اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند ، عنوان کرد ؛
آبادان - شوشان ؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند ، گفت :جشنواره فیلم فجر با پیشینه ای به قدمت انقلاب اسلامی بعنوان مهم ترین رویداد فرهنگی و حرفه ای سینمای ایران است و با رایزنی انجام شده فیلم های این جشنواره طبق برنامه ای مشخص ، در منطقه آزاد اروند به نمایش گذاشته می شود.
شوشان آبادان ؛ همایون قنواتی امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد ، اظهار کرد : امسال وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می‌شویم و تلاش داریم تا برنامه های مختلفی را در ایام دهه فجر به نحو احسن انجام دهیم.
وی افزود : با هماهنگی های انجام شده امسال مقرر شد سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در منطقه آزاد اروند همانند یک استان برگزار شود که محل برگزاری این جشنواره در منطقه آزاد اروند سینما نخل خرمشهر و سینما مهر آبادان است.
قنواتی ادامه داد : همزمان با این جشنواره گروهی از فیلم سازان و صاحبات اثر در این حوزه را دعوت می‌کنیم تا جلساتی با موضوع فیلم و سینما با مردم داشته باشند و در این زمینه سپاس خود را از عواملی که در این راه ما را کمک کردند اعلام میکنم.
وی از افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از 14 بهمن ماه در سینما نخل خرمشهر خبر داد و بیان کرد : مراسم اختتامیه این جشنواره را 22 بهمن ماه در آبادان برگزار می‌کنیم و قرار است نشست هایی با مدیران سینمایی انجام دهیم که بخشی از تجهیزات سینمایی را به روز کنیم و همچنین سینماهای قابل حمل یا پرتابل را برای روستاها ایجاد کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند از اختصاص اعتبار 6 و نیم میلیارد تومانی برای بازسازی و تجهیز اماکن فرهنگی و هنری تا سال آینده خبر داد و تصریح کرد : امسال اعتبارات عمرانی قابل توجهی را در حوزه فرهنگی تامین کردیم که کلیه مجتمع های فرهنگی آموزشی مانند حوزه هنری، کتاب خانه ها، کانون های فکری پرورشی و سالن های ارشاد را تجهیز کنیم، طی هفته های آینده کار توسعه، مرمت و بازسازی این اماکن انجام می شود و تا سال آینده کلیه مراکز فرهنگی ما تجهیز می شوند.
وی گفت:جشنواره فیلم فجر با پیشینه ای به قدمت انقلاب اسلامی بعنوان مهم ترین رویداد فرهنگی و حرفه ای سینمای ایران است و با رایزنی انجام شده فیلم های این جشنواره طبق برنامه ای مشخص ، در منطقه آزاد اروند به نمایش گذاشته می شود.
قنواتی اظهار کرد: :طبق برنامه ،فیلم های جشنواره در ٢ نوبت صبح و بعداز ظهر در سینما مهر آبادان و سینما نخل خرمشهر برای علاقه مندان اکران می شوند.  
دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در منطقه آزاد اروند بیان کرد: اکران فیلم های بخش سیمرغ جشنواره فیلم فجر از شنبه چهاردهم بهمن ماه آغاز و تا ١٨ بهمن ماه جاری ادامه می یابد.
مدیر فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند  با اعلام اینکه ؛  در بخش کودک و نوجوان ٥ فیلم و در بخش سیمرغ ١٣ فیلم به نمایش گذاشته می شود به اسامی فیلم های جشنواره فجر در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود :فیلمها جشنواره در این منطقه عبارتند از:
قهرمانان کوچک ساخته حسین قناعت، امپراطور جهنم به کارگردانی پرویز شیخ طادی، اتاق تاریک به کارگردانی روح اله حجازی، دنیای کیف ها حمید نخعی، تنگه ابوغریب به کارگردانی بهرام توکلی، کامیون به کارگردانی کامبوزیا پرتوی، به وقت شام به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، دزد پری به کارگردانی حسین قناعت، فیلمشاه به کارگردانی هادی محمدیان، لاتاری به کارگردانی محمدحسین مهدیان، هایلات به کارگردانی اصغر نعیمی، شکلاتی به کارگردانی سهیل موفق، اتاق تاریک به کارگردانی روح الله حجازی، سرو زیر آب به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر، عرق سرد به کارگردانی سهیل بیرقی، مصادره به کارگردانی مهران احمدی، شعله ور به کارگردانی حمید نعمت الله، جشن دلتنگی به کارگردانی پوریا آذربایجانی.
قنواتی گفت : اکران فیلم های کودک و نوجوان رایگان بوده و مدارس می توانند با هماهنگی قبلی هر روز صبح از ساعت ١٠ صبح به تماشای این بخش از جشنواره بنشینند .
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند ادامه داد : فیلم های بخش سیمرغ نیز  از تاریخ ١٤ الی ٢٢  در ساعات ١٩ و ٢٢  اکران می شوند  و علاقمندان می توانند بلیط آنرا از طریق سامانه www.cinematicket.org خریداری نمایند .


انتهای پیام/.

*** خبرنگار : نجمه ایرانیان ***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار