اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
نماینده مردم ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس :
علی گلمرادی: خوزستان در بحرانی‌ترین دوران خود در طول تاریخ قرار دارد، برای نجات آن باید به جنگ طبیعت و قشری نگری مدیران رفت.
علی گلمرادی گفت: بی‌توجهی دولت‌ها در سال‌های گذشته تا کنون باعث گردید که در این سال‌ها در بخش‌های مختلف، استان خوزستان مورد هجوم مشکلات عدیده‌ای قرار گیرد که شرایط زندگی  و ماندگاری در این استان را با خطری جدی مواجه نمایند.

علی گلمرادی افزود: بحث کم‌آبی، ریزگردها، عدم توسعه‌یافتگی جاده‌ها و شهرها، بیکاری، عدم توسعه‌یافتگی در بهداشت و درمان، بی‌توجهی به رفاه مردم و تفرجگاه‌ها، عدم اختصاص سهم مناسب در مدیریت کلان کشور برای مدیران شایسته‌ی خوزستانی، هجوم نیروهای کار که اکثراً وابسته به صاحبان مناسب و موقعیت در دولت‌ها هستند به این استان، همه و همه در کنار یکدیگر باعث گردیده که این استان علیرغم اینکه از ثروت خدادادی بالایی برخوردار است، خود در فقر و سوء مدیریت غرق شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در سطوح عالی تصمیم‌گیری دولت‌ها، سهمی برای خوزستانی‌ها دیده نشده و همین مسأله باعث گردیده است تا در ادوار مختلف، تصمیماتی توسط برخی مدیران گرفته شود که می‌بینیم نتیجه‌ی این تصمیمات، آبادانی استان‌هایشان با هزینه‌ی مردم خوزستان است.

وی بیان داشت: در این شرایط حساس، بایستی تمام نیروهای استان خوزستان اعم از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، احزاب سیاسی چپ و راست، تشکل‌ها و گروه‌های فعال مدنی، در کنار یکدیگر قرار گیرند تا به‌صورت جهادی، به مقابله با قشری نگری حاکم از گذشته تا کنون و همچنین معضلات طبیعی برخیزیم. اولویت ما باید رفع مشکلات و تنگناهای بوجود آمده در این استان باشد تا در گام نخست شرایطی فراهم شود که منتج به رضایت عمومی مردم گردد که خود ضمانتی است برای امنیت جامعه و کشور. ما مانند جاهای دیگر دست نیاز به‌سوی کسی دراز نمی‌کنیم بلکه می‌گوییم از درآمدهای خودمان، خرج خودمان شود. امنیت و آرامش خوزستان، امنیت و آرامش کشور را به دنبال خواهد داشت.

گلمرادی همچین اذعان نمود: خیلی مایلم بدانم که پروژه‌های سنگین و بزرگی که در کوتاه‌ترین مدت و با هزینه‌های هنگفت، یکی پس از دیگری در تهران و برخی استان‌های نورچشمی به بهره‌برداری می‌رسند، از محل کدام درآمد صورت می‌گیرند، آن‌وقت مثلاً محور هندیجان به ماهشهر سال‌هاست که تکمیل نگردیده. یا آزادراه خلیج‌فارس که یکی از گران‌ترین عوارضی‌های کشور را دارد، کوچک‌ترین امکانات رفاهی چه در بُعد روشنایی و چه در بُعد کیفیت آسفالت و خدمات بین جاده‌ای را ندارد. حتی اگر خوزستان را مادری فرض کنیم که باید به کودکش شیر بدهد، باید این مادر را تقویت کنیم تا بتواند به‌درستی از عهده تغذیه‌ی فرزندانش برآید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خواهان تشکیل یک کارگروه ویژه متشکل از نخبگان استان خوزستان با تخصص‌های گوناگون، جهت مطالعه و ارائه‌ی راهکارهای اجرایی برای حل این مشکلات، یک‌بار برای همیشه شد.

 


/ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار