اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۱۲۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
وزیربهداشت: توقع بیجا ایجاد نکنیم؛ امکانات محدود/ برخی وعده ها در انتخابات شدنی نیست
هاشمی : در جنوب ایران همیشه گرد و غبار بوده است و طرف در انتخابات می‌گوید اگر اول بشوم این معضل را از بین می‌برم. خودش هم می‌داند شدنی نیست و وقتی مورد سوال قرار می‌گیرد...
وزیر بهداشت گفت: در این روزها که همه می‌خواهند نا امیدی را به جامعه تزریق کنند، وظیفه ماست که به آنچه داریم افتخار کنیم.

سیدحسن هاشمی در جشن میلاد انقلاب اسلامی ایران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایام انقلاب برای ملت ایران، روزهای زیبایی بود که تکرار نشدنی است. در آن روزها نگاه مردم به هم محبت آمیز بود؛ زیرا هدف داشتند و در این هدف فقط خود را نمی‌دیدند؛ بلکه آینده کشور و باورهای سیاسی، دینی و اجتماعی را درنظر می‌گرفتند و تبلور آن هم در شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نمود پیدا می‌کرد.

وی افزود: برای اینکه روز ۲۲ بهمن به وقوع بپیوندد، زحمات زیادی کشیده شد. سال‌های سال افراد زیادی در دانشگاه، حوزه، بازار و در مجامع کارگری تلاش کردند و از جان، مال و آبروی خود مایه گذاشتند، حتی فرزندان خود را در این راه از دست دادند تا انقلاب محقق شود .انقلاب اسلامی اهداف مشخصی داشت و طبیعی بود که تهدیدهای جدی برای آن وجود داشته باشد، اما مهم ترین تهدید خود انقلابیون بودند و هستند؛ آنچه امام خمینی (ره) فرمودند این بود که شما نگران بیرون از خود نباشید، بلکه نگران داخل و خودتان باشید.

هاشمی با بیان این که کشور در حال حاضر به توفیقات بسیاری دست یافته است، گفت: اگر ایران امروز را با کشورهای اطراف مقایسه کنیم، می‌بینیم آنها محدودیت‌های ایران را نداشتند و با کشورهای قدرتمند روابط یک طرفه‌ای داشته و منویات آنها را اجرا می کردند و با جامعه جهانی رابطه بهتری داشتند، اما درمقابل ما ضرری نکرده‌ایم؛ کشور همیشه روی پای خود ایستاده و درحال حاضر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت بین المللی و مهم‌ترین قدرت منطقه معرفی شده است.

وزیر بهداشت همچنین اضافه کرد: با وجود دشمنی‌هایی که علیه کشورمان وجود دارد، اما در علوم مختلف قدرت برتر منطقه بوده و رتبه ۱۶ جهانی را داریم. البته با آنچه تصور می‌کردیم هنوز فاصله داریم. در یک سال گذشته دائم این موضوع را تلقین می‌کنند که وضع ما خوب نیست و متاسفانه برخی افراد در کشور این عقیده را پذیرفته‌اند و باورشان شده‌ است، بعضی افراد هم آنها را همراهی کرده‌اند و از تریبون‌های دولتی و از پول بیت المال با آنها همراه شده‌اند؛ یعنی از قبل انتخابات و مناظره‌های انتخاباتی تا بعد از آن نگاهشان به دولت و کشور جز تزریق یأس، ناامیدی و ناکارآمدی چیزی نبوده است.

به آنچه داریم افتخار کنیم

هاشمی تصریح کرد با :وجود اینکه بارها از تریبون‌های مختلف به وضع موجود اعتراض کرده‌ام، اما باید انصاف داشت و در کنار ضعف‌ها، موفقیت‌ها را هم بیان کرد. در این روزها که همه می‌خواهند ناامیدی را به جامعه تزریق کنند، وظیفه ماست که به آنچه داریم افتخار کنیم. در تاریخ ۲۲ بهمن گلستانی آغاز شد که باید مراقبت می‌شد و اجازه نمی‌دادیم علف هرز یا خاری در این گلستان که معطر به عطر شهدا و جانبازان و ایثارگران بود، بنشیند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بارها گفته‌ام که جریانات سیاسی را باور ندارم، ادامه داد: افراد یا انقلابی هستند یا نیستند. اعتدال، اصولگرا و اصلاح طلب القاب دنیایی است؛ اگر بود باید از همان روزهای اول نشان می‌داد؛ یا کسی به ایران علاقه و باور دارد یا ندارد. در آن زمان از مسیحی و کلیمی و سایر اقلیت‌ها گرفته تا کارمندان رژیم قبل که افراد شریفی هم بودند پای شعار انقلاب ایستاده بودند. از خودشان عبور کرده و به کشور فکر می‌کردند، اما در حال حاضر متاسفانه مشکل کشور حسادت در مسئولان است. حسادت بلایی است که امت پیامبر خدا (ص) و امیر مومنان (ع) هم را گرفتار کرده بود. ما هم بشریم و گرفتار همان بلا شده‌ایم.

هاشمی با تاکید بر اینکه آیا بعداز پیامبر، رهبری مقتدرتر از امیرمومنان (ع) را می شناسید؟ گفت: ایشان هم نتوانستند با حسد و حسودان مقابله کنند. در آن زمان هم اطرافیانشان مسلمان بودند، اما می‌خواستند بگویند ما مسلمان‌تر هستیم برخی نفاق داشتند و با نفاق خود برای حمایت از شعارهای عوام پسندانه حکومت را زمین زدند؛ دلیل آن نیز حسادت بود، اینکه چرا طایفه من نیست، آن یکی هست، چرا قدرت دست من نیست و دست دیگری است و صفات رذلی همچون "خودخواهی" که انقلاب گرفتار آن شده است.

برخی شعار دادند و آرزو کردند
وزیر بهداشت ادامه داد: ۱۰ سال دیگر ۵۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و اگر آن زمان کشور را با ۵۰ سال قبل مقایسه کنیم، می بینیم افرادی که کار دست شان بوده است به جای عمل کردن، فقط شعار دادند و آرزو کردند. با آرزو کردن کاری پیش نمی‌رود. مثلا من در حوزه سلامت نمی‌توانم آرزو کنم به بهداشت مردم رسیدگی شود، داروی ارزان به دست مردم برسد و پزشک نیز در دسترس مردم باشد؛ بلکه باید وارد عمل شویم. نمی‌شود که پشت تریبون آرزو کنیم به کسی ظلم نشود، فساد و اختلاس نباشد و عدالت برقرار شود؛ بلکه باید کاری انجام شود. وقتی به آسیب شناسی می‌رسند هر گروهی تقصیر را گردن دیگری می‌اندازد و این مشکل جدی ما شده است. زمانی به نصایح پدر و مادر افتخار می‌کردیم. درحال حاضر شرایط تغییر کرده و فرزندان ما پیام‌ها را از موبایل و فضای مجازی دریافت می‌کنند. این موبایل‌ها هم فساد و هم مسائل خوبی را شامل می‌شوند، اما ما می‌خواهیم آنها را از همان دریچه‌ای که ۴۰ سال پیش خودمان بودیم، بنگریم.

وی تاکید کرد: باید باورکنیم که شرایط تغییر کرده است و باید به خواسته‌های فرزندانمان توجه کنیم. اگر بخواهیم آنها را ببینیم نباید خودمان را ببینیم؛ پدر و مادری که سرگرم خودشان باشند از فرزند غافل می‌شوند. همینطور وقتی مسئولان فقط به خود توجه دارند و خودبین هستند، چگونه می‌توانند مشکلات جامعه و مردم را ببینند و مشکلات پیش روی انقلاب را حل کنند؟دهه فجر در کنار شیرینی‌هایی که دارد، برای همه خوب است تا ببینند چقدر با آرمان‌های فرزندان نازنین انقلاب فاصله دارند.

وزیربهداشت با بیان اینکه هر یک از ما وظیفه‌ای داریم و نباید تصور کنیم که کارها را تنها باید عده‌ای انجام دهند، گفت: در ایران حتی قبل از انقلاب هم اینگونه نبود که توقع بیجا ایجاد شود. دلیل عمده آن هم به انتخابات، شورا، مجلس و ریاست جمهوری برمی‌گردد؛ چون هرکسی می خواهد بگوید من بهتر هستم و شعارهایی می‌دهد که به نظر من عملی نیست. بالاخره در ایران زندگی می‌کنیم و به شرایط واقف هستیم و می‌دانیم امکانات محدود است. برای مثال در جنوب ایران همیشه گرد و غبار بوده است و طرف در انتخابات می‌گوید اگر اول بشوم این معضل را از بین می‌برم. خودش هم می‌داند شدنی نیست و وقتی مورد سوال قرار می‌گیرد دیگران را مقصر نشان می‌دهد. حسادت‌ها، خودخواهی‌ها و رقابت‌ها ما را از برخی دانش‌های بشری و نیروهای کارآمد محروم کرده است.

هاشمی افزود: خوب است در دهه فجر تأمل کنیم و ببینیم مردم در آن زمان چه می‌کردند. هرکسی در هرجایگاهی که قرار دارد باید ببیند برای کشور چه کاری می‌تواند انجام دهد. در وزارت بهداشت با مراجعان چگونه رفتار می‌شود؟ آیا کار آنها را با سهولت انجام می‌دهیم؟ یا اینکه با آیین‌نامه و تبصره می‌خواهید سنگ جلوی پایشان بیندازید؟ باید بدانیم دلیل نارضایتی مردم این است که اذیت می‌شوند. باید مردم را فرزندان خود بدانیم. هرچندوقت یک بار نگاه کنیم و ببنیم وقتی مردم مشکلی دارند، دنبال بازکردن گره آنها هستیم یا گره‌ای بر مشکل آنها اضافه می‌کنیم؟ اگر دنبال گره باز کردن باشیم، انقلابی هستیم و اگر دنبال گره زدن هستیم، انقلابی نیستیم که هیچ، شاید انسانیت هم نداشته باشیم.

وی ادامه داد: به طورکلی در حوزه بهداشت و درمان، کارنامه همکاران ما خوب بوده و رضایت عمومی از حیطه سلامت مطلوب است. همین موضوع نیز باعث حسادت عده‌ای شد؛ چون در سال ۹۳ و ۹۴ خوب کار کردیم، اما بعد ما را زمینگیر کردند و شرمنده کادر بهداشت و درمان کشور شدیم. امیدوارم به حق خون‌هایی که در راه انقلاب ریخته شد، خداوند گره از مشکلات ما باز کند و آنها را هدایت کند تا دست از لجاجت بردارند.


/ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment ما از وزير بهداشت توقعي نداريم

اقاي وزير بخدا كارون هم هميشه پر اب و خروشان بود

بخدا اين كه الان در اهواز است كارون نيست
جويباري از فاضل اب است
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
comment
0
0
comment اینکه از گذشته گرد وغبار بوده حرف درستی نیست
به ندرت گرد و غبار شنی بود که از صحرای عربستان میآمد و هیچ وقت گرد و غبار به این صورت و شدت نداشتیم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
comment
0
1
comment آقاي دكتر هاشمي از من كه نزديك 50 سال در اين استان زندگي مي كنم بپرسيد . كي استان خوزستان اين همه گرد وخاك داشته ؟؟؟ شما كه تخصصتان چشم است چرا راجب اموري اظهار نظر مي فرماييد كه تخصص نداريد ؟
شما با اين هوش و زكاوت كه موفق به اخذ مدرارج تحصيلي بالا هستيد در كتاب جغرافيا نخوانده بوديد كه كارون پر آب ترين رودخانه ايران بود . الان كه شده گند آب .
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
comment
0
1
comment در خوزستان قبل سد سازی ها و انتقال آب ها هیچ وقت گرد و خاک نداشتیم این مصیبت بعد از دزدیدن آب های رودخانه‌ها و خشک شدن تالاب ها پیش آمد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار