شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از رواج پدیده کم فروشی و گران فروشی در بازار خبر داد و گفت: باید جلوی این کار گرفته شود زیرا به مردم فقیر آُسیب جدی وارد می کند.

آیت الله سید علی شفیعی با اشاره به تحقق نیافتن اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌ اظهار کرد: اختلاط زن و مرد در خیابانها، کم کاری در ادارات، عدم تکریم ارباب رجوع، خوش برخورد نبودن با مراجعه کنندگان ارگانهای دولتی و ایجاد گره در کار مردم از سوی برخیها، از مهمترین منکرات جامعه ما هستند.

وی با ابراز تاسف از وجود پدیده بی حجابی در سطح جامعه عنوان کرد: پوشش برخی از بانوان در کشور به هیچ وجه مطابق با دین اسلام نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در مراحل نخست امر به معروف و نهی از منکر، اظهارات لفظی و تذکر زبانی است، افزود: پس از گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی همراه با اعتقاد راسخ برای تاسیس حکومت، امر به معروف و نهی از منکر باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه در دانشگاه های کشور منکراتی همچون تدریس درسهای غیر اسلامی و احیانا اشتغال برخی از اساتید غیر اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: مسئولان مربوطه باید برای حل این مسئله مهم چاره ای اساسی اندیشه کنند.

وی با بیان اینکه کم فروشی، گران فروشی و ربا خواری از مهمترین منکراتی است که امروز در بازار در حال گسترش است، گفت: متاسفانه این منکرات با عناوین مختلف و پوشش اسلامی در حال انجام هستند که باید گفت هرگز با تغییر نام یک کار حرام، واقعیت و ماهیت آن تغییر پیدا نمی کند.

نائب رئیس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: در برخورد با منکرات اجتماعی که وظیفه دولت است، همان گونه که در اصل هشتم قانون اساسی به آن اشاره شده در حکومت اسلامی باید دولت از طریق یک نظام واحد و به صورت نهادی که فقط کار آن مبارزه با آن منکرات باشد به برخورد لازم بپردازد.

وی با بیان اینکه باید با منکرات اجتماعی همچون سرقت، تجاوز به ناموس مردم و مسائل اخلاقی به شدت برخورد کرد، تصریح کرد: تا جایی که منکر مربوط به کار فردی است باید تذکر لسانی داده شود اما اگر منکر به اجتماع بر می گردد باید با قاطعیت کامل جلوی آن را گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار