اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
معاون صنعت کشت و صنعت امیر کبیر:
معاون بخش صنعت کشت و صنعت امیر کبیر درخصوص برداشت سبز از مزارع نیشکر این شرکت بیان کرد: سال گذشته ۲۲ درصد به صورت سبز برداشت شد و امسال هم پیش بینی می شود این میزان به حدود ۲۵ درصد برسد. وی گفت: در چند سال گذشته برداشت نیشکر در تمام دنیا به صورت سوخته بود ولی پس از ...

معاون بخش صنعت کشت و صنعت امیر کبیر درخصوص برداشت سبز از مزارع نیشکر این شرکت بیان کرد: سال گذشته ۲۲ درصد به صورت سبز برداشت شد و امسال هم پیش بینی می شود این میزان به حدود ۲۵ درصد برسد.


وی گفت: در چند سال گذشته برداشت نیشکر در تمام دنیا به صورت سوخته بود ولی پس از مطرح شدن بحث مباحث زیست محیطی، کشورهایی مانند استرالیا برنامه ریزی کردند تا در یک برنامه ۲۰ ساله این برنامه را اجرا کنند.

سید حسن موسوی با اشاره به برنامه ریزی ها در ایران برای برداشت سبز در چند سال آینده اظهار کرد: دسترسی به تکنولوژی و طراحی دستگاه ها در استرالیا باعث شده تا مشکلی برای پیشبرد طرح شان نداشته باشد ولی در ایران با مسائلی روبرو هستیم و اگر بخواهیم به صورت ۱۰۰ درصد به سمت برداشت سبز برویم، کشور باید بتواند زیرساخت ها را در راستای برداشت سبز نیشکر فراهم کند.

وی ادامه داد: در تناژ بالای امکان برداشت سبز وجود ندارد زیرا تکنولوژی برداشت آن در حال حاضر وجود ندارد بنابراین همزمان با تعهدات ما، باید بحث تکنولوژی برداشت سبز هم فراهم باشد و امکان ساخت صنایع پایین دستی ایجاد شود تا محصول باقی مانده مشکل زا نباشد.

معاون بخش صنعت کشت و صنعت امیر کبیر یادآور شد: با سازمان محیط زیست هماهنگی شده تا برداشت ما تا میزان مشخصی سبز باشد ولی نمی توانیم امسال ۶۰درصد برداشت سبز داشته باشیم.

سید حسن موسوی درخصوص کنترل پساب صنعتی و بهداشتی این واحد نیشکر عنوان کرد: در راستای حفظ استانداردهای محیط زیست، از پنج سال پیش پیمان کیوتو را اجرایی کردیم و سوخت کارخانه ها از مازوت به گاز تبدیل و از خروج سالانه ۶۰ میلیون متر مکعب کربن به محیط جلوگیری شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار