اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی:
خداپناه : خوزستان میزبان چهارمین گردهمایی روسای واحدهای استانی دانشگاه علمی کاربردی کشور، رئیس و هیات رئیسه دانشگاه علمی کاربردی کشور است.
دکتر مسعود خداپناه با بیان این که بیستم و بیست و یکم دی ماه میزبان چهارمین گرد همایی روسای واحدهای استانی دانشگاه علمی کاربردی کشور هستیم، اظهار کرد: طی دو روز کاری؛ موضوعات تخصصی، دیدگاه ها و راهبردهای دانشگاه علمی کاربردی برای ترم  دوم سال تحصیلی 97-96 و همچنین برنامه های بلند مدتی که در بخش های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی دانشگاه است در کمیسیون های تخصصی که درکنار گردهمایی برگزار می شود، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. 


خداپناه با اشاره به مباحث سامانه جامع آموزشی "هم آوا" که جهت انجام امور فرهنگی، آموزشی و تحصیلی دانشجویان مورد بهره برداری قرار گرفته، گفت: این سامانه مشکلاتی دارد که در این گردهمایی مورد بازبینی و ارزیابی قرار می گیرد و پیشنهادات و انتقادات برای حل شدن مشکلات این سامانه به صورت تخصصی مطرح می شود. 

وی در تشریح برنامه های این برنامه کاری دو روزه و با اشاره به حضور رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور به عنوان مهمان ویژه این گردهمایی گفت: روز چهارشنبه ساعت هشت تا ده صبح جلسه افتتاحیه این گردهمایی با حضور استاندار خوزستان و مسئولان استانی، رؤسای دانشگاه ها، نخبگان، رییس بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و مسئول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان برگزار می شود.  بعد از آن، گردهمایی مباحث تخصصی دانشگاه علمی کاربردی با حضور هیئت رییسه دانشگاه و روسای واحدهای استانی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در روز پنج شنبه هم دیداری با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، حضرت آیت الله موسوی جزایری با حضور روسای واحدهای استانی و هیئت رئیسه دانشگاه جامع کشور داریم.

خداپناه افزود: همچنین دیدار رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با خانواده شهدای دانشجوی مدافع حرم دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان در برنامه کاری گنجانده شده است، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان دو شهید مدافع حرم دارد که جلسه ای برای تقدیر از این خانواده های محترم در محل دانشگاه برگزار می شود. 

ضمن اینکه افتتاح کلینیک مشاوره اشتغال و کارآفرینی استان هم در برنامه کاری دو روزه این دانشگاه در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: برنامه ریزی و راهبردهای کلی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور  طی سه یا چهار جلسه گردهمایی در کل سال مورد بحث و بررسی قرار می گیرند که میزبان این جلسه استان خوزستان است و روسای دانشگاه های جامع از 31 استان حضور دارند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان به انعقاد تفاهم نامه هایی در خلال برگزاری این گردهمایی اشاره کرد و گفت: انعقاد تفاهم نامه ها خاص و ویژه استان است که یکی از آن ها تفاهم نامه با شرکت ملی حفاری ایران است و موضوع آن همکاری در راستای آموزش و پژوهش مورد نیاز حفاری است، به این شکل که نیروهای کارآموز مورد نیاز این شرکت را به طور ویژه آموزش می دهیم و همین طور پذیرش دانشجویان خارجی در مرکز علمی-کاربردی حفاری از دیگر جنبه های این تفاهم نامه است. 

این مقام مسئول با بیان این که مرکز آموزش علمی کاربردی ملی حفاری به عنوان مرکز نمونه کشوری انتخاب شد، گفت: مدیرعامل این شرکت سخنران ویژه این گردهمایی است و در مورد این تفاهم نامه صحبت خواهند کرد. 

 خداپناه اضافه کرد: تفاهم نامه دیگری هم با استانداری خوزستان منعقد می شود که بخش های آموزشی و زیربخش های مورد نیاز استان، به خصوص بخش هایی که مهارت نیاز دارند با امضای این تفاهم نامه، از طرف دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، آموزش داده می شوند تا بتوانیم در بحث اشتغال و اقتصاد مقاومتی، نقش پررنگ تری در برنامه ششم اجرا کنیم. 

وی عنوان کرد: این تفاهم نامه با حضور استاندار خوزستان و رییس دانشگاه جامع علمی_ کاربردی کشور به امضا می رسد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان تاکید کرد: این تفاهم نامه ها  به منظور رشد و توسعه دانشگاه جامع علمی_ کاربردی کشور و به طور ویژه استان خوزستان است که به گونه ای هم باعث رشد و شکوفایی دانشگاه جامع علمی _کاربردی استان می شود.

خداپناه گفت: سعی بر این است تا دانشگاه جامع علمی _کاربردی خوزستان باعث ایجاد مهارت افزایی در استان شود و بتواند یک بخش از اقتصاد مقاومتی که اشتغال و تولید ملی است، را رونق بدهد. 

وی در بخش پایانی سخنان خود به دیگر اقدامات دانشگاه جامع علمی_ کاربردی استان خوزستان هم اشاره کرد و در خصوص طرح آموزش برای اقشار آسیب پذیر گفت: این طرح آموزشی با همکاری استانداری در حال انجام است. بخش اعتباری آن را استانداری کمک کرد و دانشگاه جامع نیز به کمک فنی حرفه ای استان و مرکز آموزش علمی کاربردی فنی حرفه ای این برنامه را برای اقشار آسیب پذیر خصوصا حاشیه های شهر اهواز پیش بینی کرده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان خوزستان گفت:  این دوره های آموزشی کاربردی که می تواند باعث ایجاد انگیزه و اشتغال برای این اقشار آسیب پذیر باشد را برگزار می کنیم تا کمی به پایه اشتغال استان کمک کرده باشیم، از این هفته نیز فعالیت های آموزشی این طرح  به صورت رایگان شروع می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار