اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
این بمب گذاری سبب شد تا برای نخستین بار درگیری های از روستاهای راخین به شهر کشیده شود و ساکنان آن را غافلگیر کند.
در مناطق مختلف شهر «سیتوه»، مرکز ایالت «راخین» میانمار، سه انفجار روی داده که یکی از اهداف آن محل سکونت یک مقام میانماری بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های میانماری این بمب گذاری تازه ترین خشونت‌ رخ داده در ایالت ناآرام و درگیر جنگ‌های قومیتی «راخین» بوده که در پی آن یک پلیس به شدت آسیب دیده است.

با آن که ایالت «راخین» از ناآرام ترین مناطق میانمار به شمار می‌رود، اما پیشتر درگیری‌ها معمولا از شهر «سیتوه» دور بوده است.

این بمب گذاری سبب شد تا برای نخستین بار درگیری های از روستاهای راخین به شهر کشیده شود و ساکنان آن را غافلگیر کند.

یک افسر پلیس که خواست نامش فاش نشود در خصوص این حملات به میانمار پست اعلام کرد که سه بمب دیگر کارگذاشته شده بود، که پیش از انفجار خنثی شده است.

به گفته وی یکی از این بمب‌ها در مقابل خانه یک مقام میانماری، بمبی دیگر در مقابل یک اداره دولتی و آخری در جاده‌ای منتهی به ساحل منفجر شده است.

مقامات رسمی نیز انفجار این بمب‌ها را تأیید کرده اند اما خسارات وارده هنوز مشخص نشده است. شاهدان محلی به رسانه‌ها گفته اند که پلیس خیابان‌های شهر را در پی این انفجار بسته است.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

درماه گذشته محل سکونت آنگ سان سوچی رهبر معنوی میانمار نیز هدف یک بمب آتش زا قرار گرفته بود. وی در زمان این حمله در این محل حضور نداشت.

این انفجارها درست 6 ماه پس از 25 اوت 2017 (3 شهریور 96) زمان آغاز حملات ارتش و بوداییان افراطی میانمار به روستاهای روهینگیایی رخ داد. حملاتی که به طور سازمان یافته با اعمال خشونت، قتل و تجاوز مستمر علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، سبب کشتار بیش از شش هزار و 700 نفر و فرار بیش از 700 هزار نفر از آنها از ایالت راخین به بنگلادش شده است.

پس از این رخداد چند ماه پیش میانمار طی قراردادی با بنگلادش متعهد شده تا روهینگیایی‌های آواره شده داوطلب بازگشت را با فراهم کردن مکان زندگی امن برای آن‌ها بپذیرد اما روهینگیایی‌ها بدون تضمین امنیت و برخورداری از حقوق اولیه شهروندی، حاضر به بازگشت نیستند.

فعالان روهینگیایی، اردوگاه‌های فراهم شده توسط دولت میانمار را «اردوگاه کار اجباری» خوانده اند که اشاره آن‌ها به اردوگاه‌های دوران آلمان نازی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار