اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
بخشدار غیزانیه:
شاهین هاشمی: دو سوم کانون های فوق بحرانی ریزگرد در بخش غیزانیه اهواز قرار دارد که کارهای زیادی برای مقابله با ریزگردها در این منطقه در دست اقدام است.
شاهین هاشمی بیان کرد: 113هزار هکتار کانون ریزگرد درجنوب شرق اهواز وجود دارد که 42 هزار هکتار آن کانون فوق بحرانی است.

وی گفت: یک سوم وسعت این کانونها در شهرستان کارون و دو سوم کانون های فوق بحرانی ریزگرد در بخش غیزانیه وجود دارد.

بخشدار غیزانیه افزود: تا کنون درحدود 6 هزار و پانصد هکتار از کانونهای غیزانیه نهال کاری شده و برای نخستین بار مالچ پاشی در 720 هکتار این منطقه در اراضی دارای ماسه های روان آغاز شده است.

بخشدار غیزانیه شهرستان اهواز گفت: مالچ پاشی در زمین های دارای ماسه روان اطراف روستاهای فای سید محمد تا ربیعی این بخش غیزانیه تا 2 ماه آینده به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه از منابع نفت تامین شده است اظهار کرد: مالچ پاشی در نقاط دیگر دارای ماسه های روان نیز ادامه دارد.

42هزار هکتار از اراضی جنوب شرق اهواز فوق بحرانی است و طبق برنامه قرار است امسال نیز در سطح 19هزار هکتار از این زمینها نهال کشت شود.

بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار از زمین های خوزستان را بیابان تشکیل داده که نقش مهمی در بروز پدیده گرد و غبار در این استان دارد و گفته می شود بین 30 تا 40 درصد این گرد و غبارها منشاء داخلی دارد.

بر اساس مطالعات، مساحت کانون های فرسایش بادی و ماسه های روان در خوزستان 280 هزار هکتار و وسعت کانون های رُسی 350 هزار هکتار است که کانون های رسی، بحرانی معرفی شده است.

حدود 40 هزار هکتار از این کانون ها در جنوب و شرق اهواز کانون های فوق بحرانی است که در اولویت طرح مقابله با ریزگرد قرار دارد و از بهمن پارسال عملیات مهار کانون ها در این سطح آغاز شد.

از تاریخ 29 دی تا سوم بهمن ماه جاری استان خوزستان درگیر پدیده ریزگرد شده بود که این وضعیت چندین نوبت مدارس و ادارات بسیاری از شهرستان های استان را تعطیل کرد.

در این مدت بیش از یک هزار نفر در استان به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند.
دوم بهمن ماه جاری وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای بازدید از کانون های ریزگرد در اهواز و بررسی طرح مقابله با ریزگردها به اهواز سفر کردند.

بخش غیزانیه در شرق اهواز، بیش از 90 روستا و بیش از 26 هزار نفر جمعیت دارد.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار