اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
نماینده خوزستان در خبرگان:
آیت ا... محسن حیدری : انتقال آب از سرشاخه های کارون، کرخه، مارون، زهره، جراحی و سایر رودخانه های خوزستان به سایر مناطق کشور غیر قانونی و غیر عقلانی است.
آیت ا... محسن حیدری دوشنبه در کنگره سراسری بزرگداشت شیخ هاشم کعبی دورقی در محل سالن فرهنگسرای ملافاضل سکرانی شادگان اظهار کرد:وضعیت آب شرب و کشاورزی خوزستان نگران کننده است و انتقال آب از سرشاخه های کارون باعث نگرانی بیشتر مردم شده است.

وی اظهار کرد:در حالی که کشاورزی و مردم خوزستان از بی آبی رنج می برند و با بحران کمبود آب روبه رو هستیم انتقال آب از خوزستان اجحاف و تصرف ظالمان در حق مردم خوزستان است.



آیت ا... حیدری گفت:باید جلوی انتقال آب از سرشاخه های رودخانه های خوزستان گرفته شود تا مردم خوزستان با بحران آب و بی آبی رو به رو نشوند.

وی به خشک شدن بخشی از تالاب شادگان و مشکل بی آبی نخستان های شادگان اشاره کرد و افزود: مسئولان خوزستان و شادگان در بحث آب این استان و به ویژه آب کشاورزی نخلداران منطقه مطالبه گری بیشتری داشته باشند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به ناآرامی های اخیر در کشور اشاره کرد و اظهار کرد:منشا ناآرامی های اخیر استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: مردم شادگان دارای بصیرت دینی و سیاسی بالای هستند به ویژه اینکه جزو نخستین شهرهای کشور هستند که در مراحل مختلف انقلاب اسلامی لبیک گوی فرمان امام خمینی(ره) و رهبری بوده و هستند.

وی ادامه داد: حضور پرشور مردم ولایتمدار شادگان در پاسخ به ناآرامی های اخیر بیانگر بصیرت آنان است.

آیت ا.. حیدری افزود:مسئولان انتقادهای شرعی و مطالبات قانونی مردم را فراموش نکنند و درصدد رفع مشکلات مردم باشند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:برداشت آب در بالا دست باعث ایجاد فاجعه در شادگان شده است.

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد گفت:هفت ماه است که آبی وارد رودخانه شادگان نشده و نخیلات شادگان در حال از بین رفتن هستند.

شیخ هاشم کعبی دورقی از شاعران قرن دوازدهم و سیزدهم هجری بود که در فنون مختلف شعری مهارت خاصی داشت.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار