اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
در نشست شورای پدافند غیرعامل استان خوزستان تاکید شد:
در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بر رعایت الزامات پدافند غیرعامل در اجرای پروژه قطار شهری اهواز و انجام اصلاحات مورد نیاز در دستگاه ها و خطوط تاکید شد.
 نشست شورای پدافند غیرعامل استان روز یکشنبه 6 اسفند ماه به ریاست قدرت اله دهقان معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان برگزار شد.

از جمله دستورکارهایی که در این نشست مطرح شد در خصوص خاموشی طولانی مدت شبکه برق در زمستان سال 95 به دلیل پدیده ریزگردها و به دنبال آن قطعی سایر شبکه های خدماتی و اخلال در زندگی روزمره مردم بود که با توجه به الزامات پدافندغیرعامل بر کاهش وابستگی و ارتباط میان شبکه برق استان با سایر شبکه ها و زیرساخت ها تاکید شد.

همچنین مقرر شد تامین برق اضطراری برای دستگاه های دولتی به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و بازدیدهای دوره ای برای بررسی این موضوع انجام خواهد شد.

دیگر دستور کار این جلسه در خصوص استفاده از انرژی های تجدید پذیر که مصوبه هیئت دولت است بود و گزارشی در این زمینه ارائه شد.

موضوع تخصیص اعتبار بخش پدافند غیر عامل توسط دستگاه ها دیگر موضوعی بود که در این نشست مطرح شد؛ در این رابطه در نیمه دوم امسال مصوبه اختصاص یک درصد از اعتبارات تملک دارایی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده بود و در این نشست به همه دستگاه‌ها تاکید شد که این موضوع اجرایی شود.

دیگر دستور کار این نشست در خصوص مبحث ۲۱* مقررات ملی ساختمان بود که سازمان نظام مهندسی ساختمان متولی آن است با توجه به اهمیت موضوع موانع اجرایی شدن آن در این جلسه مطرح شد و روند اجرای آن مورد بررسی قرار گرفت.

رعایت الزامات پدافند غیرعامل در پروژه قطار شهری اهواز دیگر دستور کار مطرح شده در این نشست بود؛ در ابتدای اجرای پروژه قطار شهری اهواز الزامات پدافند غیرعامل به صورت قانون لازم الاجرا وجود نداشت اما در سال‌های اخیر اضافه شده است در همین راستا برای فاز یک مترو ابلاغ و تاکید شد که اصلاحاتی در دستگاه ها و خطوط انجام شود و برای خط ۲ هم مصوب شد که مشاور ذیصلاح از سوی شرکت مترو در حوزه پدافند غیرعامل به کار گرفته شود.

مبحث 21 در مورد رعایت نکات پدافند غیرعامل در معماری، شهرسازی و ساخت و ساز و از مصوبات وزارت مسکن و شهرسازی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار