اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با اشاره به کاهش سرانه مطالعه گفت: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی باید در حوزه کتاب و کتابخوانی جذابیت ایجاد کنیم تا مردم به این سو کشیده شوند.
غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، با اشاره به به نقش و جایگاه کتاب در جامعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مطالعه و کتابخوانی در توسعه و ارتقای سطح کیفی زندگی نقش به سزایی دارد ، برای داشتن جامعه ای توسعه یافته باید سرانه مطالعه افراد آن جامعه را افزایش دهیم.

وی افزود: انسان های توسعه یافته موجب توسعه در یک کشور می شوند درغیراین صورت اگر کشوری بزرگترین قطب اقتصادی دنیا هم باشد اما در حوزه فرهنگی توسعه لازم را نداشته باشد آن کشور پیشرفت نخواهد کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به ایجاد روشهای خلاقانه برای افزایش سرانه کتاب به ویژه در مدارس توضیح داد: متوسط کتابخوانی در کشور پایین است و این شاخص در حال کاهش نیز هست لذا باید تا جایی که امکان دارد سعی کنیم فرهنگ کتابخوانی را گسترش دهیم و شرایط را برای کتابخوانان و نویسندگان تسهیل کنیم.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان تصریح کرد: همین رویدادهای فرهنگی و گرد آمدن بیش از 500 ناشر و عرضه 66 هزار عنوان کتاب حرکت ارزشمندی است، این دوره از نمایشگاه نسبت به سال های گذشته نیز رشد قابل توجهی داشته است.

شریعتی توضیح داد: شرکت ناشران خارجی بر غنای نمایشگاه افزوده است و حضور همه ناشران و کتابفروشی های استان در نمایشگاه نشان از جلب رضایت آنان دارد.

وی ادامه داد: باید به نحوی عمل کنیم که کسانی که علاقمند به کتابخوانی هستند همیشه امکان دسترسی و خرید کتاب را داشته باشند. 

استاندار خوزستان با اشاره به در نظر گرفتن وام های کم بهره برای ناشران استان گفت: تلاش ما تقویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای حمایت از ناشران استان است.

استاندار خوزستان از غرفه های نشر حاضر در نمایشگاه دیدن کرد و درباره مشکلات ناشران و کتابفروشان با آن ها گفت و گو کرد.

/ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار