همواره در آیات قرآن کریم و همچنین اهل بیت(ع) در روایات ما را به رعایت تقوای الهی دعوت کرده‌اند. تقوا راه رسیدن انسان به بهشت است. تقوا آن گونه است که انسان حق را راعایت کند. 
  
وی با اشاره به راهپیمایی پرشکوه مردم اهواز در ۱۳ دی و پاسخ دندان شکن به دشمنان انقلاب و نظام اسلامی گفت: از شما مردم قدردانی می‌کنم. شما مردم دل مقام معظم رهبری و خانواده های شهدا را شاد کردید. این راهپیمایی مثل بارانی مطهر، سرزمین و خیابان های ما را که با لوث وجود اغتشاشگران آلوده شده بود، پاک کرد. این راهپیمایی عظیم مشابه راهپیمایی ۲۲ بهمن بلکه از آن هم پرشکوه تر بود. منافقین و معاندین سر به زیر شدند و شما آنها را از صحنه خارج کردید. 
  
آیت الله موسوی جزایری عنوان کرد: حضور مردم در راهپیمایی بسیار باشکوه بود؛ مردم وظیفه خود را انجام دادند و این حضور اتمام حجتی برای مسئولان بود؛ ریاست جمهوری، هیئت وزرا، قوه مقننه، قوه قضاییه که ان شالله بهتر و بالاتر کار کنند. مسئولان باید برای پاسخگویی به مطالبات مردم قوی‌تر و کاملتر کار کنند و برطرف کردن مشکلات عمده کشور را در اولویت برنامه کاری خود قرار دهند. حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان کشور بسیار مهم است که باید در اولویت اول برنامه مسئولان قرار گیرد. 
  
امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه خیلی‌ها تمایل به مشاغل دولتی دارند اما باید بدانیم که استخدام در مشاغل دولتی محدود است و امروز جمعیت بیکاران ما زیاد است، تصریح کرد: می‌توان با رونق بخشیدن به تولید و صنعت مشکل اشتغال را برطرف کرد. می‌توان برای رسیدن به ایجاد اشتغال به صادرات روی آورد و تسهیلات آسان به جوانان پرداخت کرد. 
  
وی گفت: با اشتغال همه جوانان، ایران به قدرت اقتصادی و صادراتی تبدیل خواهد شد که برای رسیدن به این اهداف به همت و تلاش مسئولان نیاز است و ما از مسئولان می‌خواهیم در این راستا تلاش کنند. 
  
آیت الله موسوی جزایری با تاکید بر رونق بخشیدن به امکانات اقتصادی در روستاها گفت: ما ظرفیت‌های خیلی خوبی در بخش کشاورزی و دامپروری در روستاها داریم. مسئولان این بخش را مدنظر قرار دهند و از آن برای ایجاد شغل استفاده کنند. مقام معظم رهبری همواره بر موضوع اقتصاد مقاوتی تاکید داشته و دارند اما تاکنون به صورت کامل انجام نشده است. با عملی شدن اقتصاد مقاومتی و تقویت بخش خصوصی می‌توانیم بسیاری از مشکلات مربوط به بیکاری و اشتغال جوانان را برطرف کنیم. 
  
وی با اشاره به سالروز شهادت شهدای هویزه گفت: جوانان اهواز در ۱۵ دی جوانان اهوازی به فرماندهی شهید سیدحسین علم الهدی پیروزی بزرگی بر دشمن بعثی کافر به دست آمد و ۲ هزار نفر اسیر به دست آمد. در روز ۱۶ دی دشمن پاتک سختی زد و فرزندان ما به شهادت رسیدند که البته این شهادت مراد دلشان بود.

/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار