اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲

شوشان - یوسف مندنی زاده الهی :

لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَفْرَحُونَ بِمَا أَتَوْا وَيُحِبُّونَ أَنْ يُحْمَدُوا بِمَا لَمْ يَفْعَلُوا فَلَا تَحْسَبَنَّهُمْ بِمَفَازَةٍ مِنَ الْعَذَابِ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ

خداوند می فرماید ؛ آنهایی که به کردار زشت خود شادمانند و دوست دارند که مردم به اوصاف پسندیده‌ای که هیچ در آنها نیست آنها را ستایش کنند…..

جالب ان است که خداوند متعال به اینگونه افراد می فرماید؛

البته گمان مدار که از عذاب خدا رهایی دارند، که آنها را عذابی دردناک خواهد بود….

با ترجمه تفصیلی این آیه شریفه ؛ نگارنده قصد دارد به برخی چالش های مدیریتی درخصوص وضعیت اب و هوایی استان بپردازد.

در طول یک دهه گذشته ما با یک معضل ناخواسته ای و شاید بعضا خودخواسته ای بنام ریزگردها و گردوغبار مواجه هستیم ؛که تقریبا دوکانون برای ایجاد ان بیان شده ؛ یکی ریزگردهایی که بدلیل عدم پوشش گیاهی مناسب در صحرای عربستان و عراق بوجود امده و یک کانون ان در داخل کشور و خصوصا در دشت های خوزستان شناسایی کرده اند.

برای توضیح بیشتر باید عرض شود؛ که ۹۰ درصد از گرد و خاکی که در استان خوزستان به وجود می‌آید منشا داخلی دارد و فقط ۱۰درصد آن از کشورهای دیگر وارد می شود؛ یعنی به طور تقریبی و امار نسبی که در دست ماست از حدود ۳۶مورد روزهای آلوده به ریزگرد و امثال ان غریب ۳۰مورد ان منشا داخلی داشته و ۶ تا ۸ مورد ان منشا مشترک یا خارجی داشته است.

حال با عنایت به اینکه استان پهناور خوزستان همیشه و همیشه مورد عنایت شخص رهبری معظم انقلاب و سایر مدیران اجرایی ارشد بوده و صدها میلیارد تومان در این خصوص بودجه تخصیص داده شده و حداقل بالای ۷۰درصد ان تخصیص خورده و جذب شده ؛ حال جای این سوال اساسی پیش می اید در وضع فعلی حداقل باید نسبت به هزینه ای که شده و شعارهایی که مدیران مربوطه در استان رجزخوانی می کنند بهتر شده و حداقل پنجاه تا شصت درصد الودگی کمتر شده باشد؛حالا اگر خدای ناکرده این وضعیت در تابستان اتفاق بیافتد با میزان کمبود برقی که در شبکه سراسری وجود دارد چه بر سر مردم خواهد آمد؟پس مسئولان بدانند قطعا کم کاری کرده اند ؛ اگر لایق چیز بدتری نباشند.

یعنی در طی این ده سال؛ سال به سال باید در بخش درخت کاری و مالچ پاشی و توسعه کشاورزی نوین و ابیاری بهینه اراضی مورد بحث و تثبیت شن های روان و ریزگردها توفیقات فراوانی بدست می آمد؛ پس چرا روز به روز اوضاع متاسفانه نه تنها بهبود نیافته بلکه بعضا بدتر نیز شده !!؟

مسئولان مربوطه در مدیریت محیط زیست ؛ منابع طبیعی ؛ جهاد سازندگی و اب و برق بدون هیچ توجیهی و سمبل کاری برای مردم شریف ایران و مردم عزیز و نجیب و کم توقع استان شهیدپرور خوزستان ؛ اولا توضیح دهند و ثانیا بعضی از این اقایان و سایر نهادهایی که در این قضیه مسئول هستند ضمن عذرخواهی و طلب عفو از خداوند متعال و مردم مومن استان در اولین فرصت کار را رها نموده و به دست کسانی بسپارند که حداقل شاداب تر و با انگیزه بیشتر در این خصوص قصد کمک دارند مسئولیت را به عهده گرفته و شتاب کار را چندبرابر کنند.

ما مسلمانیم و می دانیم انسان مسلمان باید پاسخگوی اعمال خود و یا بی عملی خود نزد خداوند باشد.

خداوکیلی در این چند سال چند صد نفر یا چند هزار نفر دچار صدمه شدند ؛ چند نفر ولو اندک بخاطر این کوتاهی ها جان شیرین خود را از دست داده اند؟

یک لحظه آقایان مسئول در خوزستان واقعا بجای ریاست ؛باور دارید که شما نزد مردم مسئول و پاسخگو باید باشید ؛ اگر باور ندارید که هیچ ….واگر به این مطلب واقف و باورمند هستید خدا به داد ما و شما برسد.

آیا این مردمی که بعد از چهار دهه تحمل انهمه فشارها ؛ تحریم ها و جنگ (و از دست دادن اراضی شان توسط صنایع بزرگی مثل نیشکر و شرکت نفت) و عدم اشتغال جوانان شان به نحو مطلوب و ترجیح دادن نیروی کار سایر استان ها توسط برخی مدیران سزاوار این اوضاع و احوال هستند ؟

ایا این مردمی که صدها هزار نفرشان در ۲۲ بهمن همین امسال هرچه باشکوه تر به صورت سیل وار به خیابان ها ریختند و فریاد دفاع از انقلاب و رهبری شان را سر داده اند لایق برخی نامهربانی ها هستند؟؟

نگارنده حاضر است بعد از چهاردهه مبارزه در جهت اهداف نظام و انقلاب با کمک برخی از همرزمان قدیم خود آبرویمان را گرو گذاشته ؛ فقط و فقط ظرف مدت یکسال با همین امکانات و بودجه موجود این معضل و گره سردرگم را تا بالای هشتاد درصد حل و فصل نماییم.

اقایان وقتی رهبری عزیز می فرماید ؛ مدیر باید روحیات انقلابی و بسیجی داشته باشد به این معنا نیست که همین مدیران موجود انقلابی شوند که اگر برخی از این عزیزان تفکر بسیجی و انقلابی داشتند کار به اینجا نمی رسید.

در اینجا لازم است اشاره کنم اگر کسی بگوید بخشی از کار دست شرکتی است که نام انقلابی جهاد نصر را یدک می کشد پس چرا پیشرفتی حاصل نمی شود ؛دقیقا جواب می دهیم عامل عدم پیشرفت کار را باید در همین جاها جستجو کرد.

البته تمام گناه به گردن یک شخص نیست ولی قطعا اشخاصی قصور کرده اند و باید با انها برخورد قاطع شود.

چنانچه آقایان مسئول در زمینه مبارزه با ریزگردها بسیجی و انقلابی عمل می کردند ؛ خدا می داند که با همین اوضاع خشکسالی و تحریم ها و با استفاده از دانشمندان و منابع همین استان و خصوصا استفاده از خیل عظیم نیروهای جوان و بسیجی و بیکار و دانشجویان می شد گل کاشت و بجای هدر دادن بودجه و سپردن کار به برخی از پیمانکاران نالایق به یکباره بخش عمده ای از معضل بیکاری را حل کرد.

ونکته مهم وآخر آن که؛معضلی به این بزرگی نیاز به یک اداره کل و یک مدیریت واحد ندارد؟

چرا ما در بخش فرودگاهی و تعاون روستایی و هواشناسی و امثال ان اداره کل داریم ولی در موضوعی با این ارتباط و این مقدار اهمیت که به سلامت و نشاط مردم بصورت مستقیم درگیر است کم اهمیت باشیم.

امید ان دارد که استاندار محترم و بزرگوار در این خصوص بفکر یک مدیریت واحد و جدید و انقلابی در جهت اقتصاد مقاومتی و فرمایشات و رفع دغدغه های مقام معظم رهبری و رییس جمهور محترم باشد.

ان شاالله در بخش سوم مقاله از رنسانس تا هول حلیم بخش دیگری از مسائل را بتوانیم بصورت شفاف تر به عرض شریف مردم قهرمان مان برسانیم ؛ که چطور می شود یک مدیری با حقوق مدیریتی خود؛خانه ای به چندین میلیارد در جای خوش آب و هوای پایتخت داشته باشند و باز همین ها داعیه دار مدیریت انقلابی و باتجربه باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار