اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱

شوشان - زمان بابادی شوراب / کارشناس ارشد محیط زیست و دانشجوی دکترای سازه های آبی : حدود یک ماه است که اتفاقی چشمم به تابلویی که در سه راه فرودگاه اهواز میزان آلودگی هوا در این شهر را  نشان می دهد توجهم را جلب کرده است.

در کنار حد بالای میزان گرد و‌ غبار، آلودگی خطرناک دیگری به چشم می خورد، حدودا یک ماه است که میزان گاز no2 شهر از حد مجاز عبور کرده و‌ در منطقه ناسالم زرد رنگ قرار گرفته است.

آلودگی no2 این گاز خورنده، اکسیدان قوی و از نظر فیزیولوژیکی محرک مجاری تنفسی و سمی است.(سمیت بالایی دارد)

این گاز یک آلوده کننده ثانوی است که از سوخت نامناسب کارخانجات و وسایل نقلیه تولید می شود.

غلظت زیاد این ماده منجر به سیانور و ‌مرگ ‌در جانداران؟ می شود.

شاید در تابلوی هواشناسی نصب شده میزان آلودگی این گاز، عبور از منطقه سالم را نشان دهد و ‌از لحاظ روحی این نکته را تجلی کند به محدوده خیلی خطرناک نرسیده باشیم و ‌اشکالی ایجاد نکند و‌ میزان این آلودگی در هوا تنها در منطقه ناسالم قرار دارد، ولی این نکته در این تابلو از قلم افتاده است که مواد سمی از دو بعد باید بررسی شوند، یکی میزان غلظت آلوده کننده ها و ‌دیگری مدت زمانی که موجودات زنده در معرض آن قرار می گیرند.

لذا با توجه به اینکه استمرار این آلودگی نزدیک به یک ماه در مرز زرد قرار دارد، بایستی دانست که اهمیت و تاثیر بسیاری در نحوه سلامت جامعه شهری اهواز دارد و در صورت بروز بارندگی در این شرایط تاثیر مخرب آن به شکل باران اسیدی بیشتر خواهد بود.

چرا مسئولین ذی ربط در سازمان محیط زیست، ستاد بحران استان، شرکت ملی نفت ایران، شرکت توسعه نیشکر و سازمان توانیر برای رفع این آلودگی خطرناک هیچ تدبیری نمی اندیشند و تنها به جریمه کارخانجات متخلف و آلوده کننده می پردازند؟

آیا جریمه کردن این آلودکننده های بزرگ محیط زیست و ‌عاملان خدشه به سلامت روحی و جسمی جامعه با این عمل (پرداخت پول از یک جیب دولت به جیب دیگر آن)درمانی برای آسیب های انجام شده به مردم خواهد بود؟

 خسارت های جانی و ‌مالی مردم را چه کسی باید جوابگو ‌باشد؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار