حجت‌الاسلام محمدصادق امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجدسلیمان اظهار کرد: برخی از سریال‌هایی که در ماه مبارک رمضان پخش می‌شود با جامعه ما همخوانی ندارد.

"> در خطبه های نماز جمعه های خوزستان چه گذشت ؟ / از تاکید بر حجاب تا انتقاد از سریال های ماه رمضان
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳

حجت‌الاسلام محمدصادق امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجدسلیمان اظهار کرد: برخی از سریال‌هایی که در ماه مبارک رمضان پخش می‌شود با جامعه ما همخوانی ندارد.

 

آیت الله موسوی جزایری : توجه مسئولان به وضعیت حجاب در ادارات دولتی و در کوچه و خیابان

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: مسئولان باید نسبت به وضعیت حجاب هم در ادارات دولتی و هم در کوچه و خیابان دقت لازم را داشته باشند. آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در خطبه‌های نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد اظهار کرد: مسئولان برای رعایت حجاب در ادارات و ارگان‌های دولتی دقت لازم را داشته باشند.

وی در ادامه به 21 تیر ماه سال 1314 اشاره کرد و گفت: وقتی هزاران تن از مردم مشهد در اعتراض به کشف حجاب و دستگیری آیت‌الله قمی توسط رضاخان در مسجد گوهرشاد تحصن کرده بودند ماموران رژیم به آن‌ها حمله می‌کنند و ابتدا در بیرون مسجد حدود 100 نفر را به خاک و خون می‌کشند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: در شب بیست و یکم تیر که هنوز تحصن مردم ادامه داشت ماموران رژیم وارد مسجد می‌شوند، در‌ها را می‌بندند و با مسلسل‌هایی که داشتند هزاران نفر را قتل عام می‌کنند و به شهادت می‌رسانند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: کشتار مردم متحصن مشهد در مسجد گوهرشاد به گونه‌ای بود که نه دیگر صدای تکبیری می‌آمد و نه نفسی بلند می‌شد به همین خاطر روز 21 تیر ماه، روز عفاف و حجاب نامگذاری شد.

وی تاکید کرد: مسئولان باید نسبت به وضعیت حجاب هم در ادارات دولتی و هم در کوچه و خیابان دقت لازم را داشته باشند. آیت الله موسوی جزایری در ادامه به 25 تیر سالروز تاسیس بهزیستی اشاره کرد و گفت: این نهاد متولی رسیدگی به امور افراد بی‌سرپرست، معلولان جسمی و روحی و همچنین عقب مانده‌های ذهنی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه خداوند نزد دل‌های شکسته است افزود: افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند دل‌های شکسته‌ای دارند که باید حواسمان به این‌ها باشد.امام جمعه اهواز در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به فرارسیدن ماه میهمانی خداوند، از همگان خواست فرصت ماه مبارک رمضان را غنیمت شمرند.

امام جمعه موقت شوش : حفظ حجاب و امنیت اخلاقی در جامعه وظیفه ای همگانی است

امام جمعه موقت شوش حفظ حجاب و امنیت اخلاقی در جامعه را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: مسوولان باید نسبت به موضوع عفاف و حجاب و امنیت اخلاقی جامعه جدیت بیشتری به خرج دهند.

حجت الاسلام عبدالرزاق عفری در خطبه های نماز جمعه این هفته شوش که درمسجد جامع برگزارشد،با گرامیداشت روز عفاف و حجاب افزود:بانوان جامعه اسلامی باید عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند. وی افزود: در سایه عفاف و حجاب، زنان باید پاکدامن باشند و حجاب را به خوبی رعایت کنند.

امام جمعه موقت شوش با بیان اینکه یکی از حربه های دشمن رواج بی بندوباری و ولنگاری است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ بی بندوباری ، باعث تباهی و اضمحلال نظام خانواده می شود لذا همه باید نسبت به این موضوع حساس بوده و اجازه نداد دشمن اهداف شوم خود را در کشور پیاده کند.

وی بیان داشت :بی تردید نتیجه بی بندوباری و برهنگی، متلاشی شدن کانون خانواده است و باید همه در این زمینه به خوبی هوشیار باشیم.

حجت الاسلام عفری نقش دستگاه ها و نهادهای فرهنگی بویژه رسانه ملی در ارتقاء جایگاه عفاف و حجاب در جامعه را مهم ، حساس و برجسته خواند.

امام جمعه موقت شوش به 26 تیر روز آغاز به کار شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان با آرامش و اطمینان از چشمه سار نظام محافظت می کند.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان در چهارچوب وظایف قانونی خود از ورود افرادی که منع قانونی برای حضور در مناصب ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی دارند، جلوگیری کرده است.عفری افزود: عملکرد شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم زمینه ساز خلق حماسه سیاسی 24 خرداد شد. امام جمعه موقت شوش ماه مبارک رمضان را زمینه ساز تهذیب نفس خواند و گفت: با بهره گرفتن از این ماه پر خیر و برکت باید به تهذیب نفس پرداخت و روح و جان را تازه کرد.

وی کمک به همنوعان و دستگیری از اقشار بی بضاعت را از دیگر نکات مهم در ماه رمضان بیان کرد و از خیرین خواست تا در این ماه بیشتر به فکر نیازمندان باشند.

امام جمعه اروندکنار: شورای نگهبان سنگر راهبردی دفاع از قانون اساسی است

امام جمعه اروندکنار با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان سنگر راهبردی برای دفاع از تمامیت قانون اساسی در کشور است.

حجت الاسلام مهدی محمدی پوردر خطبه های نمازجمعه اروندکنار افزود: شورای نگهبان از یک جایگاه بسیار رفیع ، معتبر ، شرعی و قانونی برخوردار است.وی تصریح کرد: شورای نگهبان پیوسته ضامن حفظ و بقای نظام بوده و تمام قوانین مجلس باید مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد تا رسمیت پیدا کند.حجت الاسلام محمدی پور در بخش دیگری از سخنان خود به روز عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: حجاب حریم اجتماع را از بی عفتی و آلودگی های نگه می دارد.امام جمعه اروندکنار به کشف کودتای آمریکایی نوژه اشاره کرد افزود: کشف و خنثی سازی این کودتا نشان داد که دشمنان انقلاب همواره در صدد توطئه علیه کشور بودند که نقشه های آنان با امدادهای غیبی راه به جایی نبرده است.

امام جمعه شهر امام: شورای نگهبان ، حافظ انقلاب و ارزش ها اسلامی است

امام جمعه شهر امام با تبریک سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت:شورای نگهبان قانون اساسی ، حافظ انقلاب و ارزش های والای آن است.حجت الاسلام محمدعلی پاپی زاده شاه آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر امام از توابع شهرستان دزفول با گرامیداشت 23 تیرماه روز گشایش نخستین مجلس خبرگان رهبری افزود: مجلس خبرگان رهبری یکی از قوت های نظام مقدس جمهوری اسلامی بشمار می رود.وی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر کشور مصر گفت: ایجاد دو دستگی در مصر به نفع اسراییل استجریان مصر آبستن اتفاقات بزرگ است و لازم است که مردم این کشور از بیداری اسلامی محافظت کنند.

وی اظهار داشت: انقلاب و بیداری اسلامی در مصر نوکری این کشور به آمریکا و اسراییل را از بین برد و مردم نباید اجازه دهند این نوکری دوباره به مصر باز گردد.وی در ادامه با اشاره به راه اندازی سیستم فرستنده دیجیتال صدا و سیما در شمال خوزستان گفت: استفاده از ماهواره در منطقه با راه اندازی این سیستم کاهش می یابد.

حجت الاسلام پاپی زاده شاه آبادی ، 25 تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی را یادآور شد و افزود: سازمان بهزیستی در کمک به معلولان و نیازمندان تلاش زیادی می کند و لازم است که به نقاط دور دست نیز توجه بیشتری شود.امام جمعه شهر امام دزفول ارتقای دانشکده علوم پزشکی دزفول به دانشگاه را تبریک گفت و افزود: مردم به اسم و عنوان بسنده نمی کنند و لازم است که در بخش بهداشت و درمان خدمات عینی و بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پیگیری مشکلات شهرستان دزفول وظیفه نماینده است افزود: در صورتی که کاری در شهرستان انجام می شود ، نیاز به تبلیغات گسترده نیست.حجت الاسلام پاپی زاده شاه آبادی با اظهار تاسف از فروش خانه بهداشت شهر امام از توابع دزفول افزود: احداث بیمارستان تامین اجتماعی در این شهر از خواسته های به حق اهالی است.

امام جمعه دزفول : شورای نگهبان تاثیر بسزایی در خلق حماسه سیاسی داشت

امام جمعه دزفول ، 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی را یادآور شد و گفت: شورای نگهبان تاثیر بسزایی در خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد داشت.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی  در نماز جمعه این هفته دزفول در مصلی امام علی (ع) این شهر افزود: شورای نگهبان با قانونمنداری و تایید صلاحیت توام با بصیرت در انتخابات 24 خرداد ماه نقشه های شوم دشمنان را نقش برآب کرد و زمینه خلق حماسه سیاسی مردم را فراهم کرد.

وی در خصوص تحولات مصر گفت:اقدام ارتش مصر در برکناری نخستین رییس جمهور منتخب ، انتقادهای فزاینده ای را متوجه آمریکا کرد.امام جمعه دزفول افزود: موافقان و مخالفان مرسی مخالف دخالت بیگانگان بوِیژه آمریکا در کشور خود هستند.

وی با اشاره به اینکه خلا رهبری در مصر مشهود است اظهار داشت: متاسفانه ، بالاگرفتن خشونت ها و کشتن مردم مصر در درگیری با ارتش اوضاع این کشور را بسیار پیچیده کرده است.حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: امید است ملت مصر به ضعف اخوان المسلمین که نتوانستند دوست را از دشمن تشخیص دهند گرفتار نشود و از دخالت بیگانگان در اداره کشور مصرجلوگیری کنند.

وی با اشاره به 25 تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: سازمان بهزیستی مسوولیت های خطیر و گسترده ای را چون اورژانس اجتماعی ، توانبخشی به معلولان و افراد ناتوان و نگهداری از سالمندان را بر عهده دارد که اقدامات اساسی و بزرگی در جامعه هستند.

امام جمعه دزفول ، 21 تیرماه روز عفاف و حجاب را یادآور شد و افزود: حجاب و عفاف علاوه بر اینکه مساله ای اجتماعی و سیاسی است بلکه مساله ای اعتقادی و برگرفته از آموزه های دینی است.

وی با اشاره به اینکه شبکه های ماهواره ای مخرب ، حجاب و عفاف را مورد هدف قرار داده اند اظهار داشت: خانواده ها برای مقابله با این تهاجم فرهنگی توجه ویژه ای به مساله حجاب و عفاف داشته باشند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اظهار خرسندی از راه اندازی سیستم فرستنده دیجیتال در شمال خوزستان افزود: خانواده ها باید از ماهواره ها که بلای خانمان سوز جوامع اسلامی هستند به سوی سیستم دیجیتال سوق داده شوند.امام جمعه دزفول عفاف را ناظر بر صفت درونی برای بازداشتن انسان از غرایض و حجاب را ایجاد پوششی مناسب در برابر نامحرم دانست و گفت: باید مساله عفاف و حجاب برای بانوان تبیین شود تا آن را با عقلانیت بپذیرند.

وی افزود: در دیدار با مدیریت آموزش و پرورش دزفول ، اجباری کردن حجاب توسط فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش درخواست شد ؛ چراکه معلمان که عهده دار تربیت دانش آموزان هستند ، باید اصول و موازین اسلامی را رعایت کنند.

خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و افزود: مسوولان و متولیان فرهنگی برقراری کلاس های قرآن و تفسیر برای نسل جوان را در این ایام مد نظر قرار دهند.وی افزود: باید با بهره گیری از ایام ماه رمضان ، جنایات سلفی ها و وهابی ها در سوریه و لبنان و اهانت آنها به مقدسات بر همگان آشکار شود.حجت الاسلام قاضی دزفولی ، روزه را زیرساختی برای روحیه مقاومت و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

وی به پیروزی های شیرین تیم ملی والیبال ایران اشاره کرد و گفت: محمد موسوی والیبالیست دزفولی در این تیم خوش درخشید که جای قدردانی دارد.امام جمعه دزفول همچنین ارتقای دانشکده علوم پزشکی دزفول به دانشگاه را به مردم دزفول تبریک گفت و افزود: این مهم با عنایت خداوند متعال و دستور مستقیم رییس جمهور بوقوع پیوست که در نوع خود معجزه بود.وی با اشاره به تاسیس دانشکده معماری در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اظهار داشت: گام های بلندی در توسعه شهرستان برداشته شده است.

امام جمعه شوشتر:حفظ حجاب و عفاف در جامعه ضروری است

امام جمعه شوشتر گفت: حفظ حجاب و عفاف در جامعه ضروری است و باید با تمام توان از عفاف در جامعه دفاع کرد. حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شوشتر اظهار کرد: امروز سالروز حمله وحشیانه رضاخان به متحصنین مسجد گوهرشاد مشهد به کشف حجاب است و باید این روز را گرامی داشت.وی افزود: افرادی در مسجد گوهرشاد به دلیل حفاظت از حجاب و عفاف به خاک و خون کشیده شده‌اند و باید این استقامت و حفاظت از ارزش‌های والای اسلامی مدنظر همه مردم جامعه باشد.

سلیمانی با اشاره به اینکه باید حفاظت از حجاب و عفاف در جامعه بر اساس قانون انجام شود، تاکید کرد: زمانی که از دستگاه‌های نظامی و انتظامی در این باره پرسش می‌شود مشکل اساسی را نبود قانون در این باره اعلام می‌کنند که در این باره باید مجلس شورای اسلامی تلاشی مضاعف کند.

وی با اشاره به اینکه مردم از روزه‌خواری در جامعه دلخور می‌شوند، تاکید کرد: مردم از روزه‌خواری در جامعه بسیار ناراحت می‌شوند و باید متولیان در این زمینه تلاشی جدی کنند.

سلیمانی افزود: مردم انتظار دارند که متولیان در این بخش تلاشی جدی و شبانه روزی داشته باشند تا مظاهر روزه‌خواری در جامعه کاهش یابد و با افراد در این باره برخورد شود.سلیمانی افزود: ماه رمضان ماه فرصت‌های طلایی در بخشش و غفران است و باید کوشید تا از همه توان برای جلوگیری ارتکاب به گناه استفاده کرد.رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر گفت: در ماه رمضان ترک گناه می‌تواند اصلی‌ترین برنامه عرفانی و شرعی باشد و در این باره باید بسیار تذکر دهیم.

امام جمعه مسجدسلیمان : انتقاد از سریال‌های ماه رمضان

امام جمعه مسجدسلیمان به پخش برخی سریال‌های ماه مبارک رمضان انتقاد کرد. حجت‌الاسلام محمدصادق امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجدسلیمان در مصلای این شهر اظهار کرد: برخی از سریال‌هایی که در ماه مبارک رمضان پخش می‌شود با جامعه ما همخوانی ندارد.

وی افزود: در برخی از سریال‌ها خانه‌های 2 هزار متری و ماشین‌های گران قیمت نمایش داده می‌شود که با واقعیت‌هایی که در جامعه ما هست فاصله زیادی دارد.

خطیب جمعه مسجدسلیمان در ادامه با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: انجام کارهای خیر در این ماه، ثواب‌های زیادی دارد.

وی با سفارش مومنان برای انجام اعمال ماه مبارک رمضان در مفاتیح الجنان، تاکید کرد: یکی از کارهایی که در این ماه سفارش شده ختم قرآن است.امینی از همگان خواست تا برای قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان وقت بگذارند زیرا ثواب زیادی دارد و در این ماه نیز سفارش شده است.امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این شهر، از صدا و سیما به خاطر پخش جزء خوانی قرآن کریم از شبکه‌های مختلف سیما تشکر کرد.

امام جمعه خرمشهر : رسیدگی به افزایش بی‌رویه قیمت ارزاق مردم و کالاهای اساسی

امام جمعه خرمشهر با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور افزود: در سال‌جاری و در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد افزایش بی‌رویه قیمت ارزاق مردم و کالاهای اساسی هستیم که این موضوع بایستی هر چه زودتر رسیدگی شود.حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد اظهار کرد: حجاب و عفاف از مسائل مهم در اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: بی‌حجابی مقدمه بی‌عفتی و بی بندباری زن است. امام جمعه خرمشهر تصریح کرد: مردم خوب و متدین باید نسبت به حقیقت موجود جامعه و تلاش برخی‌ها در گسترش بدحجابی و بی‌حجابی بی‌تفاوت نباشند و به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل و تذکر لسانی به شکل جدی بپردازند.

موسوی اظهار کرد: هر حرکتی که برای دفاع از زنان انجام می‌گیرد باید رکن اصلی آن در رعایت عفاف باشد.

خطیب جمعه خرمشهر در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور افزود: در سال‌جاری و در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد افزایش بی‌رویه قیمت ارزاق مردم و کالاهای اساسی هستیم که این موضوع بایستی هر چه زودتر رسیدگی شود.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی باید تلاش بیشتری برای نظارت بر وضعیت بازار و کنترل قیمت‌ها بکنند.

امام جمعه خرمشهر در ادامه خطبه‌ها به قانون اساسی اشاره کرد و گفت: قانون اساسی اساس هر کشور است و در کشوری که قانون حکومت نکند خصوصا قانونی که قانون اسلام است این کشور را نمی‌توان اسلامی دانست.موسوی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان قانون اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: اگر بخواهیم به اهمیت و جایگاه شورای نگهبان پی ببریم، باید دید که بیشترین هجمه‌ها بعد از انقلاب توسط دشمنان نظام به شورای نگهبان و قانون اساسی شده است.وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در نظام مقدس جمهوری اسلامی از جایگاه مهمی برای تطبیق قوانین با شرع اسلامی و قانون اساسی برخوردار است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار