اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
سه تیم خوزستانی فولاد، استقلال و نفت آبادان در هفته بیستم مسابقات لیگ برتر فوتبال، روزهای 28 و 29 دی به ترتیب در اهواز، بوشهر و اصفهان به دیدار رقبای خود می روند.
با گذشت 19 هفته از هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر تیم های فولاد، صنعت نفت و استقلال خوزستان با کسب 33، 25 و 17 امتیاز به ترتیب در مکان های دوم، نهم و چهاردهم رده بندی جای دارند.

تیم فولاد خوزستان در این هفته از رقابت ها در اهواز به مصاف تیم پیکان تهران خواهد رفت که با 26 امتیاز در پله ششم جدول قرار دارد.

سرخپوشان فولادی که در لیگ امسال 14 بازی را بدون شکست سپری کرده اند و آخرین باخت آنها به هفته پنجم آن هم در بازی برابر پیکان بر می گردد، تلاش می کنند علاوه بر روند شکست ناپذیری خود، انتقام شکست دور رفت را از شاگردان مجید جلالی بگیرند.

شاگردان پورموسوی از هفته ششم تا پیش از بازی هفته بیستم برابر پیکان، تاکنون هیچ باختی را تجربه نکرده اند بلکه با 6 پیروزی و هشت تساوی، امیدوار به کسب سهمیه آسیایی و قهرمانی در لیگ هستند هر چند که با تیم صدرنشین پرسپولیس 11 امتیاز فاصله دارند.

تاریخی ترین بازی فولاد و پیکان به لیگ دهم بر می گردد که با پیروزی 6 بر صفر سرخپوشان فولادی آن هم با هدایت مجید جلالی در ورزشگاه تختی اهواز همراه بود که در آن دیدار آرش افشین مهاجم کنونی تیم فولاد خوزستان با زدن چهار گل نقش موثری در شکست پیکان در آن برهه از زمان ایفا کرد.

دو تیم فولاد خوزستان و پیکان پیش از این 19 بار به مصاف یکدیگر رفتند که فولادی ها در 10 بازی به برد رسیدند و سه بار مغلوب حریف خود شدند همچنین 6 دیدار دو تیم با تساوی به پایان رسید.

تیم صنعت نفت آبادان دیگر نماینده خوزستان در این هفته از مسابقات به مصاف تیم باانگیزه ذوب آهن اصفهان خواهد رفت که هم اکنون با 29 امتیاز در مکان چهارم رده بندی جای گرفته است.

یکی از بدترین نتایج برزیلی های ایران در تاریخ ادوار لیگ برتر به بازی با ذوب آهن در سال‌ های 89 و 92 بر می گردد که در ورزشگاه فولادشهر با نتیجه مشابه 6 بر صفر برابر این حریف اصفهانی تن به شکست دادند. 

در آن 2 بازی هدایت زردپوشان آبادانی بر عهده آلفردو کاسیمیرو و سعید سلامات بود که هر دو سرمربی از سمت خود برکنار شدند.

تیم نفت آبادان با هدایت فراز کمالوند در لیگ امسال بر خلاف دوره های گذشته نتایج بسیار خوبی کسب کرده و با توجه به شرایط جدول از شانس گرفتن سهمیه آسیایی برخوردار است. 

این تیم خوزستانی در پنجره نقل و انتقالات بازیکنانی همچون طالب ریکانی، سوشا مکانی، سعید لطفی، حامد پاکدل و رضا یزدان پرست را جذب کرد تا در ادامه راه بتواند با کسب نتایج ایده آل باعث شادی هواداران خونگرم آبادانی شود.

تیم صنعت نفت آبادان در 13 رویارویی قبلی خود برابر تیم ذوب آهن اصفهان، صاحب چهار پیروزی و چهار شکست شده است همچنین پنج دیدار دو تیم با تساوی به پایان رسیده است.

تیم استقلال خوزستان دیگر نماینده خوزستانی حاضر در رقابت های لیگ برتر در این هفته میهمان تیم رده سومی پارس جنوبی جم در بوشهر خواهد بود و در صورت پیروزی برابر این تیم می تواند شرایط خود را در جدول بهبود دهد و تا حدودی به بقا در لیگ مطمئن شود.

اما در سوی مقابل، این دیدار برای زردپوشان تیم پارس جنوبی بسیار حساس است چرا که در صورت پیروزی برابر آبی های خوزستان می توانند به رده دوم جدول صعود کنند.

اگر چه تقابل مهدی تارتار و عبداله ویسی در بازی مرحله رفت که در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد به سود تیم شگفتی ساز پارس جنوبی به پایان رسید اما در نیم فصل دوم تیم استقلال خوزستان با جذب بازیکنانی نظیر یعقوب کریمی، اسماعیل شریفات، عادل کلاه کج، محمد شریفی، ناصر قلاوند، دانیال ماهینی و محمدامین آرام طبع به دنبال جبران شکست بازی رفت است.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:
پنجشنبه 28 دی:
ذوب آهن - صنعت نفت آبادان (ساعت 15 ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
پارس جنوبی جم - استقلال خوزستان (ساعت 15 ورزشگاه تختی جم)
جمعه 29 دی:
فولاد خوزستان - پیکان تهران ( ساعت 15 ورزشگاه غدیر اهواز)



/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار