اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
مسئول یادمان شهدای والفجر8 اروندکنار آبادان گفت: از بیستم مهرماه تاکنون 130 هزار دانش آموز پسر و دختر در قالب کاروان های راهیان نور از یادمان شهدای گمنام عملیات والفجر8 اروندکنار دیدن کردند.
مرتضی شیروی اظهار کرد:60درصد از اعضای کاروان های راهیان نور را دختران و 40 درصد را دانش آموزان پسران تشکیل می دهند.

وی افزود:تاکنون اعضای دانش آموزی کاروان های راهیان نور سراسر کشور در قالب 2 نوبت پسران و یک نوبت دختران از این منطقه دیدن کردند.

شیروی گفت:حرکت راهیان نور دانش آموزی پسر تا آخر بهمن ادامه دارد و اول اسفندماه علاوه بر آغاز نوبت دوم راهیان نور دختران کاروان های راهیان نور دانشجویی نیز در منطقه عملیاتی والفجر8 حضور خواهند یافت.

وی به استقرار هفت سکوی روایتگری در کنار ساحل اروند به منظور روایتگری حماسه های رزمندگان اسلام در جریان عملیات غرور آفرین والفجر8 اشاره و بیان کرد :علاوه بر راویان همراه کاروان های راهیان نور 6راوی مرد و یک راوی زن در منطقه مستقر و رشادت های رزمندگان اسلام را بازگو می کنند.

عملیات والفجر ۸ که از آن به عنوان نبرد اول فاو نیز نام برده می‌شود، عملیات آبی خاکی بود که در آن نیروهای سپاه پاسداران و ارتش ایران با استفاده از اصل غافلگیری از اروندرود عبور کرده و شبه‌جزیره فاو در جنوب عراق را به تصرف خود درآوردند.

عملیات والفجر هشت، در دهه فجر سال 1364 آغاز شد و در 22 بهمن ماه همان سال، با اهتزاز پرچم گنبد مقدس رضوی، بر فراز مسجد جامع بندر راهبردی فاو عراق، به پیروزی رسید. 

بازسازی پل بعثت، شاهکار مهندسی رزمی تاریخ دفاع مقدس در اروندکنار
مسئول یادمان شهدای والفجر8 اروندکنار آبادان به انتقال بیش از 120 لوله مربوط به پل عملیاتی بعث اشاره کرد و بیان داشت:پل عملیاتی بعث توسط جهادگران خراسان بازسازی و در منطقه نصب خواهد شد.

وی افزود:برای بازسازی 50 متر از پل بعثت نیاز به 150 لوله دیگر از لوله های پل قدیمی بعث است.
شیروی اظهار کرد:نحوی بازسازی پل به همان شیوه ساخت پل بعثت در زمان جنگ است و می توان از آن به عنوان یک اسلکه چند منظوره نیز بهره گرفت.

پل عظیم بعثت به منظور پشتیبانی رزمندگان اسلام در منطقه علمیاتی فاو عراق توسط یگان های رزمی مهندسی جهاد سازندگی و در مدت کوتاهی طرح و اجرا شد.

نیروهای مهندسی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی، توانستند با بکارگیری حدود سه هزار و 400 لولۀ نفتی 56 اینچی و با یک طرح مهندسی دقیق، چنین پلی را به طول حدود 600 متر و عرض حدود 12 متر و با عمق حدود 8 متر احداث نمایند.

سفر دریایی راهیان نور از 16 اسفند
شیروی گفت:سفر دریایی راهیان نور در اروندرود و بازدید میدانی از محور عملیاتی فاو عراق از 16 اسفند با استقرار کشتی لندیک گرافت سپاه آغاز خواهد شد.

وی افزود:در اولین اقدام کاروان های راهیان نور دانشجویی و دانش آموز و پس از آن میهمان نوروزی می توانند در سفر بازدیدی از اروندرود حضور داشته باشند.

اروندکنار در 45 کیلومتری جنوب آبادان قرار دارد.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار