اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
رییس کانون وکلای دادگستری خوزستان با بیان اینکه حدود 80 درصد بحران آب خوزستان به عوامل انسانی باز می گردد تاکید کرد: برخی به غلط تصور می کنند که دلیل انتقادات مردم خوزستان به طرح های انتقال آب تنها به دلیل وابستگی آنها به کارون است.
بدر سودانی چهارشنبه در نشست تخصصی راه های برون رفت از مرگ کارون در اداره کل محیط زیست خوزستان با تاکید بر اینکه خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی بخشی از دلایل کاهش آب رودخانه کارون است گفت: انتقال آب از مهم ترین دلایل نابودی کارون است.

وی ادامه داد: ایجاد کانون های گرد و غبار، نابودی کشاورزی و گونه های گیاهی تنها بخشی از آثار انتقال آب است.شیوع بیماری های نوپدید در خوزستان نیز از نتایج غیرمستقیم انتقال آب است.

سودانی با بیان به اینکه کارون میراث بشری است اظهار کرد: رودخانه کارون متعلق به همه مردم کشور است و همه باید برای احیای آن تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای استانی مانند خوزستان با دارا بودن رودخانه های پر آب، نباید مشکل آب ایجاد می شد. بحران آب در خوزستان ناشی از عملکرد ضعیف مسئولان در حوضه آب است.

سودانی با اشاره به نبود قانون برای منع انتقال آب رودخانه کارون اظهار کرد:دیگر قوانین ناقص در همین حوضه باعث ایجاد دردسرهای بسیاری شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان طرح شکایت از سازمان ها و شرکت های متخلف که فاضلاب خود را به کارون می ریزند وجود دارد یا خیر گفت: طبق ماده 66 قانون آیین دادرسی کیفری، اشخاص و تشکل های زیست محیطی می توانند از این شرکت های متخلف شکایت کنند.

وی افزود: طبق قانون فاضلاب حاوی مواد عفونی و شیمیایی اصلا نباید وارد رودخانه شود.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار