اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
طرح ابتکاری شناسنامه درخت من در اقدامی ابتکاری به منظور توسعه کشت درخت و نیز تشویق شهروندان به حفظ و نگهداری نهال های کاشته شده در دزفول اجرا شد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر دزفول روز شنبه گفت:در این طرح برای هر نهال کاشته شده شناسنامه ای حاوی اطلاعات نوع گونه درخت برای فردی که آنرا کاشته صادر می شود.

فرهاد جاموسی افزود:اجرای طرح شناسنامه درخت با وجود هزینه کم تاثیر مستقیم بر خانواده ها به ویژه کودکان و دانش آموزان برای کشت و نگهداری گونه های درختی با هدف حفظ و توسعه فضای سبز شهری دارد.



وی ادامه داد:همچنین در قالب این طرح پلاک کوبی درختان نیز با هدف جمع آوری اطلاعات درختان و بررسی وضعیت موجود همچنین برنامه ریزی آینده فضای سبز نیز اجرا می شود که اجرای آن مانع آسیب رساندن برخی افراد سودجو به درختان کاشته شده می شود.

جاموسی با بیان اینکه در طرح شناسامه درخت من سعی شده نهالهای کاشته شده به مرکز شهر نزدیکتر باشند تا امکان نگهداری آنها از سوی شهروندان فراهم شود گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر دزفول در پی تحقق شعار 'فرش طبیعت را گسترش دهیم' بوده که امیدواریم با اجرای این طرح ، کاشت نهال در فصل های مختلف سال در شهرستان دزفول عملی شود.

سرانه فضای سبز در دزفول حدود 20 متر مربع می باشد. 


/ایرنا


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار