اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور:
دکتر نظری: اصحاب رسانه چشم، گوش و زبان جامعه هستند و از آنها انتظار می‌رود در بخش سلامت با ما همکاری و همراهی بیشتری داشته باشید.
دکتر نظری: در روز یکشنبه 8 بهمن ماه 1396 نشست صمیمانه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اصحاب رسانه و خبرنگاران حوزه سلامت استان خوزستان با حضور دکتر ایرج نظری رئیس دانشگاه در محل سالن جلسات ریاست برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، دکتر نظری پیشاپیش ضمن عرض تبریک ایام ا.. دهه مبارک فجر گفت: امیدوارم همه دست به دست هم دهیم تا ترقی، تعالی و پیشرفت بهتری را برای اهداف انقلاب اسلامی رقم بزنیم و خدمات بیشتری را به مردم ارائه نمائیم.


وی ادامه داد: از آنجایی که شما خبرنگاران و اصحاب رسانه در بطن جامعه هستید و از یک طرف ارتباط مستقیم با همه مسائل و معضلات مردم داشته و از سوی دیگر با مسائل و مشکلات دولت آگاه هستید، انتظار می رود که از مسائل مختلف سخن بگویید تا بتوان در جهت رفع مشکلات به شکل اصولی، درست و علمی عمل کنیم تا باری از دوش مردم برداشته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: نباید صرفا با فعالیت‌های عوام فریبانه، کارهای سطحی، غیر کارشناسی و غیر علمی پاسخگوی سوال‌های غیر منطقی باشیم که متاسفانه از این دست سوال‌ها در کشور ما کم پرسیده نمی‌شود و عوارض و تبعات آن در نقاط مختلف کشور و خوزستان به چشم می‌خورد.

نظری خاطرنشان کرد: معتقد هستم که اگر فعالیت‌ها بر اساس اصول علمی و مبانی لازم انجام شوند، قطعا پاسخگوی همه مشکلات خواهیم بود کما اینکه برعکس این موضوع نیز، نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه مشکلات را چندین برابر می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر برای پاسخ دادن به یک سوال غیرمنطقی یا انتخاب غیرصحیح در محلی که بایستی کاری انجام شود، سرمایه گذاری نمائیم، سرمایه مملکت را هدر داده‌ایم و بهره‌وری لازم را نیز از آن نداشته‌ایم؛ بعنوان مثال اگر از ما خواسته شود که بدون در نظر گرفتن مبانی اصلی و علمی از لحاظ جایگاه، دسترسی و جمعیت، بیمارستانی در منطقه‌ای ساخته شود، قطعا سرمایه‌گذاری اشتباهی صورت گرفته و استفاده بهینه‌ از منابع نخواهد شد.

نظری اضافه کرد: اگر بتوانیم بر اساس آمارها، تحقیقات، بررسی ها و نیازمندی های موجود، امور را بصورت علمی پیش ببریم، قطعا همه به شکل مفید و موثر از آن بهره خواهیم برد.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه چشم، گوش و زبان جامعه هستند گفت: از شما انتظار می‌رود در بخش سلامت با ما همکاری و همراهی بیشتری داشته باشید زیرا همانطور که می دانید مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد و البته فعالیت های زیادی هم در دولت قبلی و هم در دولت فعلی انجام شده و در حال انجام می باشد ولی متاسفانه به لحاظ کثرت مسائل و مشکلات این حوزه، دولت و برنامه های موجود به تنهایی نمی توانند مشکلات را حل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یادآور شد: بسیاری از معضلات و مشکلاتی که در بخش سلامت به وجود می آیند، حاصل فعالیت‌هایی است که در جاهای دیگر انجام شده و بخش بهداشت و درمان به صورت ناخواسته درگیر آنها می گردد.

نظری به موضوع ریزگردها و باران های پاییزی اشاره کرد و گفت: اینکه این مسائل به چه شکل به وجود آمده‌اند، اصلا چرا به وجود آمده‌اند، بر اساس چه برنامه‌ریزی های اشتباهی به وجود آمده‌اند، آیا واقعا همه این اتفاقات حاصل تغییرات زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی و جغرافیایی طبیعی است، آیا مشکلات حاصل تفکرات غلط ما انسان ها نمی باشد و آیا همه این معضلات حاصل اقدامات غیرعلمی و غیر کارشناسی می‌باشند؛ همه این مسائل به گونه‌ای به بخش بهداشت و درمان مربوط نمی‌شوند، بلکه وظیفه‌ای که از دست ما به عنوان متولیان بخش سلامت استان بر می‌آید، ارائه خدمات درمانی مطلوب به مراجعه کنندگانی است که به خاطر این مشکلات راهی مراکز درمانی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه انعکاس مشکلات و مسائل بر عهده اصحاب رسانه می‌باشد افزود: باید از مسئولان مربوطه خواست که با پاسخ های درست و علمی، جوابگوی مشکلات موجود باشند؛ از هیجان زدگی و احساس دوری کرد تا بتوان بر پایه ریشه یابی کردن مشکلات و شناسایی عوامل آنها، زندگی بهتری را برای مردم رقم زد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان گفت: به دور از هرگونه حاشیه و فارغ از نقدهای غیرمنصفانه، با اشتیاق مایل به شنیدن واقعیت ها، نظرات، پیشنهادات و نقدهای سازنده شما اصحاب رسانه می باشم و معتقدم که همگی با هم باید به سمت رفع مشکلات گام برداریم تا شرایط بهتری را برای جامعه و مردم در بخش سلامت ایجاد نمائیم.






نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار