اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان :
رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: پانزدهمین جشنواره تئاتر عربی خوزستان گامی رو به جلو است که می تواند به ترویج فرهنگ فاخر بومی استان کمک شایانی کند.
محمد یاقوت پور روز سه شنبه در حاشیه آغاز به کار پانزدهمین جشنواره تئاتر عربی خوزستان  اظهار کرد: جشنواره فاخر تئاتر عربی یکی از جشنواره های هویتی مهمی است که باید همواره ارج داده شده و در اولویت حمایت قرار گیرد.

وی افزود: استان خوزستان با تنوع قومیتی خود متضمن خرده فرهنگ های غنی ای است که هرکدام آیین و مراسم، آداب و اسطوره ها و ادب خاص خود را داشته و همواره در همسایگی هم با احترام متقابل زیسته اند. 

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان بیان کرد: رسالت اصلی تئاتر نیز پرداختن و بها دادن به همین هویت اجتماعی در راستای ماندگاری و مانایی این ارزش ها و البته به چالش کشیدن برخی رسوم مذموم است.

یاقوت پور با اشاره به برنامه های این جشنواره گفت: در کنار رقابت 10 گروه نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی استان با اعزام کارشناس ارشد تئاتر برای برگزاری جلسات نقد علمی نمایش ها و برگزاری کارگاه های تخصصی در روزهای جشنواره و حمایت از دو نمایش برگزیده این جشنواره برای اجرای عموم در شهرستان های استان، تلاش در ارتقای کیفی این رخداد ارزنده دارد.

پانزدهمین جشنواره تئاتر عربی خوزستان از 26 تا 29 دی ماه در سالن های حافظ و فرهنگ شهر سوسنگرد و با شرکت 9 نمایش از خوزستان و یک نمایش از کشور عراق در سوسنگرد برگزار می شود.



نمایش های 'جرح الورد' به کارگردانی سید صادق فاضلی از اهواز، 'شجره بلاهویه' به کارگردانی نوال وائلی از ماهشهر، 'روی بلا شاطی' به کارگردانی عبدالعظیم عساکره از رامشیر، 'روایه العشاق' کاری از علی سودانی از سوسنگرد، 'المعطف' به کارگردانی معصومه داغری از اهواز، 'عجده السابعه' کاری از کاظم شیاعی از شوش دانیال، 'دمعه الام' به کارگردانی عبدالحسین جلیل نسب از خرمهشر، 'الجرذ الاسود' کاری از عبدالهادی الجرف از سوسنگرد، 'جرده' به کارگردانی عبدلله حلیات از خرمشهر و نمایش 'نویز' کاری از رسول عباس حسن از کشور عراق در این جشنواره حضور دارند.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار